• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

۲ شاخص کلیدی که می‌شد با آنها سقوط اتریوم به زیر هزار دلار را پیش‌بینی کرد

  • کد خبر : 303630
  • 28 خرداد 1401 - 12:29
۲ شاخص کلیدی که می‌شد با آنها سقوط اتریوم به زیر هزار دلار را پیش‌بینی کرد

قیمت اتریوم امروز به زیر ۱٬۰۰۰ دلار سقوط کرد و اکثر آلت کوین‌ها نیز در شرایط مشابهی به سر می‌برند. با این حال، داده‌های بازار نشان می‌دهد که خطر سقوط قریب‌الوقوع اتریوم از روزها قبل مشخص بود و احساسات..

فهرست محتوا

  • قیمت اتریوم امروز به زیر ۱٬۰۰۰ دلار سقوط کرد و اکثر آلت کوین‌ها نیز در شرایط مشابهی به سر می‌برند. با این حال، داده‌های بازار نشان می‌دهد که خطر سقوط قریب‌الوقوع اتریوم از روزها قبل مشخص بود و احساسات منفی معامله‌گران حرفه‌ای در صرافی‌های مختلف، به‌نوعی نشان از ریزش قیمت داشت.

    به گزارش کوین تلگراف، قیمت اتریوم در هفت روز گذشته بیش از ۳۹.۵ درصد کاهش یافته است و بر اساس اخبار اخیر، توسعه‌دهندگان تصمیم گرفته‌اند تا انتقال شبکه به شیوه اجماع اثبات سهام (PoS) را به تعویق بیندازند. انتظار می‌رود به‌روزرسانی جدید به وابستگی شبکه اتریوم به استخراج مبتنی بر اثبات کار (PoW) پایان دهد و فرایند بهبود مقیاس‌پذیری این بلاک چین را که در ۶ سال گذشته روی آن کار می‌شد، به سرانجام برساند.

    توکن‌های بومی شبکه‌های مبتنی بر قراردادهای هوشمند رقیب مانند بایننس، کاردانو و سولانا، حتی با وجود اینکه بازار در روند نزولی قرار گرفته بود، از ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) ۱۳ الی ۱۷ درصد کاهش کمتری نسبت به اتریوم داشته‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که مشکلات شبکه اتریوم بر قیمت این ارز دیجیتال نیز تأثیر گذاشته است.

    ویژگی «بمب سختی» در سال ۲۰۱۶ و زمانی که مکانیسم اجماع جدید (اتریوم ۲.۰ سابق) در حال برنامه‌ریزی بود به کد این شبکه اضافه شد. در اوج دورانی که به‌عنوان «تابستان دیفای» شناخته می‌شود، میانگین کارمزد شبکه اتریوم از ۶۵ دلار فراتر رفت که حتی برای طرفداران سرسخت این شبکه نیز ناامیدکننده بود. دقیقاً به همین خاطر است که به‌روزرسانی شبکه نقش مهمی برای سرمایه‌گذاران و در نتیجه رشد قیمت اتریوم ایفا می‌کند.

    معامله‌گران حرفه‌ای به‌شدت ریسک‌گریز شده بودند

    معامله‌گران بهتر است به داده‌های بازارهای مشتقه اتریوم نگاه کنند تا متوجه موضع‌گیری‌های نهنگ‌ها و کاربران بازارساز نسبت به روند قیمت شوند. هنگامی که معامله‌گران حرفه‌ای برای حفظ روند صعودی یا نزولی هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند، نشانه‌های آن در شاخص انحراف دلتای ۲۵ درصد (Delta Skew) ظاهر می‌شود.

    اگر معامله‌گران انتظار سقوط قیمت اتریوم را داشته باشند، شاخص انحراف از ۱۰ درصد فراتر می‌رود. از سوی دیگر، هیجانات عمومی و انتظار برای رشد قیمت با تغییر موقعیت شاخص به زیر ۱۰ درصد همراه می‌شود. دقیقاً به همین دلیل است که این شاخص به‌عنوان «شاخص ترس‌و‌طمع معامله‌گران حرفه‌ای» شناخته می‌شود.

    شاخص انحراف دلتای ۲۵ درصد از قراردادهای اختیار معامله ۳۰روزه.

    شاخص انحراف دلتا در ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) با رسیدن به ۱۹ درصد برای لحظاتی کوتاه بهبود یافت. با این حال، پس از اینکه مشخص شد صعود به بالای مقاومت ۱٬۲۰۰ دلاری بیش از حد انتظار طول می‌کشد، شاخص انحراف به سطح ۲۴ درصد بازگشت. هرچه این شاخص بالاتر باشد، یعنی معامله‌گران تمایل کمتری به پذیرش ریسک کاهش قیمت دارند.

    بررسی نسبت موقعیت‌های لانگ به شورت

    شاخص نسبت موقعیت‌های معاملاتی شورت (فروش) به لانگ (خرید) معامله‌گران برتر، عوامل خارجی را که ممکن است بر بازار قراردادهای اختیار معامله (Options) تأثیر گذاشته باشند کنار گذاشته است. با تجزیه‌وتحلیل این موقعیت‌ها در کنار معاملات آنی، قراردادهای آتی دائمی و قراردادهای سه‌ماهه، می‌توان بهتر متوجه شد که دید معامله‌گران حرفه‌ای صعودی است یا نزولی.

    در برخی از مواقع، اختلاف‌نظر بین معامله‌گران برتر صرافی‌های مختلف وجود دارد. بنابراین افراد بهتر است به‌جای ارقام مطلق، تغییرات این شاخص را موردبررسی قرار دهند.

    نسبت موقعیت‌های لانگ به شورت معامله‌گران برتر اتریوم در صرافی‌های مختلف.

    بر اساس نمودار بالا، با وجود اینکه اتریوم نتوانسته است سطح حمایت ۱٬۲۰۰ دلاری خود را حفظ کند، معامله‌گران حرفه‌ای موقعیت‌های خود را بین ۱۴ تا ۱۶ ژوئن (۲۴ تا ۲۶ خرداد) تغییر نداده‌اند.

    با توجه به اینکه شاخص بالا طی دو روز از ۱.۱۱ به ۱.۲۲ رسیده، صرافی بایننس افزایش اندکی در نسبت موقعیت‌های لانگ به شورت خود داشته است. بنابراین می‌توان گفت که دیدگاه معامله‌گران این صرافی نسبت به اتریوم کمی صعودی‌تر شده بود.

    داده‌های صرافی هیوبی الگوی پایدارتری را از خود نشان می‌دهد و شاخص نسبت لانگ به شورت در تمام مدت نزدیک به عدد یک باقی مانده است. با این حال، در صرافی اوکی‌اکس (OKX) این شاخص در این بازه زمانی نوسانات زیادی را مشاهده کرده، اما تقریباً بدون تغییر روی سطح ۱.۰۴ واحدی به پایان رسیده است.

    در مجموع می‌توان گفت بخش قابل‌توجهی از معامله‌گران حرفه‌ای در این مدت منتظر سقوط اتریوم به سطوح پایین‌تر بوده‌اند.

    سقوط اتریوم به زیر هزار دلار

    همان طور که از شاخص‌هایی که گفته شد مشخص است، درصد قابل‌توجهی از معامله‌گران حرفه‌ای منتظر سقوط اتریوم به زیر ۱٬۰۰۰ دلار بودند. در نهایت، صبح امروز اتریوم با بیش از ۸.۵ درصد افت به زیر ۱٬۰۰۰ دلار سقوط کرد و اکنون با قیمت حدوداً ۹۹۶ دلار معامله می‌شود. گفتنی است اتریوم آخرین بار در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۳ خرداد ۱۴۰۰)، دقیقاً همین روزها در سال گذشته، با چنین قیمت‌هایی معامله می‌شد و پس از آن تا اوج حدوداً ۴٬۸۰۰ دلاری صعود کرد.

    ۲ شاخص کلیدی که می‌شد با آنها سقوط اتریوم به زیر هزار دلار را پیش‌بینی کرد

    در این باره بیشتر بخوانید

    • سقوط بازار ارزهای دیجیتال ادامه دارد/ اتریوم به پایین‌ترین قیمت ۹ ماه گذشته خود رسید !
    • دلیل افزایش قیمت ناگهانی اتریوم در هفته اخیر چه بود ؟
    • سقوط شدید ارزش اتریوم در برابر بیت کوین؛ آیا اتریوم فاصله خود را کمتر می‌کند؟
    • قیمت اتریوم در حال رسیدن به کم نوسان‌ترین دوران خود است
    • تحلیل قیمت اتریوم: جهش همزمان با بیت کوین

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303630

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم