• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
2
دکتر مومنی در نشست خبری تخصصی سندیکای لوله و پروفیل فولادی ایران:

ما در کشور طنزهای تلخی داریم/ دگرگون نمایش دادن آمار و اطلاعات و توزیع دلارهای صادراتی به تریبون ها و فشار آنها روی دولت جهت اخذ امتیاز

  • کد خبر : 2223
  • 06 آبان 1396 - 4:54
ما در کشور طنزهای تلخی داریم/ دگرگون نمایش دادن آمار و اطلاعات و توزیع دلارهای صادراتی به تریبون ها و فشار آنها روی دولت جهت اخذ امتیاز

یک اقتصاد دان گفت: خرید مواد اولیه در بورس کالا، عرضه کننده انحصاری دارد و این خود عامل گرانتر شدن مواد اولیه است که بجای فشار بر تولیدکننده انحصاری، صنایع پایین دستی هدف قرار می گیرند.

  •  

    به گزارش حبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری تخصصی سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران، صبح امروز چهارشنبه 3 آبان ماه 96، با حضور دکتر فرشاد مومنی اقتصاد دان، دکتر پیمان مولوی عضو انجمن اقتصادان ایران و جمعی از اصحاب رسانه، در محل سندیکای تولید کنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران برگزار شد.

     

    دکتر فرشاد مومنی، اقتصاد دان

    دکتر فرشاد مومنی، اقتصاد دان، در ابتدای این نشست خبری گفت: ما در کشور طنزهای تلخی داریم. دگرگون نمایش دادن آمار و اطلاعات، انجام صادرات دامپینگی و دریافت مدال افتخار صادرات، توزیع دلارهای صادراتی به تریبون ها و فشار آنها روی دولت جهت اخذ امتیاز، از این دست هستند.

    وی ادامه داد: از دیگر طنز های تلخ میتوان به رقابت تولید کنندگان جهت خرید مواد اولیه در بورس کالا اشاره کرد که عرضه کننده انحصاری دارد و خود عامل گرانتر شدن مواد اولیه است که بجای فشار بر تولیدکننده انحصاری، صنایع پایین دستی هدف قرار می گیرند.

     

    این اقتصاد دان عنوان کرد: از جمله طنزهای تلخ ورانت مرتبط، بحث نرخ خوراک به پتروشیمی هاست که سبب شده طی سالهای ۸۷ الی ۹۳ اندازه پتروشیمی های ۲۸.۵ برابر شود در حالیکه اندازه بورس در این مدت ۶‌.۳ برابر شده است.

    دکتر مومنی، در پایان سخنان خود اظهار داشت: یکی از رانتها، رانت انرژی است در صنعت فولاد. ارزش گاز مصرفی هر تن فولاد با قیمت جهانی برابر با ۱۳۹ دلار است درحالیکه در کشور این عدد ۲۱.۲ دلار است و ۱۱۸دلار رانت وجود دارد.

     

     دکتر پیمان مولوی، عضو انجمن اقتصادان ایران

    دکتر پیمان مولوی، عضو انجمن اقتصادان ایران، در ادامه این نشست خبری، با اشاره به گزارشات مربوط به رشد اقتصادی گفت: گزارشی هست در سطح جهانی که اقتصاد دانان کشورهای در حال توسعه یافته الزاماتی را تدوین کردند که بر اساس آن بهره برداری از ظرفیت های داخلی و خارجی،حفظ ثبات اقتصادی،داشتن حاکمیت متعهد به رشد و غیره در اولویت قرار گرفته اند حال ما کدام را داریم.

    وی افزود: ما رتبه اعتباری کشور را پایین اوردیم و انتظار داریم بخش خصوصی وارد شود و مشکلات را حل کند.وقتی بخش خصوصی ۹۰درصد زمانش به کارهای غیر از مدیرت بنگاه ها صرف می شود چگونه می تواند به مسایل تولیدی بپردازد.

     

    این عضو انجمن اقتصادان ایران، بیان داشت: هر روز در ایران میتوانیم انتطار داشته باشیم در بحث اقتصاد و صادرات تغییر پیدا شود بنحویکه اقتصاد ایران برای حتی یک سال آینده نیز قابل پیش بینی نیست. این کارشناس سرمایه خاطرنشان کرد:این میزان نقدینگی که در بانک ها حبس کردیم یک فاجعه است که نمیتوانیم از آن استفاده کنیم.

    دکتر مولوی، در پایان سخنان خود گفت: تعرفه ها یک اهرم است دلار یک اهرم است. آیا دولت متهعد به رشد به این اهرم ها و ابزارها معتقد است؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=2223

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم