• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
7

شناسه خدمات چیست و چگونه باید آن را گرفت؟

  • کد خبر : 336518
  • 12 آذر 1402 - 21:49
شناسه خدمات چیست و چگونه باید آن را گرفت؟

فهرست محتوا چکیده : کسانی که می خواهند صورتحساب های الکترونیکی مربوط به کسب و کار خود را صادر کنند، باید حتما این شناسه ها را دریافت کنند. امروز درباره این موضوع صحبت می کنیم. شناسه های خدمات کدهای 13 رقمی به خصوصی هستند که با روش های ساده ای دریافت می شوند. این کدها […]

فهرست محتوا

  • چکیده : کسانی که می خواهند صورتحساب های الکترونیکی مربوط به کسب و کار خود را صادر کنند، باید حتما این شناسه ها را دریافت کنند. امروز درباره این موضوع صحبت می کنیم.

    شناسه های خدمات کدهای 13 رقمی به خصوصی هستند که با روش های ساده ای دریافت می شوند. این کدها اغلب از سوی سازمان صنعت و معدن صادر شده و در اختیار افراد قرار می گیرند. کسانی که می خواهند صورتحساب های الکترونیکی مربوط به کسب و کار خود را صادر کنند، باید حتما این شناسه ها را دریافت کرده و آن ها را در اختیار داشته باشند. این کدها دسته بندی های گوناگونی داشته و هر یک برای برخی فعالیت ها مورد استفاده قرار می گیرند.

    شناسه خدمات

    در مبحث شناسه ها همواره دو نوع شناسه خدمات و شناسه کالا مورد توجه مودیان قرار دارد. این شناسه ها هر یک کاربردهای گسترده ای دارند و برای مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. این کدها در دسته بندی های عمومی و اختصاصی صادر می شوند و ویژگی های کالایا خدمات شما را توصیف می کنند. در هر یک از بخش های کد خدمات مربوطه برخی از مشخصه های خدمات شما توصیف شده که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

    در این راستا قوانین و مقرراتی در سازمان اقتصاد و دارایی کشور تصویب شده است که بر پایه آن ها مرجع ارائه این کدها، پایانه های فروشگاهی خواهند بود و با استفاده از آن ها این شناسه ها ارائه می شوند. به طور کلی شناسه های مربوط به کالاهای عمومی در یک فایل اکسل در آدرس stuffid.tax.gov.ir قرار گرفته اند که همه کاربران و مودیان قادر به دسترسی به آن ها خواهند بود. برای دنبال کردن شناسه های اختصاصی نیز باید به آدرس ntsw.ir مراجعه کنید و از این بخش به این موارد دسترسی داشته باشید.

    کاربرد شناسه خدمات

    مهمترین کارایی کدها و شناسه های مربوط به خدمات در سامانه مودیان، رهگیری صورتحساب های صادر شده توسط هر یک از کاربران است. با استفاده از این شناسه ها رهگیری صورتحساب ها مربوط به خدمات یا کالاها به سهولت میسر خواهد شد. برای این که کسب و کارها مقدور به صدور صورتحساب های الکترونیکی خود برای ارسال در سامانه مودیان باشند، باید حتما این شناسه ها را دریافت کنند. به همین خاطر دریافت شناسه خدمات برای استفاده از سامانه مودیان امری ضروری است. در این زمینه باید به روش های درست و اصولی دریافت این شناسه ها نیز دقت داشته باشید.

    نحوه دریافت شناسه خدمات برای سامانه مودیان

    برای دریافت شناسه خدمات و استفاده درست از آن باید به برخی مراحل دقت داشته باشید. این روزها دریافت این شناسه به یکی از دغدغه های مدیران کسب و کارها تبدیل شده است. برخی نیز در این زمینه با ابهاماتی رو به رو می شوند. به همین خاطر در این جا مراحل کامل دریافت این شناسه ها را در سامانه مودیان بررسی می کنیم:

    انتخاب شناسه خدمات

    پروسه دریافت شناسه های مربوط به خدمات و کالاها تقریبا یکسان است. اما برای استفاده از شناسه های خدمات ابتدا باید نوع آن ها را مشخص کنید. این شناسه ها در مدل های عمومی و اختصاصی صادر می شوند که هر بر مبنای نوع خدمات مشخص خواهند شد. در لیست و فهرست مربوط به شناسه های عمومی تعداد محدودی از خدمات مشخص شده اند. به همین خاطر بسیاری از کسب و کارها ناگزیر به استفاده از شناسه های اختصاصی خدمات هستند.

    شما می توانید از شناسه های اختصاصی مربوط به کسب و کار خود برای سهولت در دریافت این کدها استفاده کنید. بسیاری از کسب و کارها شناسه های عمومی مربوط به خدمات خود را در فهرست های ارائه شده پیدا نمی کنند و با محدودیت ها و چالش هایی در این حوزه رو به رو هستند.

     

    شناسه خدمات چیست و چگونه باید آن را گرفت؟

    مراجعه به درگاه مرکز ملی

    برای دریافت این شناسه ها باید پیش تر به درگاه های مرکز ملی مراجعه کنید. در این خصوص آدرس www.portal.gs1-ir.org در اختیار کاربران قرار دارد. شما می توانید از مطالب راهنمای مربوط به این حوزه در بخش های مستندات سایت نیز استفاده کنید. اما به طور خلاصه پس از مراجعه به این سایت ها با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و شناسه های تایید وارد بخش بعدی از فرایند دریافت شناسه خدمات خواهید شد.

    تفاوت شناسه خدمات و کالا

    روش دریافت هر یک از این شناسه ها با هم متفاوت است. شما برای دریافت شناسه خدمات به عنوان یک تشکل صنفی معرفی می شوید که به نمایندگی از کسب و کار مورد نظر برای دریافت این شناسه تقاضا می دهید. این تفاوت یکی از مهمترین وجه تمایزهای شناسه های کالا و خدمات به شمار می رود. در فرایند دریافت شناسه خدمات فرد مودی اغلب به استعلام شناسه خدمات مورد نیاز خود می پردازد.

    باید توجه داشت که بین شناسه های خدمات عمومی و اختصاصی نیز تفاوت های بارزی وجود دارد. هر یک از این شناسه ها مروبوط به برخی تشکل ها و نهادها هستند و باید از هر یک برای کسب و کارهای مربوطه استفاده کنید.

    درج شناسه خدمات در صورتحساب های الکترونیکی

    در صورتی که برای دریافت شناسه های اختصاصی مربوط به کسب و کار خود اقدام کرده اید اما تاکنون موفق به اخذ آن ها نشده اید، در صورتحساب های مربوطه از کدها و شناسه های عمومی استفاده کنید. این شناسه ها به صورت موقتی در صورتحساب های مربوطه درج شده و سپس شناسه های اختصاصی جایگزین آن ها می شوند. هر یک از این کدها ساختار به خصوصی دارند که نوع خدمات یا کالاهای شما را مشخص می کنند. به این ترتیب نرخ مالیاتی مربوط به کسب و کار و خدمات شما در اصناف مختلف مشخص خواهد شد.

     

    شناسه خدمات چیست و چگونه باید آن را گرفت؟

    جمع بندی

    در سامانه مودیان با اصطلاحات و دستورالعمل هایی رو به رو می شوید که هر یک از آن ها در خصوص مراحل ارسال و صدور صورتحساب ها و رسیدگی به پرونده های مالیاتی حائز اهمیت هستند. در این میان شناسه های خدمات و کالا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و یکی از مهمترین داده های درج شده در صورتحساب ها به شمار می روند. شما برای مشخص کردن نوع کسب و کار و خدمات خود به این شناسه ها نیاز خواهید داشت و باید از طریق درگاه ها و روش های نام برده شده برای دریافت آن ها اقدام کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=336518

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    ارز دیجیتال اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فارکس فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم