• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

یارانه معیشتی برای دهک‌های ۴ تا ۹ افزایش یافت

  • کد خبر : 342923
  • 27 اسفند 1402 - 23:37
یارانه معیشتی برای دهک‌های ۴ تا ۹ افزایش یافت

یارانه نقدی برای دهک‌های اول تا سوم به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای سایر دهک‌ها به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است. در سال‌های گذشته، مبلغ یارانه نقدی ۴۵ هزار تومان بود که با یارانه معیشتی بنزین ادغام شده و در نهایت به مردم پرداخت شد. این روزها همراه با یارانه نقدی، یک […]

  • یارانه نقدی برای دهک‌های اول تا سوم به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و برای سایر دهک‌ها به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است. در سال‌های گذشته، مبلغ یارانه نقدی ۴۵ هزار تومان بود که با یارانه معیشتی بنزین ادغام شده و در نهایت به مردم پرداخت شد. این روزها همراه با یارانه نقدی، یک یارانه مضاعف برای خرید کالا نیز به مشمولان واریز می‌شود.

    واریز یارانه نقدی به سه دهک اول جامعه انجام شده و قابل برداشت است. با این حال، یارانه برای سایر دهک‌ها هنوز واریز نشده و ممکن است باید تا آخرین روز سال منتظر بمانند تا بتوانند یارانه ۳۰۰ هزار تومانی خود را دریافت کنند.

    سازمان هدفمندی اعلام کرده است که یارانه نقدی دهک‌های اول تا سوم بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه قابل برداشت است. بنابراین، افرادی که جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر به حساب خود دریافت خواهند کرد.

    سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است که از این پس، یارانه نقدی و معیشتی بر اساس زمان‌بندی‌های جدید واریز خواهد شد. بر این اساس، یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی برای خانوارهای دهک‌های یک تا سه در بیستم و پنجم هر ماه واریز خواهد شد، و یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی برای سایر خانوارهای مشمول در سی‌ام هر ماه واریز می‌شود.

    نکته‌ای که باید در خصوص زمان واریز یارانه‌های نقدی ماه جاری در نظر گرفت، این است که ماه اسفند امسال ۲۹ روزه است. بنابراین، یارانه دهک‌های چهار به بالا باید حداقل یک روز زودتر از موعد مقرر به حساب آنان واریز شود.

    البته با توجه به اینکه یارانه‌گیران نیاز به یارانه برای خریدهای نوروزی دارند، احتمال وجود دارد که دولت یارانه‌ نقدی را زودتر از تاریخ مقرر واریز کند، اما این تنها حدس و گمان است و آنچه که فعلاً می‌توان انتظار داشت، واریز یارانه نقدی سایر خانوارهای مشمول در ۲۹ اسفند است.

    یارانه نقدی به حساب دهک‌های اول تا هفتم واریز شده است. مبلغ یارانه معیشتی اسفند به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است، که این افزایش برای دهک‌های کم درآمد جامعه خبر خوبی است. از طرف دیگر، یارانه‌های نوروز و ماه رمضان از جمله یارانه‌های معیشتی است که مردم انتظار دارند. یارانه ماه رمضان سال ۱۴۰۱ واریز شد و سال ۱۴۰۲ واریز نشد. درباره یارانه نوروزی هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است، اما دولت با افزایش اعتبار کالابرگ سعی کرده به مردم عیدی بدهد. آخرین اخبار درباره یارانه را مطالعه کنید.

    با نزدیک شدن به ایام ماه رمضان، برخی شایعات درباره پرداخت یارانه یک میلیونی این ماه مطرح شده است، اما هنوز اعلام رسمی‌ای در این زمینه صورت نگرفته است.

    وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این طرح، خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم را مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار برای خرید ۱۱ قلم کالابرگی کرده است.

    در این اطلاعیه آمده است: طرح “فجرانه” یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود. به این صورت که خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته، قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳/۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت نموده و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰/۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

    با نزدیک شدن به ایام ماه رمضان، برخی شایعات درباره پرداخت یارانه یک میلیونی این ماه مطرح شده است، اما هنوز اعلام رسمی‌ای در این زمینه صورت نگرفته است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=342923

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم