• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6
اصلانی در نشست خبري ستاد مردمی بزرگداشت هفته عفاف و حجاب:

۲۱ تیر ماه مصادف با روز ملی عفاف و حجاب اجتماع‌‌های بزرگ حافظان حریم خانواده در نقاط مختلف کشور برپا می‌شود

  • کد خبر : 8191
  • 19 تیر 1397 - 0:54
۲۱ تیر ماه مصادف با روز ملی عفاف و حجاب اجتماع‌‌های بزرگ حافظان حریم خانواده در نقاط مختلف کشور برپا می‌شود

رئیس بسیج جامعه زنان گفت: هیچ سازمانی موافق برخورد خشونت‌آمیز با یک مسئله فرهنگی نیست. حجاب قانون است و مردم به این قانون احترام می‌گذارند. ما معتقد به خشونت نیستیم و نیروی انتظامی مقتدر ما قانونمدار بوده و با قانون‌شکنان مقابله می‌کند.

  •  

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری ستاد مردمی بزرگداشت هفته عفاف و حجاب، صبح امروز یک‌شنبه ۱۷ تیر ماه 97، با حضور مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان، حجت‌الاسلام کشوری فعال حوزه عفاف و حجاب و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن شهید شهبازی مجتمع فرهنگی و دانشجویی 13آبان برگزار گردید.

     

    مینو اصلانی، رئیس بسیج جامعه زنان

    مینو اصلانی، در ابتدای این نشست خبری گفت: ستاد مردمی بزرگداشت هفته عفاف و حجاب یک ماه است که تشکیل شده‌است.

    وی ادامه داد: حجاب یکی از اصول مترقی دین اسلام است و مردم ولایت‌مدار ما با یک دید زیبا به این مسئله نگاه می‌کنند و عفاف و حجاب را پایه و بنیان تشکیل و استحکام خانواده می‌دانند. در طول هزاران سال نیز شاهد بوده‌ایم که زنان ما با حجاب در سطح جامعه حضور داشته‌اند.

    رئیس بسیج جامعه زنان، در ادامه سخنان خود، در هجوم فرهنگی دشمن، آنچه در صدر است را حیا زدایی و محور را مقابله با حجاب و عفاف برشمرد و گفت: البته طی ۱۰۰ سال اخیر با اقدامات هالیوود این تلاش‌ها بیشتر شده و این مسئله مطرح می‌شود که حجاب مانع حضور زنان در جامعه است در حالی که انقلاب ما نشان داد که حجاب نه تنها مانع نیست بلکه انسانیت و توانمندی زنان را بیشتر به رخ دنیا می‌کشد.

    اصلانی، با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در خصوص عفاف و حجاب در بین نوجوانان و جوانان اظهار داشت: دشمنان عنوان می‌کنند که اگر حجاب را از زنان بگیریم دیگر چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

    وی در خصوص عناوین و برنامه‌های هفته عفاف و حجاب نیز گفت: این هفته از روز سه‌شنبه ۱۹ تیر ماه آغاز و تا روز ۲۵ تیر ماه ادامه خواهد‌یافت. روز ۲۱ تیر ماه نیز که مصادف با کشتار مردم در مسجد گوهرشاد است به عنوان روز ملی عفاف و حجاب برنامه‌هایی برگزار خواهدشد.

    رئیس بسیج جامعه زنان، به واقعه گوهرشاد نیز اشاره و اظهار کرد: در سال ۱۳۱۴ مردم در مسجد گوهرشاد در مخالفت به قانون منع حجاب تحصن کردند و به خاک و خون کشیده شده و حتی اجازه خاکسپاری به آنها داده نشد و به صورت دسته‌جمعی دفن شدند و این غضب ‌ناک‌ترین واقعه تاریخی در دفاع از حجاب است.

    وی افزود: اولین روز هفته عفاف و حجاب با عنوان روز «عفاف و حجاب؛ احترام به خویشتن، حقوق شهروندی» نامگذاری شده است و قرار است تولیدات ما در این حوزه از صدا و سیما پخش شود. مشاعره با محور شعرهای مرتبط به عفاف و حجاب نیز پخش خواهدشد.

    اصلانی ادامه داد: روز چهارشنبه بیستم تیر ماه روز «عفاف و حجاب؛ مظهر وقار و آرامش خانواده» نامگذاری شده است. اکنون در غرب نیز جنبش‌هایی با رویکرد گرایش به حجاب شکل گرفته است. در این روز برنامه‌‌ای با عنوان «چادرهای آسمانی» در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهدشد و از بانوان محجبه موفق در عرصه علمی و فرهنگی تجلیل می‌شود. آثار هنرمندان از جمله آثار گرافیکی، حجمی و … نیز در قالب نمایشگاه عرضه می‌شود.

    وی عنوان روز سوم هفته عفاف و حجاب را «عفاف و حجاب اصالت ایرانی هویت اسلامی» عنوان کرد و گفت: ۲۱ تیر ماه مصادف با روز ملی عفاف و حجاب اجتماع‌‌های بزرگ حافظان حریم خانواده در نقاط مختلف کشور برپا می‌شود. در کنار این تجمعات مردمی نیز میزهای مشاوره و ویژه برنامه‌هایی برای کودکان برپا می‌شود.

    رئیس بسیج جامعه زنان ادامه داد: روز جمعه با عنوان روز «عفاف و حجاب؛ جهادکبیر، وصیت شهدیان» نامگذاری شده است. مسئله حجاب یکی از پرکاربردترین موضوعات مطرح در وصیتنامه شهدا است و در این روز مطالب مطرح در وصیتنامه شهدا بین نمازگزاران توزیع می‌‌‌شود. خطبای نماز جمعه نیز به مسئله عفاف و حجاب می‌پردازند.

     

    وی افزود: روز شنبه نیز با عنوان روز «عفاف و حجاب؛ تمدن اسلامی، نیاز جهانی» نامگذاری شده که در این روز نشست‌هایی با نمایندگان ادیان برگزار می‌شود. در این روز تعدادی از دختران به مسجد مقدس جمکران اعزام می‌شوند تا روز یکشنبه همزمان با روز دختر به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) پیاده روی کنند. در روز یک‌شنبه نیز بخش دیگری از تجمعات مردمی در استان‌های مختلف برگزار خواهدشد.

    اصلانی اظهار داشت: روز دوشنبه نیز با عنوان روز «عفاف و حجاب؛ امنیت اخلاقی، نشاط اجتماعی» نامگذاری شده که همایش «حریم زیبایی» در سایه عفاف با تجلیل از کارآفرینان موفق و محجبه برگزار می‌شود.

    رئیس بسیج جامعه زنان، پیرامون رویکرد بسیج جامعه زنان در مورد مواجهه خشونت‌آمیز با افراد بی‌حجاب چیست؟ گفت: هیچ سازمانی موافق برخورد خشونت‌آمیز با یک مسئله فرهنگی نیست. حجاب قانون است و مردم به این قانون احترام می‌گذارند. ما معتقد به خشونت نیستیم و نیروی انتظامی مقتدر ما قانونمدار بوده و با قانون‌شکنان مقابله می‌کند.

    اصلانی، پیرامون اینکه نسل جوان ما اکنون حجاب را اجبار می‌داند، آیا اقدامی برای اینکه نسل جوان به فکر، اندیشه و انتخاب در زمینه حجاب و عفاف برسد، انجام داده‌اید؟ گفت: حجاب اجبار نیست قانون است. مردم ما انقلاب کردند و به اتفاق به حجاب اعتقاد دارند و عده کمی است که نمی‌خواهند باور کنند که حجاب برای محافظت از آنها در برابر آزارها است و پیامدهای خوبی برای جامعه دارد. ما با ارتباط گسترده‌ای که با عموم مردم در جامعه داریم به این نتیجه رسیده‌ایم که مخالفت جدی با حجاب در کشور وجود ندارد اما یکسری مدگرایی افراطی و توجه بیش از حد به مد و لباس و افراط‌گرایی رخ داده است.

    وی ادامه داد: به دلیل بی‌توجهی و افراط در توجه به مد و لباس برخی به مسئله عفاف و حجاب توجه نمی‌کنند ولی اگر همه دستگاه‌های فرهنگی جلسات اقناعی و پرسش و پاسخ و حضور در بین نوجوانان و جوانان را برگزار کنند این اقدامات مؤثر واقع می‌شد.

     

    اصلانی افزود: ما نظرسنجی‌های گسترده‌ای را انجام داده‌ایم. نتایج نشان می‌دهد اکثریت مخالفتی با حجاب ندارند اما از سر بی‌توجهی زیبایی‌شناختی آنها هم دچار مشکل شده است و نمی‌دانند که در هر جا نباید زیبایی خرج شود. البته در این هفته نیز نمایشگاه‌های مد و لباس با کالاهای ایرانی برپا خواهدشد و ما از طراحان نیز در این زمینه دعوت کرده‌ایم.

    حجت‌الاسلام کشوری، فعال حوزه عفاف و حجاب

    حجت‌الاسلام کشوری، در ادامه این نشست خبری، با اشاره به تفاوت حکومت اسلامی و غیر اسلامی و اینکه در حکومت اسلامی قرار است اراده الهی در سطح جامعه جاری شود، گفت: نه تنها ورود نظام به مسئله عفاف و حجاب اشتباه نیست بلکه این کار زمینه‌سازی برای کمال و نشاط است و هر اقدام خودجوش مردمی که نظام از آن حمایت کرده شاهد موفقیت آن اقدام مردمی بوده‌ایم.

    وی روز پنج ‌شنبه ۲۱ تیر ماه را زمان برگزاری اجتماع محوری تهران بزرگ در امامزاده صالح اعلام کرد و گفت: شش جشن مردمی نیز به مناسبت دهه کرامت و روز دختر برگزار می‌شود. طرح ترویجی ـ تبلیغی «یک حس خوب» نیز با محوریت اقدام در محیط‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت بانوان خارجی محجبه و بانوانی که تازه محجبه شده‌اند و با تکیه بر استدلال و گفتمان طی دو هفته در مناطق دو و پنج تهران برگزار می‌شود. این اقدام سال گذشته نیز در تهران برگزار و از ۵۰ هزار مواجهه با خواهرانی که استانداردهای پوشش را رعایت نکرده بودند، ۹ هزار نفر وارد غرفه‌های عفاف و حجاب شده و با کارشناسان ارتباط گرفتند که این ارتباط‌ها همچنان ادامه دارد.

    حجت‌الاسلام کشوری در ادامه گفت: ما قوانین خوبی داریم اما غیر از چند دستگاه کسی به وظایف خود در حوزه عفاف و حجاب عمل نمی‌کند و باید در این زمینه مطالبه‌گری صورت گیرد. خیلی از سازمان‌ها بودجه فرهنگی می‌گیرند اما این بودجه را برای کار غیر فرهنگی صرف می‌کنند.

    حجت‌الاسلام کشوری، در پایان سخنان خود گفت: اپلیکیشن «جشن فرشته‌ها» برای دختران رده سنی هفت تا ۹ سال به صورت رایگان در کافه‌بازار آماده دانلود است و سایت «با حجاب» نیز حاوی مطالب تحلیلی در این زمینه است که در دسترس عموم قرار دارد.

    محمدرضا ابراهیمی

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=8191

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم