• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
4

با توجه به اطلاعات اخیر، اعلام شده است که ۱۱ بانک در ایران در حال حذف چک‌های کاغذی از سیستم خدمات بانکی خود هستند.

  • کد خبر : 336756
  • 14 آذر 1402 - 14:33
با توجه به اطلاعات اخیر، اعلام شده است که ۱۱ بانک در ایران در حال حذف چک‌های کاغذی از سیستم خدمات بانکی خود هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، طبق اعلام بانک مرکزی، بانک‌های ملی و ملت به زودی به فهرست ارائه‌دهندگان چک‌های الکترونیکی پیوسته و به این خدمت اضافه خواهند شد. مسئولان اعلام کرده‌اند که تا کنون ۱۱ بانک این خدمت را فراهم کرده‌اند و بیش از ۴۰ هزار مشتری از این سرویس بهره‌مند شده‌اند. چک الکترونیکی ابزاری مؤثر […]

  • به گزارش اقتصاد آنلاین، طبق اعلام بانک مرکزی، بانک‌های ملی و ملت به زودی به فهرست ارائه‌دهندگان چک‌های الکترونیکی پیوسته و به این خدمت اضافه خواهند شد. مسئولان اعلام کرده‌اند که تا کنون ۱۱ بانک این خدمت را فراهم کرده‌اند و بیش از ۴۰ هزار مشتری از این سرویس بهره‌مند شده‌اند. چک الکترونیکی ابزاری مؤثر است که می‌تواند به سرعت صدور چک کمک کرده و احتمال جعل و تقلب را به حداقل برساند.

    با تغییرات ایجاد شده در قانون صدور چک در سال ۱۳۹۷، اکنون امکان صدور چک‌های الکترونیکی به صورت قانونی فراهم شده است و این نوع چک نیز تحت قوانین و مقررات مرتبط با چک‌های کاغذی قرار دارد. به منظور اجرای این تغییرات، بانک مرکزی مکلف است ظرف یک سال از لازم الاجرا شدن این تغییرات، زیرساخت‌ها و اقدامات لازم برای صدور و مطالبه چک‌های الکترونیکی را فراهم کند. در نتیجه، در تاریخ ۲۱ آبان سال گذشته، اولین چک الکترونیکی رونمایی شد.

    مربوط به این موضوع، آقای ابولفضل ابوترابی نماینده نجف‌آباد اظهار نمود: به منظور حل مشکلات مربوط به ثبت چک کاغذی در سامانه، من پیشنهادی برای صدور چک‌های الکترونیکی و حذف چک‌های کاغذی در لایحه برنامه هفتم توسعه مطرح کرده‌ام. طبق این پیشنهاد، تا سه سال پس از اجرای برنامه، به عبارت دیگر تا سال ۱۴۰۵، چک‌های کاغذی حذف خواهند شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=336756

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    ارز دیجیتال اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فارکس فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم