• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

“گسترش چک الکترونیکی در بانک‌ها؛ جزئیات جدید خدمات و توضیحات بانکی”

  • کد خبر : 340445
  • 13 دی 1402 - 21:07
“گسترش چک الکترونیکی در بانک‌ها؛ جزئیات جدید خدمات و توضیحات بانکی”

سخنگوی قانون چک اعلام کرد که تا هفته آینده، ۱۲ بانک خدمات چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند. بر اساس گفته‌ها، از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۶۳ هزار چک الکترونیکی صادر شده و ۱۴۳ هزار آنها نقد شده است. در حال حاضر ۱۱ بانک، اعمال خدمات چک الکترونیکی را آغاز کرده‌اند، که شامل بانک‌های صادرات، تجارت، […]

  • سخنگوی قانون چک اعلام کرد که تا هفته آینده، ۱۲ بانک خدمات چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند. بر اساس گفته‌ها، از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۶۳ هزار چک الکترونیکی صادر شده و ۱۴۳ هزار آنها نقد شده است. در حال حاضر ۱۱ بانک، اعمال خدمات چک الکترونیکی را آغاز کرده‌اند، که شامل بانک‌های صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات، و توسعه تعاون می‌شود.

    وی اظهار کرد: هم‌اکنون، در مرحله آزمون چهار بانک ملی، آینده، مهر اقتصاد و سپه نیز حاضر هستیم که این بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه دهند. یکی از این بانک‌ها، یعنی بانک ملی به زودی به محیط عملیاتی اضافه خواهد شد و تا هفته آینده، ۱۲ بانک این خدمت را ارائه خواهند داد.

    در پاسخ به سوالی که آیا تمام شعب بانک‌ها تا پایان سال خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟ وی توضیح داد: زمانی که یک بانک وارد مرحله عملیاتی می‌شود، فرآیند عملیاتی آن شروع می‌شود و تصمیم گیری در مورد ارائه خدمت چک الکترونیکی به عهده بانک می‌باشد. بانک مرکزی تصمیم به ارائه این خدمت به بانک‌ها می‌گیرد و بانک خود، برنامه‌ریزی مربوط به ارائه خدمت را انجام می‌دهد. بنابراین، بانک مرکزی تعیین نمی‌کند که آیا تمام بانک‌ها تا پایان سال خدمت چک الکترونیکی را ارائه خواهند داد یا خیر. هر بانک براساس سیاست خود، این خدمت را به تدریج در شعب خود عرضه خواهد کرد.

    قانون چک، یک قانون است که در بسیاری از کشورها وجود دارد و قوانین مربوط به صدور، پرداخت و انتقال چک‌ها را تنظیم می‌کند. این قانون شامل مباحثی است که برای استفاده از چک‌ها به عنوان ابزار پرداخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موارد شامل نحوه صدور و تکمیل چک، حقوق و وظایف صاحبان چک، مسئولیت‌های بانکی و قوانین مربوط به پرداخت چک‌ها می‌شود. هدف اصلی این قانون، تسهیل و امنیت بخشیدن به معاملات مالی است.

    در مورد چک الکترونیکی، این چک نوعی از چک است که به صورت الکترونیکی و از طریق سیستم‌های بانکی و شبکه‌های ارتباطی منتقل می‌شود. بر خلاف چک کاغذی سنتی که به مدارک فیزیکی نیاز دارد، چک الکترونیکی به صورت دیجیتالی انتقال می‌یابد. استفاده از چک الکترونیکی به سرعت و راحتی در انتقال و پردازش، کاهش خطرات امنیتی و کاهش هزینه‌های مرتبط با پردازش چک‌های فیزیکی اشاره دارد. این نوع چک می‌تواند در معاملات تجاری و مالی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=340445

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم