• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

۵ دلیل برای سقوط بیت کوین به ۱۰هزار دلار؛ ریزش نهایی هنوز اتفاق نیفتاده است؟

  • کد خبر : 303929
  • 07 تیر 1401 - 11:29
۵ دلیل برای سقوط بیت کوین به ۱۰هزار دلار؛ ریزش نهایی هنوز اتفاق نیفتاده است؟

سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال همچنان به‌دنبال پاسخ این سؤال‌اند که کف و نقطه پایان روند نزولی بیت کوین کجاست. در جواب به این پرسش باید گفت که شاخص‌های زیادی نشان می‌دهند کف قیمتی بیت کوین جایی د..

  • سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال همچنان به‌دنبال پاسخ این سؤال‌اند که کف و نقطه پایان روند نزولی بیت کوین کجاست. در جواب به این پرسش باید گفت که شاخص‌های زیادی نشان می‌دهند کف قیمتی بیت کوین جایی در اطراف محدوده ۱۰,۰۰۰ دلار است.

    به گزارش کوین تلگراف، تاریخ نشان داده است که معامله‌گران در بازارهای نزولی با چالش‌های زیادی مواجه می‌شوند. علاوه بر این، شاخص‌های «قابل‌اعتمادی» که می‌بایست نقاط ورود را تعیین کنند، نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که زمستان ارزهای دیجیتال ممکن است چقدر ادامه یابد.

    با صعود اخیر قیمت بیت کوین به بالای ۲۰,۰۰۰ دلار که مقاومت روانی مهمی محسوب می‌شود، بسیاری از معامله‌گران تصور می‌کردند این ارز دیجیتال به کف خود رسیده‌ است. با این حال داده‌های موجود نشان می‌دهد که صعود کوتاه‌مدت بیت کوین احتمالاً دلیل کافی برای تغییر روند کلی آن نیست.

    گزارش اخیر شرکت تحقیقاتی دلفی دیجیتال (Delphi Digital) نشان می‌دهد که معامله‌گران می‌بایست بیشتر احتیاط کنند. طبق این گزارش، «قبل از اینکه مطمئن شویم بازار به کف خود رسیده‌ است، باید کمی بیشتر درد بکشیم».

    همه می‌دانند که معامله‌گران از ماه نوامبر (آبان ۱۴۰۰) که بیت کوین خودش را به اوج تاریخی جدیدی رساند، ضرر زیادی را متحمل شده‌اند. با این حال، با مقایسه روند اصلاحی بیت کوین از ماه نوامبر (آبان ۱۴۰۰) و روند اصلاحی سال ۲۰۱۷ به این نتیجه می‌رسیم که قیمت بیت کوین به احتمال زیاد در آینده‌ نزدیک بیش از پیش کاهش خواهد یافت.

    قیمت استانداردشده بیت کوین به دلار از زمان اوج تاریخی آن (اوج بیت کوین در روند فعلی و سال ۲۰۱۷).

    در جریان بازارهای نزولی قبلی، قیمت بیت کوین نسبت به اوج چرخه تقریباً ۸۵ درصد کاهش یافته است. به‌گفته دلفی دیجیتال، اگر تاریخ دوباره تکرار شود، بیت کوین «به کمی بالاتر از ۱۰,۰۰۰ دلار می‌رسد و نسبت‌به قیمت فعلی خود حدود ۵۰ درصد کاهش می‌یابد».

    پیش‌بینی‌های مربوط به اتریوم حتی بدتر از بیت کوین است؛ زیرا قیمت این ارز دیجیتال در بازار نزولی قبلی نسبت به اوج خود ۹۵ درصد کاهش یافته بود. در نتیجه، اگر همین اتفاق دوباره بیفتد، قیمت اتریوم ممکن است تا ۳۰۰ دلار کاهش یابد.

    درصد کاهش قیمت اتریوم (اوج روند قبلی اتریوم در مقایسه با اوج روند فعلی آن).

    دلفی دیجیتال در این باره در گزارش خود نوشته است:

    خطر تکرار سقوط قبلی بیشتر از چیزی است که اکثر مردم پیش‌بینی می‌کنند؛ خصوصاً اگر بیت کوین نتواند حمایت خود در محدوده ۱۴,۰۰۰ تا ۱۶,۰۰۰ دلار را حفظ کند.

    وضعیت اشباع فروش همچنان ادامه دارد

    داده‌های موجود به معامله‌گرانی که می‌خواهند کف چرخه نزولی فعلی را بدانند، نشان می‌دهد که پایان روندهای نزولی قبلی با ورود بازار به وضعیت اشباع فروش مصادف بوده است.

    همان طور که در نمودار هفتگی زیر می‌بینید، شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین در نمای ۱۴ هفته‌ای، اخیراً برای سومین بار در تاریخ خود به زیر سطح ۳۰ (منطقه اشباع فروش) سقوط کرده است. گفتنی است در دو سری قبلی که این اتفاق افتاد، قیمت بیت کوین در نزدیکی نقطه پایان روند نزولی بود.

    نمودار هفتگی قیمت بیت کوین همراه با شاخص قدرت نسبی ۱۴ هفته‌ای.

    هرچند برخی ممکن است این وضعیت را سیگنالی برای ورود مجدد به بازار بدانند، دلفی دیجیتال به کسانی که منتظرند بیت کوین سریعاً رشد کند، هشدار داده‌ و گفته‌ است که «در دو مورد قبلی، بیت کوین به مدت چند ماه در یک محدوده و کانال متلاطم در نوسان بود و بعد از آن، توانست بهبود یابد و روند صعودی قوی خود را آغاز کند.

    بررسی میانگین متحرک ساده (SMA) ۲۰۰هفته‌ای بیت کوین، این سؤال را مطرح می‌کند که آیا حمایت تاریخی این ارز دیجیتال دوباره حفظ خواهد شد یا نه.

    قیمت بیت کوین به دلار در مقایسه با میانگین متحرک ساده ۲۰۰ هفته‌ای و شاخص قدرت نسبی ۱۴ هفته‌ای.

    بیت کوین در روزهای اخیر برای اولین بار از مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای خود رسید. گفتنی است در روندهای نزولی قبلی، بیت کوین به مدت چند هفته زیر این سطح معامله می‌شد. در نتیجه این امر نشان می‌دهد که بزرگترین ارز دیجیتال بازار احتمالاً به‌زودی می‌تواند کف خود را پیدا کند.

    ریزش نهایی هنوز اتفاق نیفتاده است؟

    هم‌اکنون بازار ارزهای دیجیتال به‌دنبال موج فروش نهایی معامله‌گران است. تاریخ نشان داده‌ است که این اتفاق در انتهای یک روند نزولی و در ابتدای چرخه بعد رخ می‌دهد.

    هرچند ناامیدی معامله‌گران در حال حاضر به بیشترین میزان خود از زمان سقوط بازار در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) به‌خاطر شیوع ویروس کرونا رسیده‌، هنوز کمتر از ناامیدی معامله‌گران در سال ۲۰۱۸ است.

    دلفی دیجیتال در این باره نوشته است:

    قبل از اینکه بهبود احساسات معامله‌گران شروع شود، ممکن است نیاز داشته باشیم درد بیشتری را تحمل کنیم.

    شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال.

    با اینکه بازار ارزهای دیجیتال به‌طور کلی از پایان سال ۲۰۲۱ ضعیف‌تر شده‌، نیروی محرکه واقعی سقوط آن تورم افسارگسیخته و افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا بوده‌ است.

    نمودار قیمت بیت کوین در مقایسه با تغییرات نرخ بهره و ترازنامه فدرال رزرو.

    با افزایش نرخ بهره بانکی معمولاً بازارهای مالی با اصلاحاتی مواجه می‌شوند و با توجه به اینکه فدرال رزرو قصد دارد نرخ بهره را همچنان افزایش دهد، بیت ‌کوین و سایر دارایی‌های پرریسک احتمالاً در ادامه با اصلاح بیشتری مواجه می‌شوند.

    شاخص دیگری که نشان می‌دهد «ریزش نهایی» هنوز رخ نداده، سهم واحدهای در سود از عرضه درگردش بیت کوین است. شایان ذکر است که در بازارهای نزولی قبلی، این نرخ تا ۴۰ درصد هم پایین آمده است.

    قیمت بیت کوین به دلار در مقایسه با سهم واحدهای در سود از عرضه درگردش.

    طبق داده‌های سایت گلسنود (Glassnode)، این شاخص در حال حاضر روی سطح ۵۴.۹ درصد است. در نتیجه همچنان می‌توان ادعا کرد که بازار قبل از رسیدن به کف واقعی خود، یک روند نزولی دیگر را تجربه خواهد کرد.

    ۵ دلیل برای سقوط بیت کوین به ۱۰هزار دلار؛ ریزش نهایی هنوز اتفاق نیفتاده است؟

    در این باره بیشتر بخوانید

    • بیت کوین در ابتدای یک روند صعودی بزرگ قرار دارد
    • الگوی قیمتی تاریخی: خطر سقوط قیمت بیت کوین به ۳,۰۰۰ دلار
    • احتمال رشد شدید قیمت بیت کوین در یک ماه آینده طبق یک مدل جدید پیش‌بینی
    • در صورت عدم عبور قیمت بیت کوین از این مقاومت‌ها، احتمال سقوط به ۷,۰۰۰ دلار وجود دارد
    • رشد اخیر قیمت بیت کوین با دفعات قبل متفاوت است

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303929

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم