• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

۳ راه ساده برای مهاجرت به آلمان!

  • کد خبر : 305775
  • 06 شهریور 1401 - 14:58
۳ راه ساده برای مهاجرت به آلمان!

فهرست محتوا چکیده : آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی است و سالانه افراد زیادی را از طرق مختلف پذیرش می‌کند. روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت آلمان وجود دارد. هرکدام از این روش‌ها مزایای خاص خود را دارند و با توجه به شرایط شما می‏توانند آسان و یا دشوار باشند. در این مطلب به معرفی […]

فهرست محتوا

  • چکیده : آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی است و سالانه افراد زیادی را از طرق مختلف پذیرش می‌کند. روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت آلمان وجود دارد. هرکدام از این روش‌ها مزایای خاص خود را دارند و با توجه به شرایط شما می‏توانند آسان و یا دشوار باشند. در این مطلب به معرفی سه روش مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری پرداخته ‏ایم.

     

    آلمان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپایی است و سالانه افراد زیادی را از طرق مختلف پذیرش می‌کند. روش‌های مختلفی برای اخذ اقامت آلمان وجود دارد. هرکدام از این روش‌ها مزایای خاص خود را دارند و با توجه به شرایط شما می‏توانند آسان و یا دشوار باشند. در این مطلب به معرفی سه روش مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری پرداخته ‏ایم.

    1. مهاجرت تحصیلی

    به دلیل اروپایی بودن، هزینه تحصیل در آلمان به مراتب کمتر از کشورهای قاره آمریکا از جمله کانادا است. همچنین دانشگاه ‏های با رتبه‌های جهانی بالا در آلمان باعث شده‌اند تا این کشور به یک مقصد تحصیلی جذاب تبدیل شود. بسیاری از دروسی که در دانشگاه‌های آلمان ارائه می‌شوند، برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی هستند. همین امر باعث می‌شود که تحصیل برای ایرانیان آسان‌تر باشد. محبوب‌ترین مقاطع تحصیلی در آلمان نیز به ترتیب مقطع کارشناسی ارشد و سپس دکترا است. در طول دوران تحصیل در کشور آلمان امکان اشتغال به کار پاره‌وقت وجود دارد. در پایان دوران تحصیل هم به مدت 18 ماه اجازه اقامت در آلمان را برای پیدا کردن شغل مناسب دریافت می‌کنید.

    2. مهاجرت کاری

    مهاجرت کاری یکی از ساده ترین راه‏های مهاجرت به آلمان برای ایرانیان است. برای کار در کشور آلمان، محدودیت سنی وجود ندارد، اما اگر در بازه سنی 18 الی 45 سال قرار داشته باشید، شانس بیشتری برای اخذ ویزا خواهید داشت. همچنین باید مدرک زبان آلمانی در یکی از دو سطح B1 یا B2 را کسب کرده باشید.

    با قبول شدن در موقعیت شغلی مورد نظر، از کارفرما یک دعوت‌نامه کاری دریافت می‏کنید که با کمک این دعوت‌نامه، ویزای کاری شما در کشور آلمان صادر می‌شود. در غیر این صورت می‏توانید از طریق ویزای جویای کار(Job Seeker)، به مدت شش ماه اقامت کشور آلمان را دریافت ‌کنید. در این مدت موظف هستید که به دنبال کار بگردید. البته توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی نتوانستید شغلی متناسب با رشته خود را در آلمان پیدا کنید، اقامت شما تمدید نخواهد شد. در صورتی که چند سال را بدون مشکل در آلمان کار کنید، اقامت دائم این کشور به شما اعطا خواهد شد. برای دریافت ویزای کاری آلمان باید بسیاری از مدارک خود را به صورت ترجمه رسمی ارائه کنید. ترجمه رسمی مدارک نیز در دارالترجمه‌های رسمی کشور انجام می‌شود.

    3. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در آلمان

    یکی از بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت کشور آلمان، سرمایه‌گذاری است. با این روش می‌توانید به راحتی اقامت دائم کشور آلمان را کسب کنید. البته برای این کار نیاز به سرمایه زیادی دارید و کارهایی مانند ایده پردازی و ثبت شرکت هم کمی وقت‌گیر است.

    ۳ راه ساده برای مهاجرت به آلمان!

     

    کدام یک از این سه روش بهترین و ساده ترین راه مهاجرت به آلمان است؟

    با توجه به شرایطی که شما دارید، هر کدام از روش‌های ذکر شده می‌توانند به عنوان ساده ترین راه مهاجرت به آلمان شناخته شوند. به طور ‌مثال، اگر به زبان آلمانی تسلط دارید و از سابقه کاری لازم نیز برخوردار هستید، اخذ ویزای کاری این کشور می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اما اگر هدف‏تان ادامه تحصیل و کسب مدارک معتبر است، باید به سراغ ویزای تحصیلی آلمان بروید. در عین حال، سرمایه‌گذاری برای افرادی که از تمکن مالی لازم برخوردار هستند، یک گزینه مناسب به شمار می‌رود. در این میان لازم است که به ارائه مدارک نیز توجه داشته باشید زیرا هرچقدر هم فرد واجد شرایطی برای دریافت ویزای مورد نظر باشید، اما ترجمه رسمی و معتبر مدارک مورد نیاز را ارائه ندهید، درخواست شما برای دریافت ویزا رد می‏شود.

    چه مدارکی برای اخذ ویزای آلمان نیاز است؟

    با توجه به نوع ویزای درخواستی، ممکن است سفارت آلمان مدارک متفاوتی را از شما درخواست کند. به‌عنوان‌مثال، برای کار در آلمان باید گواهی سابقه کار ارائه دهید. اما برای تحصیل در این کشور، باید ترجمه گواهی ریز نمرات ارائه شود.

    در ادامه لیستی از برخی مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت آلمان وجود دارد:

    مدارک هویتی

    شناسنامه:

    ارائه ترجمه رسمی شناسنامه به سفارت الزامی می باشد.

    کارت ملی:

    الزامی برای ارائه ترجمه رسمی کارت ملی به سفارت وجود ندارد و تنها ارائه ترجمه رسمی شناسنامه کفایت می کند.

    کارت پایان خدمت:

    الزامی برای ارائه ترجمه رسمی کارت پایان خدمت وجود ندارد و تنها در صورت صلاحدید وکیل مهاجرتی اقدام به ترجمه رسمی نمائید.

    سند ازدواج:

    در صورتی که متاهل هستید ارائه ترجمه رسمی سند ازدواج الزامیست.

    ترجمه رسمی مدارک در روند مهاجرت به آلمان

    اگر بخواهیم لیستی از بهترین کشورهای اروپایی مناسب برای مهاجرت ارائه دهیم، حتما به آلمان اشاره خواهیم کرد. آلمان به دلیل ارائه ویزاهای متنوع، یک مقصد ایده‏آل کاری، تحصیلی و همین‌طور مناسب برای سرمایه‌گذاری است. نکته بسیار مهمی که درباره اخذ ویزای آلمان وجود دارد، این است که باید اصل تمامی مدارک را ترجمه رسمی آلمانی کنید. برای این منظور حتما به یک دارالترجمه رسمی معتبر مراجعه کنید. دارالترجمه رسمی الف به نشانی اینترنتی aleftranslator.com یکی از بهترین دارالترجمه های کشور است که با در اختیار داشتن مترجم رسمی تایید شده توسط سفارت، ترجمه رسمی مدارک شما را به زبان آلمانی با بهترین کیفیت انجام می دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305775

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم