• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

یک صرافی هر واحد بیت کوین را با قیمت ۶,۰۰۰ دلار فروخت؛ درخواست از مشتریان برای پس دادن بیت کوین‌ها

  • کد خبر : 193516
  • 11 اسفند 1399 - 6:37
یک صرافی هر واحد بیت کوین را با قیمت ۶,۰۰۰ دلار فروخت؛ درخواست از مشتریان برای پس دادن بیت کوین‌ها

به‌دلیل بروز یک مشکل فنی در صرافی فیلیپینی «PDAX»، برخی معامله‌گران بیت کوین موفق شدند هر واحد بیت کوین را با قیمت ۶,۰۰۰ دلار بخرند!
به گزارش کریپتوپوتیتو، این مشکل فنی باعث شد تا قیمت بیت کوین در صر..

  • به‌دلیل بروز یک مشکل فنی در صرافی فیلیپینی «PDAX»، برخی معامله‌گران بیت کوین موفق شدند هر واحد بیت کوین را با قیمت ۶,۰۰۰ دلار بخرند!

    به گزارش کریپتوپوتیتو، این مشکل فنی باعث شد تا قیمت بیت کوین در صرافی PDAX چیزی در حدود ۸۸ درصد پایین‌تر از قیمت بیت کوین در پلتفرم‌های دیگر معامله شود. این صرافی مدعی شده است که افزایش حجم معاملات باعث بروز این اشکال شده است. در زمان بروز این مشکل، بیت کوین در محدوده‌ای بالاتر از ۵۰,۰۰۰ دلار معامله می‌شد. این در حالی است که کاربران موفق شدند هر واحد بیت کوین را با پرداخت تنها ۶,۰۰۰ دلار بخرند.

    کمی بعد صرافی PDAX تمام فعالیت‌های پلتفرم را به‌حالت تعلیق درآورد ولی برای این کار بسیار دیر شده بود و برخی از معامله‌گران موفق شده بودند از این فرصت استفاده و سرمایه‌های خود را خارج کنند.

    در ادامه، PDAX از کاربران خواست تا بیت کوین‌های ارزان خود را به صرافی بازگردانند، در غیر این صورت از آنها شکایت خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که این صرافی با چه ادله قانونی‌ای می‌خواهد از کاربران شکایت کند؛ چراکه تمام معاملات بر اساس قوانین و شرایط استفاده از صرافی بوده است. برخی کاربران PDAX هم اعلام کرده‌اند پیامی این چنینی دریافت کرده‌اند. یکی از کارشناسان اقتصادی در این باره نوشت:

    مشکل فنی در صرافی فیلیپینی PDAX در جنوب شرقی آسیا، به معامله‌گران این امکان را داد تا بیت کوین را با قیمت ۶,۱۰۰ دلار بخرند و آنها را از صرافی خارج کنند. ممکن است در صورتی که بیت کوین‌ها را برنگردانند از آنها شکایت شود، ولی قوانین و شرایط استفاده از PDAX عنوان می‌کند که سفارش‌های «نهایی و غیرقابل بازگشت» است.

    همزمان با افزایش فعالیت نهنگ‌های بیت کوین، شاهد انجام تراکنش‌های بزرگی در بازار بودیم. طبق گزارش‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، اشتباه یک نهنگ باعث بروز این مشکل شده بود. گفته می‌شود که این نهنگ ۳۱۶,۰۰۰ بیت کوین را به جای آنکه هر واحد را با قیمت ۴۷,۰۰۰ دلار بفروشد، با قیمت ۶,۱۰۰ دلار فروخته است! این مسئله باعث شد تا PDAX معاملات خود را برای مدتی متوقف کند.

    این صرافی برای کنترل‌کردن این شرایط، فعالیت پلتفرم را به‌حالت تعلیق درآورد. این اقدام آنها باعث اعتراض بسیاری از مشتریان شد. گفته می‌شود که کاربران برای ۳۶ ساعت به پلتفرم PDAX دسترسی نداشتند.

    آنها مدعی شدند که بسیاری از فرصت‌های معاملاتی را در این مدت از دست دادند و موفق به بستن موقعیت‌های خود نشدند. یکی از کاربران صرافی در توییتر نوشت:

    PDAX عزیز، تا همین حالا به حساب‌ها دسترسی نداشتیم. بسیاری از وعده‌های شما زیر پا گذاشته شد. جدای از مشکل بیت کوین، پول ما در پلتفرم شما گیر کرده است.

    PDAX با انتشار یک گزارش جامع، اتفاقات پیش‌آمده را تشریح کرد. به‌گفته این صرافی، یک سفارش بدون پشتوانه باعث ایجاد این مشکل شده است. این صرافی در این گزارش ادعا می‌کند که ۹۵ درصد از حساب‌های کاربری بازیابی شده‌اند. نیکل گابا (Nichel Gaba)، مدیرعامل این صرافی، در این باره گفت:

    کاملاً درک می‌کنیم که بسیاری از کاربران از این مسئله ناراحت هستند که می‌توانستند با استفاده از چیزی که فکر می‌کردند یک سفارش است، بیت کوین را با قیمت خیلی پایین بخرند؛ ولی متأسفانه، بیت کوین‌های مورد بحث هیچ وقت در مالکیت صرافی نبوده است، به همین خاطر، در واقع چیزی برای خرید یا فروش وجود ندارد.

    این صرافی همچنین اعلام کرده است که آماده ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریانش است.

    یک صرافی هر واحد بیت کوین را با قیمت ۶,۰۰۰ دلار فروخت؛ درخواست از مشتریان برای پس دادن بیت کوین‌ها

    در این باره بیشتر بخوانید

    • صرافی‌های ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹ ذخایر بیت کوین خود را افزایش داده‌اند
    • تعداد آدرس‌هایی که بیش از یک بیت کوین دارند به شدت افزایش یافته است
    • راهکار کوین بیس برای حل مشکل کارمزدهای بیت کوین؛ انجام دسته‌ای تراکنش‌ها
    • ۲.۶ میلیارد دلار از بیت کوین‌های صرافی‌ هک‌شده Mt. Gox پس داده می‌شود؛ پیش‌نویس ارائه شد
    • طی یک ماه بیش از ۸۷۰۰۰ بیت کوین از صرافی‌ها خارج شده است

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=193516

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم