• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
3

بذرافشان در نشست خبری با اصحاب رسانه: هیچکدام از کانال‌هایی که معاملات فردایی انجام می‌دهند مورد تایید اتحادیه نیستند

  • کد خبر : 327599
  • 17 مرداد 1402 - 9:11
بذرافشان در نشست خبری با اصحاب رسانه: هیچکدام از کانال‌هایی که معاملات فردایی انجام می‌دهند مورد تایید اتحادیه نیستند

پول بانک: بازار طلا اکنون به یک ثبات نسبی مناسب رسیده و اگر کسی قصد خرید دارد منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها نماند.

  • رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران گفت: نرخ روز طلا با توجه به انس جهانی و اولین معامله فیزیکی که ساعت ۱۱ به بعد در بازار تهران انجام می‌شود، قابل اتکا است و معاملات فردایی مورد تایید نیست.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری نادر بذرافشان رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، عصر امروز یکشنبه 15 مرداد ماه 1402، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران برگزار شد.

    نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران

    نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، در ابتدای این نشست خبری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت طلا به‌طور میانگین بین ۸ تا ۱۱ درصد کاهش داشته است

    وی افزود: بازار طلا اکنون به یک ثبات نسبی مناسب رسیده و اگر کسی قصد خرید دارد منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها نماند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، با تاکید بر اینکه هیچ‌کدام از کانال‌هایی که معاملات فردایی انجام می‌دهند مورد تایید اتحادیه نیستند، اظهار کرد: تنها مرجع معتبر و مورد تایید برای اعلام قیمت طلا و سکه سایت اتحادیه به نشانی www. estjt.ir است.

    بذرافشان، تاکید کرد: نرخ روز طلا با توجه به انس جهانی و اولین معامله فیزیکی که ساعت ۱۱ به بعد در بازار تهران انجام می‌شود، قابل اتکا است و معاملات فردایی مورد تایید نیست.

    وی درباره علت تفاوت قیمت بازار و سایت اتحادیه گفت: این تفاوت به دلیل نوسان قیمت است، آخرین نرخ معاملات فیزیکی در سایت درج می‌شود و زمانی که نوسان باشد ممکن است در نیم‌ساعت قیمت‌ها بالا و پایین شود.

    رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، با تاکید بر اینکه فروشندگان سکه باید حتما جواز فروش سکه داشته باشند، اعلام کرد: خریداران در هنگام خرید سکه حتما به هولوگرام اتحادیه و وکیوم با مهر واحد صنفی دقت کنند.

    بذرافشان، در ادامه افزود: در خرید طلا هم کد استاندارد که متشکل از یک حرف انگلیسی و شماره مخصوص است حتما باید در فاکتور درج شود. همچنین درج رنگ مصنوع، وزن نگین و وزن مصنوع نیز در فاکتور الزامی است.

    وی به قانون نظام صنفی اشاره و اظهار کرد: طبق این قانون، فروشندگان در صنوف مختلف ملزم هستند که برای هر خرید بالای ۱۰ هزار تومان، فاکتور ارائه کنند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، با اشاره به این که در صنعت طلا فرار مالیاتی به حداقل رسیده است ادامه داد: از سال ۹۹ مالیات این صنف، براساس اظهارنامه اخذ می‌شد، اما بعد از آن تراکنش‌ها ملاک مالیات قرار گرفت. بر اساس اعلام سازمان مالیاتی به تشخیص این سازمان، مالیات ۷۸۰۰ واحد طلا صفر شد که بخشی از این واحد‌ها تولیدی‌ها بودند.

    بذرافشان، پرداخت مالیات ۵ تا ۱۵ میلیون تومانی از سوی عموم طلافروشان را نادرست خواند و گفت: شاید در تهران ۱۰ درصد از فعالان این صنف که معمولا از جمله کارگاه‌های با وضع نامناسب هستند، چنین مالیاتی را پرداختند، اما واحد‌های طلافروشی در تهران تا ۱۵۰ میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.

    وی با تاکید براینکه تقاضا برای خرید طلا از ابتدای سال جاری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده‌است، تصریح کرد: از ابتدای ۱۴۰۲ رکود سنگین، کاهش تقاضا و کاهش قیمت در بازار طلا به‌گونه‌ای بوده که حتی در زمان فراگیری ویروس کرونا هم شاهد چنین وضعیتی نبوده‌ایم.

    رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۲۰ درصد تقاضا‌ها به‌جای طلا به سمت خرید بدلیجات و نقره رفته است، گفت: می‌توان گفت که ۷۰ درصد واحد‌های تولیدی این صنف دچار آسیب‌های جدی شده‌اند.

    بذرافشان، درباره پیش‌بینی وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: باتوجه به کاهش قیمتی که از ابتدای سال بوده قیمت‌ها به ثبات خوبی رسیده مردم منتظر کاهش بیشتر نباشند، اما نمی‌توان نوسانات بازار ارز و اونس جهانی طلا را در صورت وجود، نادیده گرفت.

    رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، به ارائه آماری از قیمت سکه و طلا از ابتدای سال، تاکنون پرداخت و گفت: بر اساس آخرین معاملات انجام‌شده در بازار امروز نسبت به ابتدای سال، ۱٫۶ درصد (معادل ۳۱ دلار) کاهش اونس جهانی طلا را شاهد بوده‌ایم. در بازار داخل، هر مثقال طلای ۱۷ عیار و همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶٫۶ درصد کاهش قیمت داشته‌اند.

    بذرافشان، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه حباب سکه نیز از ابتدای سال کاهش ۱۲٫۵ درصدی داشته است. افزود: قیمت انواع قطعات سکه نیز روند کاهشی داشته و نسبت به ابتدای سال، سکه تمام طرح جدید ۷٫۷۴ درصد، سکه تمام طرح قدیم ۸٫۹ درصد، نیم سکه ۱۶٫۲ درصد، ربع سکه ۸٫۲ درصد و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز ۱۱٫۴۲ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

    خبرنگار: کوروش جم

    تصاویر نشست خبری

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=327599

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    ارز دیجیتال اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فارکس فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم