تاریخ : جمعه, ۱۸ آذر , ۱۴۰۱ 16 جماد أول 1444 Friday, 9 December , 2022

- صفحه 448 از 489

19فروردین
تجربه ای متفاوت از بانکداری با «بله» در روزهای شیوع کرونا

تجربه ای متفاوت از بانکداری با «بله» در روزهای شیوع کرونا

به گزارش اخباربانک به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک با ارتقای زیرساخت های بانکداری الکترونیک خود در روزهای شیوع کرونا، شرایط انجام امور بانکی برای مشتریان را از به صورت غیرحضوری فراهم کرده است. «بله» یک اپلیکیشن با قابلیت های فراوان پیام رسانی است که علاوه بر آن، کاربر می تواند به طور همزمان تبادلات مالی خود را نیز در بستر آن انجام دهد. بدین ترتیب علاوه بر همه خدمات معمول یک پیام رسان از جمله گفت و گو، ایجاد کانال و گروه، استفاده از استیکر و بازو (بات) و… امکان انجام خدمات بانکی از قبیل عملیات کارت به کارت، خرید شارژ، پرداخت قبوض، استعلام و پرداخت تسهیلات، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض خروج از کشور، امور خیریه و… با بله برای کاربر فراهم است. در حال حاضر ۲۴ بانک به عنوان مبدا انتقال وجه به این اپلیکیشن پیوسته اند و کاربران می‌توانند از مبدا این بانک ها به تمام بانک‌های عضو شتاب، بدون دانستن شماره کارت مقصد کارت به ‌کارت انجام دهند. همچنین اگر مشتریان بانک همچنان به حضور در شعبه نیاز داشتند می توانند با بازو (بات) ملی یار بله به آدرسbmiassistantbot@ پیش از حضور خود، ..

18فروردین
​بانک صادرات ایران ۴٧۵ رقبه ملک مازاد خود را واگذار کرد

​بانک صادرات ایران ۴٧۵ رقبه ملک مازاد خود را واگذار کرد

به گزارش اخباربانک، این بانک با هدف چابک‌سازی و اصلاح ساختار مالی، تجهیز و مصرف بهینه منابع و تقویت بخش‌های تولیدی کشور، در سال ٩٨، تعداد ۴٧۵رقبه از املاک مازاد خود به بهای بالغ بر ٩ هزار میلیارد ریال را فروخت.
فروش اموال مازاد بانک صادرات ایران، همزمان با تصویب قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر در سال ٩۴ به جدیت در دستور کار قرار گرفت به نحوی که در سال ٩۴ حدود ١٠٣ رقبه ملک به بهای بیش از ۵٩١ میلیارد ریال، در سال ٩۵ تعداد ١۴٧ رقبه ملک به بهای بالغ بر ٨٧١ میلیارد ریال، در سال ٩۶ حدود ۴١١ رقبه ملک مازاد به بهای سه هزار و ٩٨۶ میلیارد ریال و در سال ٩٧ تعداد۵٣٣ رقبه ملک مازاد به بهای پنج هزار و ۶٧۶ میلیارد ریال واگذار شده و منابع حاصل از آن در مسیر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در بخش‌های اقتصادی کشور قرار گرفت.
فروش این اموال و دارایی‌ها بر اساس نقشه‌ راه و برنامه‌های عملیاتی ابلاغ شده بانک صادرات ایران، در راستای عمل به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، چابک‌سازی و اصلاح ساختار مالی، تجهیز و مصرف بهینه منابع و تقویت بخش‌های تولیدی کشور، مورد توجه قرار دارد و همچنان با دقت و اهتمام از سوی ا..

18فروردین
اهداء ۱۰ دستگاه ونتیلاتور توسط موسسه ملل

اهداء ۱۰ دستگاه ونتیلاتور توسط موسسه ملل

به گزارش اخباربانک به نقل از روابط عمومی مؤسسه اعتباری ملل، سید امین جوادی با اشاره به وضعیت گسترش ویروس کرونا و ضرورت حمایت از بیماران و بخش درمان در مقابل این ویروس گفت : در راستای مسئولیتهای اجتماعی و کمکهای خداپسندانه این مؤسسه با اختصاص مبلغ ۲۶ میلیارد ریال نسبت به تهیه ده دستگاه ونتیلاتور که از وسایل مورد نیاز بخش بهداشت و درمان می باشد اقدام و از طریق استانداری خراسان رضوی به بیمارستانهای استان اقدام شد. وی با تاکید به ضرورت همه جانبه برای کنترل ویروس کرونا گفت : مؤسسه اعتباری ملل از هر گونه کمک به بخش درمان در خصوص کنترل این ویروس دریغ نمی کند این مؤسسه نیز برای کمک به مدیریت بحران از طریق کاهش مراجعات حضوری مشتریان محترم به شعب مؤسسه در راستای بخشنامه بانک مرکزی از قبیل افزایش سقف برداشت وجه نقد از خودپردازهای مؤسسه از مبلغ ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال به مبلغ ۵،۰۰۰،۰۰۰ریال و سقف انتقال وجه از طریق دستگاههای خودپرداز و اینترنت بانک و همراه بانک مؤسسه از مبلغ ۳۰,۰۰۰،۰۰۰ریال به یکصد میلیون ریال اقدام نموده است. جوادی در ادامه افزودند : به منظور کنترل شیوع ویروس کرونا و کمک به کادر بهداشت و در..

18فروردین
تذکر بانک مرکزی به بانک‌ها برای بازگرداندن اقساط تسهیلات

تذکر بانک مرکزی به بانک‌ها برای بازگرداندن اقساط تسهیلات

به گزارش اخباربانک، برخی بانک ها در مقابل تعویق سه ماهه پرداخت اقساط تسهیلات قرض الحسنه مقاومت کرده و به بهانه های مختلف اقدام به برداشت پول آن از حساب مشتریان یا ضامنان آنها کرده اند.
بر این اساس، بانک مرکزی در هفته گذشته از راه‌اندازی سامانه ثبت شکایات احتمالی مشتریان بانکی دارای تسهیلات قرض‌الحسنه خبر داد.
بانک مرکزی همچنین در بخشنامه ای خطاب به بانک‌ها تاکید کرده است: بخشنامه ۱۵ اسفند ۹۸ درباره مصوبه شورای پول و اعتبار که جهت تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات به دلیل شیوع ویروس کرونا صادر شده است، باید اجرا شود.
در پی برخی گزارش ها مبنی بر برداشت‌های متفاوت و ناصحیح از مصوبه به ویژه در خصوص دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه و نیز طرح بعضی شکایات، سوالات و ابهامات در این رابطه، تاکید شده است تمامی دریافت کنندگان قرض الحسنه فارغ از اینکه امکان پرداخت و یا وصول اقساط از آنها وجود داشته باشد و نیز قطع نظر از نوع کسب و کار و فعالیت دریافت کننده قرض الحسنه، مشمول استفاده از مزایای این بخشنامه هستند.
بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند چنانچه مبالغ اقساط قرض الحسنه سررسید شده در بازه زمانی..

18فروردین
بانک ملت ۱۵/۴ هزار میلیارد تومان مطالبات غیرجاری دارد

بانک ملت ۱۵/۴ هزار میلیارد تومان مطالبات غیرجاری دارد

به گزارش اخباربانک، طبق اطلاعات صورت مالی نیمه اول سال ۹۸ بانک ملت، مطالبات و تسهیلات غیرجاری این بانک ۱۵ هزار و ۴۹۶ میلیارد تومان ذکر شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ کاهش ۱/۲ درصدی داشته است.
اما نکته قابل تامل اینکه، بنابر اظهارات حسابرس در بخش توضیحات صورت مالی، بانک ملت در شش ماهه اول سال ۹۸، ۹/۱ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های غیرجاری مشتریان را با استهمال و یا تقسیط ، آنها را به طبقه مطالبات جاری منتقل کرده است.

در این گزارش آمده است بانک ملت در سال ۹۷ نیز ۹/۷ هزار میلیارد تومان از مطالبات غیرجاری خود را به طبقه جاری منتقل کرده است. همچنین طبق اطلاعات صورت مالی، این بانک بخشی از تسهیلات ارزی سنوات قبل خود را نیز با امهال یا تقسیط در طبقه جاری منعکس کرده با این حال تا زمان تنظیم گزارش صورت مالی، موفق به وصول آن مطالبات نشده است.منبع:نود اقتصادی

18فروردین
بخشنامه جدید بانک مرکزی برای تسویه بدهکاران بانکی

بخشنامه جدید بانک مرکزی برای تسویه بدهکاران بانکی

به گزارش اخباربانک، ‌بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک‌های عامل شرایط تسویه بدهی بدهکاران بانکی را ابلاغ و تأکید کرد که بدهکاران برای ارائه درخواست خود تا پایان خرداد ۹۹ فرصت دارند.
همچنین در این بخشنامه آمده است: بانک‌ها باید ظرف ۲ ماه پس از درخواست بدهکاران و نهایتاً تا پایان مرداد ۹۹ مانده بدهی آنان را اعلام کنند؛ ضمن آنکه بدهکاران برای تسویه نقدی بدهی خود بدون سود مرکب تا پایان آذر ۹۹ فرصت دارند.

17فروردین
واگذاری چک، بدون حضور در شعب بانک ملی

واگذاری چک، بدون حضور در شعب بانک ملی

به گزارش اخباربانک، اطلاعات موجود نشان می دهد بیشترین علت مراجعه مشتریان نظام بانکی به شعب، واریز وجه نقد و واگذاری چک است. این دو عملیات در روزهای جاری که با شیوع ویروس کرونا همزمان شده، می تواند جان بسیاری از مشتریان و کارکنان نظام بانکی را به خطر بیاندازد.
بانک ملی ایران اکنون عملیات واریز وجه نقد را به دستگاه های «خودگردان» واگذار کرده است، اما سوال این است که آیا عملیات واگذاری چک را هم می توان بدون مراجعه به شعبه انجام داد؟
پاسخ به این سوال مثبت است، چرا که بانک ملی ایران دستگاه های VTM را به همین منظور طراحی کرده است.
این دستگاه ها که در بیش از ۵۰ نقطه کشور فعال اند، مانند یک متصدی امور بانکی مستقر در شعب بانک، برگه های چک را از مشتری دریافت کرده و رسید ارائه می کنند.
علاوه بر این، بسیاری دیگر از تراکنش های بانکی از جمله افتتاح حساب، صدور کارت، صدور دسته چک و ارائه صورتحساب مهر شده از طریق این دستگاه قابل انجام است.
بانک ملی ایران برنامه توسعه و افزایش دستگاه های VTM را دستور کار دارد تا حداکثر امکانات را برای خلوت تر شدن شعب در اختیار مشتریان بگذارد.

17فروردین
افزایش پلکانی حضور کارکنان در ادارات

افزایش پلکانی حضور کارکنان در ادارات

به گزارش ایسنا، در حدود دو ماه گذشته و با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا تغییراتی در ساعت کاری و همچنین حضور کارکنان در سازمان‌ها و ادارات ایجاد شد؛ به طوری که در ابتدا ساعت حضور کارکنان کاهش یافته و به ۸ تا ۱۳ رسید.
اما در ایام نوروز و با افزایش محدودیت‌های که ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا برای رفت و آمدها و حضور مردم در نظر گرفت در مورد فعالیت کارکنان سازمان‌ها نیز محدودیت‌های اعمال شد که در مرحله اول با تصمیم این ستاد و به دنبال آن بخش‌نامه سازمان اداری و استخدامی قرار شد تا کارکنان به صورت شیفتی و یک سوم در محل کار حاضر باشند و دو سوم دیگر به صورت دورکار بوده و یا از مرخصی استفاده کنند که مرخصی آنها جزو استحقاقی‌های سالانه محسوب نمی‌شود.
هفته گذشته بود که با پایان نوروز مجدد تصمیم گیری بر تمدید وضعیت موجود شد و بار دیگر سازمان اداری و استخدامی بخش‌نامه خود را تا ۲۰ فروردین تمدید کرد و در حال حاضر همچنان کارکنان به صورت یک سوم حاضر می‌شوند و مابقی دور کار بوده و یا از مرخصی استفاده می‌کنند.
اما تازه ترین تصمیمی که ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا برای شروع فعالیت‌ها در کسب و کارها ..

17فروردین
نسخه بهاری موبایلت در دسترس قرار گرفت

نسخه بهاری موبایلت در دسترس قرار گرفت

به گزارش اخباربانک، تیم توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایلت با هدف بهبود خدمات‌رسانی به کاربران، نسخه جدیدی از این اپلیکیشن را در اختیار کاربران قرار داد.
بر این اساس در نسخه جدید موبایلت، علاوه بر تغییرات ظاهری متناسب با فصل بهار، ایرادات جزئی اپلیکیشن نیز رفع شده است.
همچنین در این نسخه پیام‌های کمپین مبارزه با کرونا برای مشتریان قابل مشاهده است.
از این رو، از همه کابران موبایلت دعوت می‌شود برای بهره‌مندی از امکانات جدید، اپلیکیشن خود را به‌روزرسانی کنند.
کاربران در صورت نیاز به راهنمایی می‌توانند با مرکز سامان ارتباط به شماره ۰۲۱۶۴۲۲ تماس و یا با نشانی info@mobillet.ir در ارتباط باشند.

17فروردین
اختصاص بخشی از هزینه هدایای نوروزی بانک سینا به بیماران پروانه ای

اختصاص بخشی از هزینه هدایای نوروزی بانک سینا به بیماران پروانه ای

به گزارش اخباربانک، مهندس اسدی، مدیرعامل شرکت توسعه فن آوری اطلاعات سینا، ضمن تشکر از جامعه حوزه بهداشت و سلامت کشور که در خط مقدم مبارزه با شیوع ویروس کرونا با ایثار و از خودگذشتگی در جهت بهبود حال بیماران مبتلا به این ویروس تلاش می کنند، گفت: از آنجایی که مساعدت های مالی و معنوی به موسسات و انجمن های خیریه در جهت ارتقاء کیفی این موسسات برای رسیدگی به بیماری های خاص در کشور موضوعی بسیار مهم و حائز اهمیت است، بر همین اساس طبق مصوبه هیات مدیره شرکت توسعه فن آوری اطلاعات سینا از محل بودجه هدایای نوروزی سال ۹۹ این شرکت، مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به موسسه بیماران پروانه ای و پوستی EB اختصاص یافت.
وی ابراز امیدواری کرد: با همدلی، مشارکت و همراهی تمامی سازمان ها در حمایت از اقشار آسیب پذیر و کمک به ارتقاء سطح سلامت کشور و همچنین انسجام و وفاق ملی شاهد شکست کامل ویروس کرونا و نیز بازگشت امور به روال عادی باشیم.
گفتنی است که عمده فعالیت شرکت توسعه فن آوری سینا، تهیه نرم افزارهای کاربردی تکمیلی و توسعه ای برای خدمات مورد درخواست مشتریان، ایجاد و ارائه راهبری شبکه و اداره شبکه های گسترده خدمات بانک ب..