• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

یک فعال اقتصادی: حذف ارز 4200 تومانی تآثیری بر گرانی ندارد به شرطی که دولت نظارت کند

  • کد خبر : 40084
  • 09 دی 1398 - 15:02
یک فعال اقتصادی: حذف ارز 4200 تومانی تآثیری بر گرانی ندارد به شرطی که دولت نظارت کند

یک فعال اقتصادی با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تأثیری بر زندگی مردم ندارد، گفت: قیمت‌ها باید آزاد و رقابتی شود تا عرضه و تقاضا بازار را متعادل کند. – اخبار اقتصادی – باقر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص حذف ارز 4200 تومانی برخی کالاها اظهار داشت: با توجه به اینکه ارز 4200 تومانی تأثیری بر قیمت‌ها و زندگی مردم نداشته، حذف شدن بهتر است، زیرا این مسئله خود ایجاد رانت می‌کند.
وی با بیان اینکه، باید ارز دریافتی نرخ یکسان داشه باشد،‌گفت: با حذف ارز 4200 تومانی، بازار رقابتی شده و قیمت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد، البته ممکن است وقتی حذف شود، از نظر روانی بر روی بازار اثر گذاشته و قیمت‌ها افزایش یابد، که در این شرایط باید کنترل و نظارت بیشتر شود.
این فعال اقتصادی با تأکید بر اینکه وقتی ارز 4200 تومانی تأثیری بر قیمت‌ها نداشته، حذف آن نیز بی تأثیر است، اظهار داشت: ممکن است حذف ارز 4200 تومانی موجب سودجویی برخی افراد شود زیرا برخی به جای در نظر گرفتن مصلحت و نفع ملی، تنها منافع شخصی خود را می‌بینند، بنابراین این افراد چه این ارز تعلق بگیرد و چه حذف ش..

  • یک فعال اقتصادی با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تأثیری بر زندگی مردم ندارد، گفت: قیمت‌ها باید آزاد و رقابتی شود تا عرضه و تقاضا بازار را متعادل کند.

    یک فعال اقتصادی: حذف ارز 4200 تومانی تآثیری بر گرانی ندارد به شرطی که دولت نظارت کند – اخبار اقتصادی –

    باقر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در خصوص حذف ارز 4200 تومانی برخی کالاها اظهار داشت: با توجه به اینکه ارز 4200 تومانی تأثیری بر قیمت‌ها و زندگی مردم نداشته، حذف شدن بهتر است، زیرا این مسئله خود ایجاد رانت می‌کند.

    وی با بیان اینکه، باید ارز دریافتی نرخ یکسان داشه باشد،‌گفت: با حذف ارز 4200 تومانی، بازار رقابتی شده و قیمت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین خواهد شد، البته ممکن است وقتی حذف شود، از نظر روانی بر روی بازار اثر گذاشته و قیمت‌ها افزایش یابد، که در این شرایط باید کنترل و نظارت بیشتر شود.

    این فعال اقتصادی با تأکید بر اینکه وقتی ارز 4200 تومانی تأثیری بر قیمت‌ها نداشته، حذف آن نیز بی تأثیر است، اظهار داشت: ممکن است حذف ارز 4200 تومانی موجب سودجویی برخی افراد شود زیرا برخی به جای در نظر گرفتن مصلحت و نفع ملی، تنها منافع شخصی خود را می‌بینند، بنابراین این افراد چه این ارز تعلق بگیرد و چه حذف شود، به دنبال منفعت شخصی هستند.

    اصفهانی ادامه داد:‌ همان طور که دولت نیز اعلام کرد، برخی ارز 4200 تومانی را گرفتند ولی کالای خریداری شده با محصولی که ارز به آن تعلق می‌گرفت مطابقت نداشته و یا کالا را با نرخ آزاد در بازار عرضه می‌کردند، بنابراین باید قیمت ها با توجه به اینکه ممکن است عوارضی نیز داشته باشد،‌اما باید آزاد شود.

    وی با بیان اینکه عملا زندگی مردم با ارز آزاد پیش می رود و ارز 4200 تومانی تأثیری بر زندگی روزانه مردم ندارد، خاطر نشان کرد:‌ اینکه باید بعد از حذف ارز 4200 تومانی دولت قیمت ها را کنترل کند نیز درست نیست زیرا، در اقتصاد چیزی به اسم کنترل نداریم. البته می‌تواند از افزایش قیمت بی دلیل و منطق جلوگیری کند و نظارت بیشتر شود،‌ اما اینکه با کنترل و به زور بخواهد قیمت‌ها را نگه دارد، غلط است.

    به گفته این فعال اقتصادی،‌ قیمت‌ها باید در بازار آزاد و رقابتی باشد، در این شرایط عرضه و تقاضا خود را تنظیم و متعادل خواهد شد.

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=40084

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم