• امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
4

گروهی از ماینرهای بزرگ اتریوم برای مخالفت با طرح کاهش کارمزدها جریان هش ریت خود را تغییر دادند

  • کد خبر : 201198
  • 22 اسفند 1399 - 12:00
گروهی از ماینرهای بزرگ اتریوم برای مخالفت با طرح کاهش کارمزدها جریان هش ریت خود را تغییر دادند

عده‌ای از ماینرهای اتریوم که مخالف با اجرای طرح بهبود شماره ۱۵۵۹ اتریوم هستند، در اعتراض به این طرح قصد دارند جریان هش ریت خود را به‌سوی استخرهای مخالف با این طرح هدایت کنند.
به گزارش کوین تلگراف، ای..

  • عده‌ای از ماینرهای اتریوم که مخالف با اجرای طرح بهبود شماره ۱۵۵۹ اتریوم هستند، در اعتراض به این طرح قصد دارند جریان هش ریت خود را به‌سوی استخرهای مخالف با این طرح هدایت کنند.

    به گزارش کوین تلگراف، این ماینرها، اقدام خود را «نمایش قدرت» نامیده‌اند و به‌دنبال مخالفت با اجرای طرح بهبود اتریوم شماره ۱۵۵۹ هستند.

    طرح ۱۵۵۹ که توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم پیشنهاد داده‌اند، به‌دنبال غلبه بر مشکل کارمزدهای روبه‌افزایش اتریوم است. طبق این طرح، بخشی از کارمزدهای تراکنش‌ها سوزانده خواهد شد و محاسبه نرخ کارمزد هم بر اساس الگویی ثابت خواهد بود.

    طبق برنامه‌ریزی‌ها، این طرح ماه ژوییه (تیر و مرداد ۱۴۰۰) اجرایی خواهد شد. گفته می‌شود که طرح ۱۵۵۹ به‌شدت روی درآمد ماینرهای اتریوم تأثیر خواهد گذاشت. برخی از تحلیل‌گران هم پیش‌بینی می‌کنند که این طرح باعث کاهش ۵۰ درصدی درآمد ماینرها می‌شود.

    برای مخالفت با این طرح، برخی از ماینرهای اتریوم به‌دنبال آن هستند که برای نمایش قدرت خود، به‌مدت ۵۱ ساعت، از ۱ آوریل ۲۰۲۱ (۱۲ فروردین)،‌ جریان هش ریت خود را به استخرهای مخالف با این طرح منتقل کنند. در این میان برخی امیدوارند هش ریت این استخرها به بیش از ۵۱ درصدِ هش ریت کل شبکه برسد.

    در صورتی که این استخرها با موفقیت بتوانند ۵۱ درصد از توان استخراج شبکه را در اختیار بگیرند، قادر خواهند بود قدرت استخراج کافی را برای ایجاد تغییراتی یک‌طرفه در پروتکل شبکه اتریوم فراهم کنند.

    بیتس بی تریپین (Bits Be Trippin)، یک یوتیوبر مشهور، روز سه‌شنبه در ویدیویی زنده در این باره صحبت کرد. به‌گفته وی، این حرکت ماینرها «نمایش قدرتی به‌صلاح شبکه» است. او در ادامه افزود:

    خطری که در اینجا به آن اشاره شده است، برای حمله به شبکه نیست، [بلکه] نشان دادن این مسئله است که نمایش قدرت [در شبکه] ممکن است.

    بسیاری معتقدند که صحبت‌های او به این معنی است که استخر استخراج اترماین (Ethermine) قرار نیست از این قدرت پردازش برای حمله به شبکه استفاده کند. به‌گفته وی، این استخر استخراج «انگیزه‌ای» برای انجام چنین حمله‌ای ندارد. او در ادامه گفت:

    چیزی که در اینجا می‌بینیم این است که اگر اختلاف انگیزه داشته باشید، می‌توانید شبکه را به جایی برسانید که مهاجمان بالقوه می‌توانند وضعیتی ایجاد کنند که قیمت به‌ نسبت تقاضا بیشتر است. آنها می‌توانند پول بیشتری برای قدرت هش بپردازند و حالا که شرایطش پیش آمده، می‌توان حمله ۵۱ درصدی یا دوباره خرج‌کردن را اجرا کرد.

    هفته گذشته، توسعه‌دهندگان اصلی اتریوم اعلام کردند که طرح بهبود اتریوم ۱۵۵۹ در تابستان سال ۲۰۲۱ اجرایی خواهد شد. این خبر باعث خوشحالی بسیاری از افرادی شد که ماینر اتریوم نبودند.

    علاوه بر اینکه این طرح باعث کاهش کارمزدها می‌شود، می‌تواند عرضه اتریوم را هم کاهش دهد. ویتالیک بوترین، چندی پیش با حضور در پادکست تیم فریس (Tim Ferriss)، اعلام کرد که با اجرای طرح بهبود ۱۵۵۹، ممکن است تعداد اترهای تولیدشده کمتر از تعداد اتریوم‌های سوزانده‌شده شود و این مسئله می‌تواند باعث صعود قیمت اتریوم شود. او که یکی از پیشنهادکنندگان این طرح بهبود بود، در ادامه گفت:

    اگر تقاضا برای اتریوم به‌اندازه‌کافی بیشتر شود، به پیشی‌گرفتن اتریوم‌های سوزانده‌شده از اتریوم‌های تولیدشده منجر خواهد شد. این را به‌شوخی بعضی وقت‌ها می‌گویم که اگر عرضه محدود [بیت کوین] آن را به یک پول «سالم» تبدیل کند، پس کاهش عرضه می‌تواند باعث شود یک پول «فوق سالم» باشد؟

    طبق آمارها، اگر طرح بهبود اتریوم ۱۵۵۹ در همان زمان که مطرح شد، عملیاتی می‌شد، بین اکتبر ۲۰۱۹ تا اکتبر ۲۰۲۰، بیش از ۱ میلیون واحد اتر از چرخه خارج می‌شد که معادل ۱ درصد از چرخه در گردش این ارز دیجیتال است.

    گروهی از ماینرهای بزرگ اتریوم برای مخالفت با طرح کاهش کارمزدها جریان هش ریت خود را تغییر دادند

    در این باره بیشتر بخوانید

    • قدرتمندترین دستگاه استخراج اتریوم توسط Bitmain معرفی شد !/ تاثیر این خبر در آینده اتریوم چیست؟
    • کاهش شدید سودآوری ماینینگ اتریوم با کارت‌های گرافیک !
    • پاداش‌های روزانه استخراج اتریوم به پایین‌ترین میزان تاریخ خود رسیده است !
    • طرح پیشنهادی استخراج اتریوم با الگوریتم ProgPow تامین بودجه شد
    • با وجود به‌روزرسانی اتریوم ۲.۰ دستگاه استخراج جدید برای اتریوم عرضه می‌شود!

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=201198

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم