• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
6

سود سهام عدالت: آخرین فرصت دریافت آن تا ۱۰ اسفند

  • کد خبر : 342403
  • 08 اسفند 1402 - 15:57
سود سهام عدالت: آخرین فرصت دریافت آن تا ۱۰ اسفند

در تاریخ ۱۵ آبان امسال، سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراثان نهاییاً به صورت رسمی راه‌اندازی شد. این سامانه برای انتقال سهام به وراثان افرادی که فوت کرده‌اند، فعال شد. وراثان اکنون می‌توانند با انجام مراحل مختلف، اقدامات لازم برای انتقال سهام را انجام دهند. برای شروع، یکی از وراثان باید وارد درگاه یکپارچه […]

  • در تاریخ ۱۵ آبان امسال، سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان به وراثان نهاییاً به صورت رسمی راه‌اندازی شد. این سامانه برای انتقال سهام به وراثان افرادی که فوت کرده‌اند، فعال شد. وراثان اکنون می‌توانند با انجام مراحل مختلف، اقدامات لازم برای انتقال سهام را انجام دهند.

    برای شروع، یکی از وراثان باید وارد درگاه یکپارچه ذی‌نفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» شود. سپس با ورود به بخش «امور سهام عدالت متوفی» و وارد کردن اطلاعات مربوط به متوفی، اطلاعات مربوط به زمان تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی را دریافت می‌کند. پس از تایید اطلاعات، وی می‌تواند به یکی از دفاتر کارگزاری یا بانک‌های منتخب مراجعه کرده و مراحل بعدی را انجام دهد. در نهایت، با تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، وراثان می‌توانند وضعیت پرونده خود را از طریق بخش «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه بررسی کنند.

    برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراثان، مدارک زیر لازم است:

    1. تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه متوفی.
    2. تصویر برابر با اصل کارت ملی و صفحه اول شناسنامه تمامی وراث تعیین شده در گواهی حصر وراثت. (رسید متقاضی کارت ملی یا گواهی شماره ملی ممهور به مهر سازمان ثبت احوال می‌تواند جایگزین کارت ملی باشد.)
    3. تصویر برابر با اصل گواهی حصر وراثت متوفی.
    4. در صورت داشتن وصیت‌نامه رسمی، ارائه تصویر برابر با اصل وصیت‌نامه نیز الزامی است.

    وراثان برای طی کردن این مراحل باید به یکی از شعب بانک‌های منتخب یا کارگزاری‌های مشخص شده مراجعه کنند تا فرآیند به شکل رایگان انجام شود. باید توجه داشت که تنها ۴۴ کارگزاری این اقدام را انجام می‌دهند، بنابراین وراثان باید به کارگزاری‌های منتخب مراجعه کنند.

    برای انتقال سهام عدالت متوفیان به وراثان، باید به کارگزاری‌های منتخب مراجعه کرد. اگر کارگزاری‌ای این فرآیند را انجام ندهد، دلیلش این است که جزء کارگزاری‌های منتخب نیست. بنابراین، وراثان باید به کارگزاری‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند، مراجعه کنند.

    قبلاً اعلام شده بود که کارگزاری‌های منتخب شامل ۴۴ کارگزاری است. این کارگزاری‌ها شامل معاملات آرتان، توسعه فردا، آتیه، سهام پژوهان، و … است.

    یکی از نکات مهم در انتقال سهام عدالت متوفیان به وراثان، تقسیم سود است. اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت متوفیان تا ۱۰ اسفند انجام شود، سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته به حساب وراث پرداخت خواهد شد.

    ۱۰ اسفند آخرین فرصت برای دریافت سود سهام عدالت متوفیان در سال ۱۴۰۲ است. محمد باغستانی، مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد که فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراثان باید حتماً تا این تاریخ انجام شود و امکان تمدید زمان وجود ندارد.

    وراثانی که سجامی هستند و شماره شبای معتبر بانکی دارند، سود سهام عدالت خود را همزمان با مرحله دوم پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ دریافت خواهند کرد.

    باغستانی تأکید کرد که افرادی که تا ۱۰ اسفند نتوانند فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان را طی کنند، نباید نگران باشند؛ زیرا سود آن‌ها در مراحل بعدی پرداخت سود سهام عدالت به حسابشان واریز خواهد شد.

    با توجه به آمار اعلامی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند و وراث آن‌ها می‌توانند فرآیند انتقال سهام عدالت را انجام دهند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=342403

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    ارز دیجیتال اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فارکس فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم