• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
5

فساد اقتصادی چای دبش رقم۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار !

  • کد خبر : 336548
  • 13 آذر 1402 - 1:59
فساد اقتصادی چای دبش رقم۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار !

در این پرونده، رقم فساد اقتصادی به میزان حدود ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار می‌رسد. گروه صنعتی مورد اشاره که با نام “گروه کشت و صنعت دبش” و با برند تجاری “چای دبش” فعالیت می‌کند، تحت مدیریت خانواده “الف.ر” قرار دارد. این گروه به صورت قرارداد سلف، باغات چای را در کشورهای آفریقایی تهیه […]

  • در این پرونده، رقم فساد اقتصادی به میزان حدود ۳ میلیارد و ۳۷۰ میلیون دلار می‌رسد. گروه صنعتی مورد اشاره که با نام “گروه کشت و صنعت دبش” و با برند تجاری “چای دبش” فعالیت می‌کند، تحت مدیریت خانواده “الف.ر” قرار دارد. این گروه به صورت قرارداد سلف، باغات چای را در کشورهای آفریقایی تهیه کرده و چای را وارد ایران می‌کند.

    چگونگی فساد اقتصادی چای دبش

    بررسی‌ها نشان می‌دهد که این گروه در واقع چای درجه یک هندی را سفارش داده است، اما در عمل چای درجه دو کنیایی (که به نظر می‌رسد از کشاورزی فراسرزمینی تهیه شده است) را وارد می‌کند. اختلاف قیمت بین این دو نوع چای در حدود ۱۲ دلار در هر کیلوگرم است و این تلاش به منظور بهره‌برداری از تناژ بالا انجام شده است تا مدیران این گروه به سود بیشتری دست یابند.

    مهم بودن نکته‌ای که باید توجه کرد این است که این گروه با ورود به بازار چای صادراتی ایران، همان چای را با قیمت ۲ دلار وارد کرده و آن را با قیمت‌های حدود ۱۴ دلار به فروش می‌رساند. علاوه بر این، سازمان‌های مختلفی از جمله سازمان استاندارد، گمرک و وزارت‌های جهاد کشاورزی و غذا و دارو کیفیت چای وارداتی را تایید کرده‌اند.

    رییس سازمان بازرسی نیز اعلام کرده است که بیشترین مسیر ترخیص کالاهای این گروه صنعتی، به نام “گروه کشت و صنعت دبش” با برند تجاری “چای دبش”، عمدتاً “مسیر سبز” بوده است و این نشان از عدم اجرای مراحل تایید کیفیت واردات چای بر اساس مقررات است. او همچنین به این اشاره کرده است که این گروه مبالغ زیادی از ارز دریافتی را با قیمت‌های بالاتر در بازار آزاد به فروش رسانده است.

    هم‌اکنون مدیرعامل این گروه صنعتی در بازداشت قضایی قرار دارد و امیدواری است که پرونده به نتیجه نهایی برسد. این فساد اقتصادی نشان از گستردگی و هماهنگی بالای این فساد در سازمان‌های مختلف است. بازنویسی موارد بررسی و افشای فساد اقتصادی در این پرونده نشان می‌دهد که ابعاد این مسئله پیچیده است و با تداخل میان نهادها مواجه شده است. امیدواریم که نهادهای امنیتی و تحقیقاتی وارد عمل شده و مسئله فساد را با دقت بیشتری بررسی و پیگیری کنند.

    منبع فرارو

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=336548

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    ارز دیجیتال اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فارکس فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم