به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، شیوع کرونا در جهان، بسیاری از فعالیتهای مالی و اقتصادی را به چالش کشیده و اقتصاد ایران نیز از این اتفاق مستثنی نشد و به این ترتیب، شعب بانکی تعداد کارمندان خود را به حداقل رسانده و شرایط ویژهای برای دوران کرونا ایجاد کردند.
از همان ابتدا، بانک مرکزی تغییراتی را در نظام بانکی ایجاد کرد تا مراجعات حضوری به شعب بانکی کاهش یابد، چراکه این اماکن به عنوان یکی از مهمترین محلهای انتقال ویروس کرونا برشمرده شد.
در همین راستا، افزایش سقف انتقال وجه از طریق اینترنت و خودپردازها از سوی بانک مرکزی برای کاهش مراجعات حضوری مردم به بانکها انجام شد.
پس از آن، در روزهای پایانی سال گذشته بانک مرکزی اعلام کرد که فروش اسکناسهای نو برای عیدیهای سال نو ممنوع بوده و از سوی دیگر، دریافت و پرداخت پول نقد و مسکوک نیز در شعب بانکی ممنوع شد.
در این بخشنامه تاکید شده که اگر بانکها به دلایلی مجبور به دریافت پول نقد شدند، این اقدام باید با ملاحظات ویژه انجام شود و روابط عمومی بانکها نیز باید در این خصوص به مشتریان خود اطلاعرسانی کنند.
این اقدامات از سوی بانک مرکزی در راست..
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، اعظم کریمی با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر تعویق سه ماه بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه همزمان با شیوع کرونا در کشور گفت: با توجه به اینکه وام ازدواج جوانان نیز از جمله تهسیلات قرض الحسنه در کشور است، این بخشنامه مشمول این وام نیز شده است.
وی با اشاره به اینکه برخی از بانکهای عامل در اسفندماه نسبت به کسر این اقساط اقدام کرده بودند، اظهار کرد: با تاکید مجدد رئیس بانک مرکزی و پیگیری معاونت جوانان در این خصوص بنا شد تا بانکهای مذکور نسبت به بازگشت این مبلغ به حساب افراد اقدام کنند. همچنین معاونت جوانان در خصوص پیگیری مواردی که این مبلغ به حساب آنان بازگشت داده نشده بود؛ پس از دریافت گزارش و تماسهای فراوان موضوع را به صورت مکتوب و تماسهای مکرر با بخشهای ذیربط از بانک مرکزی پیگیری کرد.
مدیرکل دفتر برنامهریزی و توسعه اجتماعی جوانان با اشاره به اینکه بنابر بخشنامه بانک مرکزی، بانکها می بایست اقساط تسهیلات ازدواج را در ماههای اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه پس از پایان دوره بازپرداخت اقساط دریافت کنند، گفت: براساس گزارشهای رسیده به این دفتر تعدادی..
به گزارش اخباربانک، براساس تازهترین آمار بانک مرکزی بالغ بر ٨٩٣ هزار فقره چک رمزدار به ارزش بیش از ١۶٠٠ هزار میلیارد ریال در بهمن ماه ۹۸ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ، به ترتیب ۶ درصد و ۱۳.۲ درصد افزایش داشته است.
در ماه مورد بررسی در استان تهران، بالغ بر ٢۶۵ هزار فقره چک رمزدار به ارزشی بـیش از ٩١٠ هزار میلیارد ریال وصول شد؛ این در حالی است که ۴٧ درصد از تعداد چکهای رمزدار وصولی در سه استان تهران (۲۹.۷ درصد)، خراسان رضوی (۸.۹ درصد) و اصفهان (۸.۴ درصد) وصول شده که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استانها دارا بودهاند. همچنین ۶٨ درصد از ارزش چکهای فوق در استانهای تهران (۵۶.۹ درصد)، خراسان رضوی (۵.۶ درصد) و اصفهان (۵.۵ درصد) وصول شده است.
چکهای وصولی بر حسب عادی و رمزدار
در بهمن ماه ٩٨ در کل کشور، بالغ بر ٨ میلیون و ۷۰۰ فقره چک وصول شد که از این تعداد بیش از ٧ میلیون و ۸۰۰ فقره عادی و حدود ٩۰۰ هزار فقره رمزدار بوده اسـت.
بر این اساس در کل کشور ۸۹.۸ درصد از کل تعداد چکهای وصولی، عادی و ۱۰.۲ درصد رمزدار بوده است. همچنین در کل کشور بالغ بر ٢٧٠٢ هزار میلیا..
به گزارش خبرنگار اخباربانک، بانک مرکزی برای کسب و کار هایی که ناشی از ابتلا به ویروس کرونا چک های آنها برگشت خورده دستورالعملی تهیه کرده است.
بر این اساس صاحبان کسب و کارها که چک های صادره آنها در بازه زمانی اول اسفند ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ برگشت خورده محرومیتهای ناظر بر چک برگشتی لحاظ نمی گردد.
نکته عجیب در خصوص این دستورالعمل این است که صاحبان چکهای برگشتی باید الزاماً درخواست کتبی به بانک ارائه تا محرومیت های آنها بخشیده شود!
این در حالی است که این روزها مسئولان وزارت بهداشت تاکید دارند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از خانه خارج نشده و کارهای خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.
بهتر بود بانک مرکزی برای تمامی چکهای برگشتی تاریخهای فوق رفع محرومیتها را در نظر گرفته تا نیازی به مراجعه و درخواست کتبی نباشد.
بر اساس قوانین موجود در صورتی که شخصی در شبکه بانکی دارای چک برگشتی باشد کلیه بانک ها و موسسات اعتباری موظفند خدماتی از قبیله پرداخت تسهیلات، قبول ضمانت نامه تسهیلات، ارائه دسته چک بانکی و نیز کارت عابر بانک را به ایشان ندهند.
در صورتی که شخصی از ابتدای اسفند تا پایان اردیبهشت..
بررسی آمارها گزارش اقتصادی اسفند ماه ۱۳۹۸ شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) نشان میدهد که در ماه پایانی سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۰۹ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۷۰۷ کارت بانکی از جمله کارتهای اعتباری، برداشت و هدیه و بُن کارت حداقل یک تراکنش را داشتند؛ از سویی دیگر بررسیها نشان میدهد که در بهمن ماه سال جاری، تعداد ۱۰۴ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۷۶۷ کارت بانکی تراکنش داشتند که نشان از افزایش ۴.۸۱ درصدی تعداد کارتهای بانکی دارای حداقل یک تراکنش در اسفند ماه نسبت به بهمن ماه سال گذشته دارد.
مقایسه آمار اسفند ماه با ماههای گذشته به خصوص روند فصل پاییز در شبکه پرداخت حاکی از آن است که تعداد کارتهای بانکی تراکنش دار در تمامی بخشها در حال افزایش است اما در این میان بیشترین رشد تعدادی به ترتیب مربوط به کارتهای برداشت، کارت هدیه و بن کارت و پس از آن کارت اعتباری است؛ از سویی دیگر، شیوع ویروس کرونا در کشور باعث شده تا میزان پرداخت با کارت بانکی نسبت به پرداخت نقدی رشد داشته باشد و در آمار کارتهای بانکی تراکنش دار نیز این موضوع حاکی از تعداد کارتهای بانکی تراکنش دار و فعال شدن برخی کارتهای صادر شده بدون ت..
به گزارش اخباربانک، با توجه به ضرورت رعایت مراقبتهای بهداشتی پیشگیرانه بهمنظور مقابله با ویروس کرونا و نیز با هدف صیانت از سلامت کارکنان و مشتریان بانک، شعب بانک آینده با رعایت کلیه اصول بهداشتی، از تاریخ ۲۳ فروردینماه سالجاری تا اطلاع ثانوی، طی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۰۸:۱۵ تا ۱۳:۳۰ و روز پنجشنبه از ساعت ۰۸:۱۵ تا ۱۲:۳۰ در خدمت هممیهنان گرامی خواهند بود.
ساعت کاری ادارههای مرکزی و مدیریتهای امور شعب نیز از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۴:۰۰ و روز پنجشنبه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۳:۰۰ خواهد بود.
گفتنی است؛ مرکز ارتباط بانک آینده به شماره ۲۷۶۶۳۲۰۰-۰۲۱ نیز به صورت ۲۴ساعته آماده پاسخگویی به مشتریان گرامی است.
به گزارش اخباربانک، بر اساس اطلاعیه ناظر بازار سهام به استناد ماده ۱۲ مکرر ۲ دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس به اطلاع می رساند نماد معاملاتی شرکت اعتباری ملل به علت نوسان قیمت سهام طی روزهای معاملاتی اخیر متوقف شد.
در ادامه این اطلاعیه آمده است که به منظور رعایت دستورالعمل فوق الذکر، ضروری است شرکت اعتباری ملل حداکثر ظرف مدت دو روز کاری سوالات و ابهامات مطرح شده در سامانه تدان توسط شرکت بررسی و پاسخ به آن ها مطابق اطلاعیه اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی افشا شود.
همچنین پس از توقف نماد معاملاتی به علت نوسان قیمت سهام طی ۱۵ روز معاملاتی متوالی و انتشار اطلاعیه ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع رسانی، اشخاصی که به سامانه تدان (tedan.ir) دسترسی دارند می توانند حداکثر تا ساعت ۲۴ همان روز نسبت به طرح سوال از ناشر اقدام نمایند (اشخاصی که به سامانه تدان دسترسی ندارند میتوانند سوالات خود را از طریق یکی از نهادهای مالی که دارای مجوز فعالیت مشاور سرمایهگذاری از سازمان بورس و اوراق بهادار باشد، در این سامانه ثبت نمایند.
از سویی دیگر، پس از پایان مهلت ثبت سوالات، ناشر موظف ..
به گزارش اخباربانک، دستور کار جلسات علنی روزهای سهشنبه و چهارشنبه هفته آینده به شرح زیر است:
بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده
بررسی لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی (اعاده شده از شورای نگهبان)
بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه حمل و نقل بینالمللی مواد غذایی فسادپذیر و تجهیزات خاص کاربردی برای اینگونهجابه جایی ها (مورخ یکم سپتامبر ۱۹۷۰ میلادی برابر با دهم شهریور ۱۳۴۹ هجری شمسی)
بررسی لایحه موافقتنامه سرویس های هوایی دوجانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت
بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند به منظور اجتناب از أخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات های بر درآمد به انضمام پروتکل الحاقی
بررسی لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور
لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز
بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در شرکت بینالمللی نقدینگی اسلامی
بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران
بررسی لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه های اجرایی
بررسی لای..
به گزارش اخباربانک به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، به موجب ابلاغیه شورای هماهنگی بانکها، شعب این بانک در سراسر کشور از بیست و سوم فروردین ماه1399 تا اطلاع ثانوی، روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 لغایت 13 و پنجشنبه ها 7:30 الی 12:30 آماده ارائه خدمات بانکی به مشتریان خواهند بود.
بدیهی است هرگونه تغییر در ساعت کاری شعب این بانک از طریق پایگاه اینترنتی
www.tejaratbank.irبه اطلاع مشتریان گرامی خواهد رسید.
مشتریان و هموطنان در این مدت می توانند به منظور انجام امور بانکی خود از خدمات الکترونیک بانک تجارت به صورت 24 ساعته و بدون وقفه بهره مند شوند.
به گزارش اخباربانک، تمامی شعب بانک ایران زمین از تاریخ 23 لغایت 30 فروردین ماه 1399 شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 14 و روز پنج شنبه از ساعت 8 الی 13 و ساختمان های ستادی این بانک از ساعت 7:30 الی 14:30 آماده ارائه خدمات بانکی به مشتریان گرامی هستند.
اینترنت بانک، همراه بانک و تلفن بانک از جمله نرم افزارهای مدرن بانک ایران زمین است که با استفاده از آن می توان تمامی خدمات بانکی مورد نیاز شامل خرید شارژ، استعلام و پرداخت قبوض، پرداخت اقساط، انتقال وجه و نظیر آن را در کمترین زمان انجام داد.
همچنین مرکز ارتباط با مشتریان بانک ایران زمین به صورت شبانه روزی به شماره تلفن24809-021 آماده پاسخگویی و رفع مشکلات هموطنان عزیز در زمینه خدمات بانکی است
بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی دوره DBA دوره MBA سازمان منطقه آزاد کیش صرافی ارز دیجیجتال قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مدیریت کسب و کار مراغه مرجان دلخواه نشست خبری وطنزرین وکیل وکیل دادگستری وکیل مواد مخدر وکیل مواد مخدر اراک پی پال کوروش جم