• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

گمانه‌زنی درباره صعود دوباره طلا /جنگ اوکراین و روسیه پایان اتحاد اوپک پلاس خواهد بود؟

  • کد خبر : 288174
  • 08 اسفند 1400 - 10:44
گمانه‌زنی درباره صعود دوباره طلا /جنگ اوکراین و روسیه پایان اتحاد اوپک پلاس خواهد بود؟

فهرست محتوا نیروهای روسیه وارد دومین شهر بزرگ اوکراین، خارکف شده‌اند، جایی که اکنون درگیری‌های خیابانی در آن جریان دارد. نگارعلی_ رئیس جمهور اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، می گوید اوکراین برای گفتگوهای صلح آماده است، اما نه در محل مورد علاقه مسکو در بلاروس. در همین حین تاسیسات نفت و گاز اوکراین هدف قرار گرفتند و […]

فهرست محتوا

  • نیروهای روسیه وارد دومین شهر بزرگ اوکراین، خارکف شده‌اند، جایی که اکنون درگیری‌های خیابانی در آن جریان دارد.

    نگارعلی_ رئیس جمهور اوکراین، ولادیمیر زلنسکی، می گوید اوکراین برای گفتگوهای صلح آماده است، اما نه در محل مورد علاقه مسکو در بلاروس.

    در همین حین تاسیسات نفت و گاز اوکراین هدف قرار گرفتند و یک انبار در نزدیکی پایتخت، کیف، شعله ور شد؛ قدرت‌های غربی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال می‌کنند و برای تامین تسلیحات اوکراین اقدام می‌کنند.

    خبرگزاری ریانووستی روسیه گزارش داد، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس از دولت اوکراین خواسته است تا با روسیه بنشیند و گفت و گوهای صلح انجام دهد تا کشور کشور خود را از دست ندهد.

    گفتنی است که آمریکا، کانادا، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، آلمان و کمیسیون اروپا دسترسی برخی بانک‌های روسیه به سامانه سوئیفت را قطع کردند.

    در این بین کاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که همگام با کمیسیون اروپا و برخی متحدان غربی خود از خروج برخی بانک‌های روسیه از شبکه مالی سوئیفت حمایت می‌کند.

    نفت عقب نشینی کرد

    روز پنجشنبه و در پی حمله روسیه به اوکراین بازار نفت با رشد خیره کننده قیمت ها مواجه شد و قیمت نفت خام برنت از بشکه ای ۱۰۵ دلار گذر کرد و رکورد ۸ ساله را شکست؛ واکنش نسبتا ملایم رهبران غربی قیمت نفت را در روز جمعه کاهش داد زیرا مشخص شد بعید است که صنعت انرژی روسیه تحریم شود.

    بازار نفت از روز جمعه تاکنون نوسانات منفی را ادامه داده است به طوری که هر بشکه نفت خام برنت امروز ۹۷ دلار و ۹۳ سنت قیمت خورده است.

    پایان اتحاد اوپک پلاس نزدیک است؟

    چندین منبع اوپک پلاس روز جمعه به رویترز گفتند با وجود نفت ۱۰۰ دلاری و تهاجم روسیه به اوکراین، ائتلاف اوپک پلاس قرار است هفته آینده ۴۰۰ هزار بشکه در روز دیگر اهداف تولید ماهانه خود را افزایش دهد.

    روسیه و عربستان سعودی گروه اوپک پلاس را رهبری می کنند که از ابتدای سال ۲۰۱۷ عرضه به بازار را مدیریت می کند و از سقوط تقاضا در سال ۲۰۲۰ جان سالم به در بردند.

    چندین عضو اوپک متحد ایالات متحده هستند، مانند امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) و کویت؛ منابع در این ائتلاف به رویترز گفتند که حمله روسیه به اوکراین پویایی در گروه اوپک پلاس را تغییر نداده است.

    یک منبع نفتی روسی به رویترز گفت:" روسیه شراکت نزدیک با سعودی‌ها دارد، بنابراین همکاری ادامه خواهد داشت."

    در این بین نیز یک منبع ارشد اوپک پلاس این ایده را رد کرد که حمله روسیه به اوکراین می تواند پایان اتحاد اوپک پلاس باشد.

    چهار منبع دیگر در اوپک پلاس به رویترز گفتند زمانی که وزیران هفته آینده برای بحث در مورد سطح تولید در ماه آوریل با یکدیگر دیدار کنند، انتظار نمی رود تغییری در توافق رخ دهد. این منابع گفتند که اوپک پلاس باید یک سیاست ثابت داشته باشد و تصمیم را سیاسی نکند، زیرا یک سازمان سیاسی نیست.

    طلا خیز برخواهد داشت؟

    در حالی که قیمت فلز زرد در تاریخ ۲۳ فوریه رشد خیره کننده ای را به ثبت رساند و از هزار و ۹۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفت اما رشد آن پایدار نبود و در روز های اخیر روند بازار طلا ریزشی شده است؛ هر اونس طلا در حال حاضر در بازارهای جهانی هزار و ۸۸۹ دلار و ۱۸ سنت قیمت خورده است.

    گمانه‌زنی درباره صعود دوباره طلا /جنگ اوکراین و روسیه پایان اتحاد اوپک پلاس خواهد بود؟

    به گفته تحلیلگران روند ریزشی قیمت طلا تنها یک اصلاح قیمت کوتاه مدت است و با توجه به اینکه درگیری ها در بین روسیه و اوکراین کماکان ادامه دارد احتمال اینکه طلا خیز بردارد بالا است.

    تحلیلگران انتظار دارند نوسانات بازار همچنان بالا بماند؛ در این بین اما بازگشت مجدد بازارهای جهانی سهام نیز بر قیمت فلز امن تأثیر گذاشته است.

    سناریوهای پیش‌روی بازار رمزارز

    ارزش بازار تمام ارزهای دیجیتال همزمان با اعلام خبر هجوم روسیه به اوکراین به ۱.۵ تریلیون دلار کاهش یافت و تقریباً ۹ درصد در ۲۴ ساعت از دست رفت.

    در ۲۴ ساعت اولیه، بیت کوین ۸ درصد سقوط کرد و قیمت آن به ۳۴۷۲۵ دلار رسید. شاخص ترس و طمع، ابزاری که برای محاسبه احساسات عمومی در بازار ارزهای دیجیتال استفاده می شود، با ۲ امتیاز کاهش به سطح "ترس" ۲۳ رسید.

    تشدید تنش در اطراف اوکراین بر دارایی های پرخطر فشار آورد؛ خطرات فزاینده تشدید تنش در ارتباط با ورود نیروهای روسی به دونباس وجود دارد. در چنین شرایطی، دارایی های پرریسک ممکن است به کاهش بیشتر ادامه دهند.

    از طرفی برخی از کارشناسان بر این باورند که ارزهای دیجیتال می توانند به عنوان سرمایه امن از سوی سرمایه گذاران تلقی شوند و به پیشروی ادامه دهند همان طور که با وجود تداوم درگیری ها روند قیمت‌ها در بازار رمزارز صعودی شده است.

    گمانه‌زنی درباره صعود دوباره طلا /جنگ اوکراین و روسیه پایان اتحاد اوپک پلاس خواهد بود؟

    ۲۲۳۲۲۷

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=288174

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم