• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
4

بانک مرکزی در قابلیت اعمال تدابیر و اقدامات متنوع علیه بانک‌ها شمشیر کشید.

  • کد خبر : 336213
  • 09 آذر 1402 - 11:52
بانک مرکزی در قابلیت اعمال تدابیر و اقدامات متنوع علیه بانک‌ها شمشیر کشید.

دیروز، رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور، قانون بانک مرکزی را ابلاغ کرد. این قانون باعث باز شدن دست بانک مرکزی برای برخورد با بانک‌های ناتراز می‌شود. این تصمیم روند اصلاح قوانین بانک مرکزی را آسان‌تر کرده و به نظر کارشناسان، توان این نهاد را برای مقابله با وضعیت نامطلوب بانک‌ها افزایش می‌دهد. بانک […]

  • دیروز، رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس جمهور، قانون بانک مرکزی را ابلاغ کرد. این قانون باعث باز شدن دست بانک مرکزی برای برخورد با بانک‌های ناتراز می‌شود. این تصمیم روند اصلاح قوانین بانک مرکزی را آسان‌تر کرده و به نظر کارشناسان، توان این نهاد را برای مقابله با وضعیت نامطلوب بانک‌ها افزایش می‌دهد.

    بانک مرکزی با این قانون به صورت قوی‌تر می‌تواند در مقابل بانک‌هایی که عملکرد نامناسبی داشته‌اند، اقدامات اصلاحی و بازسازی را آغاز کند. این قانون که پس از چند دهه از تصویب قانون پولی و بانکی در سال ۱۳۵۱ به تصویب رسیده است، نقش مهمی در اصلاحات بانک مرکزی ایران دارد.

    طرح بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پس از مرور مراحل مختلف در مجلس شورای اسلامی، به تأیید نمایندگان رسیده و پس از تصویب در ۲۹ آبان ماه به رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

    قانون پولی و اعتباری که فرشاد محمدپور، معاون نظارت بانک مرکزی در مورد آن توضیح می‌دهد، آخرین بار در سال ۱۳۵۱ تصویب شده است، و از آن زمان تغییرات زیادی در نظام پولی کشور اتفاق افتاده است. این قانون به عنوان سند بالادستی شناخته می‌شود و ممکن است با توجه به تفاوت‌ها و تحولات اقتصادی، نیاز به تغییرات داشته باشد. بر این اساس، با طرح جدید بانک مرکزی روبرو هستیم که ممکن است تغییرات مهمی در نظام پولی کشور ایجاد کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=336213

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    ارز دیجیتال اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فارکس فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم