• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

​در آیین امضای تفاهم‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک‌های عامل عنوان شد: تخصیص ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها توسط بانک صادرات ایران

  • کد خبر : 247438
  • 08 شهریور 1400 - 19:55
​در آیین امضای تفاهم‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک‌های عامل عنوان شد: تخصیص ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها توسط بانک صادرات ایران

مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: بانک صادرات ایران برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تنظیم تفاهم‌نامه با صندوق نوآوری و شکوفای در سال‌جاری ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی تخصیص داده و علاوه بر این ۲۰ هزار میلیارد برای نیازهای متفرقه همین طرح‌ها تامین مالی کرده است.

  • پول بانک: مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: بانک صادرات ایران برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و تنظیم تفاهم‌نامه با صندوق نوآوری و شکوفای در سال‌جاری ۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات با نرخ ترجیحی تخصیص داده و علاوه بر این ۲۰ هزار میلیارد برای نیازهای متفرقه همین طرح‌ها تامین مالی کرده است.

    به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، حجت‌اله صیدی در آیین تبادل تفاهم‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک‌های عامل در اجرای تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ که با حضور محسن دهنوی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی، مدیران ارشد بانک صادرات ایران، مدیران عامل بانک‌ها و برخی مسئولان بانک مرکزی با هدف استفاده مناسب‌تر از ظرفیت این تبصره برای تخصیص بیشتر منابع با نرخ ترجیحی برگزار شد، گفت: نخبگان و جوانان کشور در سال‌های اخیر ابداعات مناسبی برای کارآفرینی و اجرای طرح‌های جدید داشته‌اند و تامین مالی این طرح‌ها به عهده بانک‌ها است. در تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده این تسهیلات با نرخ ترجیحی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینان و نوآوران قرار گیرد و با توجه به تجریه چهار سال همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با بانک‌ها امیدواریم این حرکت نیز بتواند به ویژه بر مبنای فناوری اطلاعات و طرح‌های دانش‌بنیان به بالندگی و شکوفایی اقتصادی و توسعه کشور بینجامد.
    وی حضور افتخارآمیز بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بانک‌های عامل در همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت‌های دانش‌بنیان را خاطرنشان کرد و افزود: حدود هزار شرکت از شرکت‌های دانش‌بنیان اکنون به شرکت‌های بزرگ کشور تبدیل شده‌اند و حتی برخی در زمینه‌های تولید واکسن، تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند. این شرکت‌ها می‌توانند به تولید خدمات انبوه و حتی صادرات بپردازند و ارز آوری داشته باشند. اگر یک پنجم از این شرکت‌ها که آزمون و خطاهای مختلفی را نیز پشت سر گذاشته‌اند، برای تولید انبوه و فعالیت در سطح کلان اقتصادی به ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش و سرمایه توسعه‌ای نیاز داشته باشند، برای حمایت جدی از این شرکت‌ها، شبکه بانکی باید خود را آماده تامین این منابع سازد تا هر کدام از این شرکت‌ها بتواند در سطح شرکت‌های IMI۵٠٠ در کشور ارتقا یافته و فعالیت کند. این وضعیت البته با کمک مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی و سایر بانک‌های کشور می‌تواند هدف بعدی برای پشتیبانی از شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و رقم ۴۵۰ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی فعلی را به هزار میلیار دلار افزایش دهد.
    وی اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان همواره نقش بزرگی در توسعه کشورها داشته‌اند. نقش این شرکت‌ها به ویژه در قرن ۲۱ بی بدیل است که ایفای کامل این نقش بستگی به مدیریت کارآمد، تخصیص بهینه منابع و تداوم مسیر دارد و به لطف خدا در صندوق نوآوری و شکوفایی انسجام بخشی، ارتقا و توسعه شرکت‌ها به طور مناسبی انجام شده است. بانک‌ها نیز در این جهت مسئولیت تامین مالی را هم به صورت تسهیلات نقدی و هم به صورت خط اعتباری بر عهده گرفته‌اند؛ به طوری که مدیریت صندوق نوآوری و شکوفایی و نقش‌آفرینی بانک‌ها موجب شد تا تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان از ۵۰ شرکت در سال ۹۲ به بیش از شش هزار و ۲۰۰ شرکت افزایش یابد.

    انتشار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=247438

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم