• امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

کیف پول متامسک چه مزایای منحصربه‌فردی دارد؟

  • کد خبر : 315689
  • 06 اردیبهشت 1402 - 14:37
کیف پول متامسک چه مزایای منحصربه‌فردی دارد؟

فهرست محتوا ولت یک ابزار برای نگه‌داری کلیدهای شخصی و رمز ارزهای شماست که برای تعامل با دنیای کریپتوکارنسی طراحی شده‌است. با استفاده از این کیف پول‌ها، می‌توانید به‌راحتی دارایی‌های خود را درون بستر بلاک‌چین خریدوفروش کنید و یا حتی جابه‌جا کنید. متامسک کیف پولی دارد که روی مرورگرها قابل‌اجراست و پلی بین بلاک‌چین اتریوم […]

فهرست محتوا

  • ولت یک ابزار برای نگه‌داری کلیدهای شخصی و رمز ارزهای شماست که برای تعامل با دنیای کریپتوکارنسی طراحی شده‌است. با استفاده از این کیف پول‌ها، می‌توانید به‌راحتی دارایی‌های خود را درون بستر بلاک‌چین خریدوفروش کنید و یا حتی جابه‌جا کنید. متامسک کیف پولی دارد که روی مرورگرها قابل‌اجراست و پلی بین بلاک‌چین اتریوم و مرورگرهای معمولی می‌سازد. اتریوم نیز اکوسیستمی غیرمتمرکز و بزرگ است که برای کاربران درون بازارهای ارز دیجیتال استفاده می‌شود. کیف پول متامسک رایگان و منبع باز است که به‌صورت آنلاین کار می‌کند. این کیف پول کاربران را در مبادلهٔ ارزهای دیجیتال از طریق این بلاک‌چین حمایت می‌کند. متامسک از محبوب‌ترین والت‌هایی است که مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است و می‌توان گفت دروازهٔ ورود افراد به اکوسیستم DeFi، NFT و غیره است.

    مزایای ولت متامسک چیست؟

    اگر می‌خواهید از این کیف پول استفاده کنید، باید بدانید که ویژگی‌هایی فوق العاده ای دارد که در ادامه مزایای استفاده از کیف پول متامسک را بیشتر به شما توضیح می دهیم. تا بهتر بتوانید در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال خود تصمیم‌گیری کنید:

    • استفادهٔ آسان از متامسک

    شما می‌توانید به‌راحتی از این کیف پول استفاده کنید و دغدغه‌ای برای کار کردن با آن نداشتی باشید. حتی برای استفاده از آن نیازی به ایمیل هم ندارید و فقط کافی است یک رمز عبور ایمن برای خود انتخاب کنید. شما باید کلمهٔ بازیابی 12رقمی خود را به خاطر بسپارید و یا در جایی امن یادداشت کنید؛ به همین راحتی.

    • ولت متامسک امن است

    برای استفاده از این ولت می‌توانید از مرورگرها به‌راحتی استفاده کنید و باید بدانید اطلاعات شخصی شما در آن رمزگذاری می‌شود. بنابراین هیچ‌کس دیگری به این اطلاعات دسترسی نخواهند داشت و در صورت گم‌شدن اطلاعات، می‌توان آن را بازیابی کرد. یعنی این‌که توسط کلمهٔ بازیابی 12رقمی به نام seed، می‌توانید اطلاعات خود را دوباره بیابید. شما باید توجه کنید که این عبارت را درون جایی امن ذخیره کنید تا دست دیگران نیفتد. همچنین از به‌خاطر داشتن آن اطمینان کسب کنید، زیرا در صورت گم‌شدن حتی پشتیبانی نیز هیچ اطلاعاتی درمورد آن ندارد.

    • خرید رمز ارزها توسط ولت متامسک

    متامسک کیف پولی دارد که به‌طور مستقیم با دو صرافی در ارتباط است و توسط آن به‌راحتی کاربران می‌توانند ارز دیجیتالی بخرند. درون این ولت می‌توان برای خرید اتر از کوین بیس اقدام کرد و برای خرید توکن ERC-20 یا اتر نیز می‌توان از Shape Shift استفاده کرد. البته باید بدانید که کوین بیس در بین کاربران محبوبیت بسیار زیادی دارد.

    • امکان پشتیبان‌گیری و انجام بازیابی

    این ولت می‌تواند اطلاعات شما را تنها با حفظ بودن عبارت بازیابی 12رقمی که همان seed است به‌راحتی به شما برگرداند. این یعنی درصورتی‌که تلفن خود را عوض کنید یا مرورگرتان را تغییر دهید، دیگر نیازی نیست نگران ازدست‌رفتن اطلاعات خود باشید.

    • متامسک اپن سورس است

    اپ سورس یا منبع باز بودن یعنی تمامی کدها به‌صورت آنلاین و رایگان در اختیار همه قرار می‌گیرد و کاملاً در دسترس است. طبق این مسئله کیف پول متامسک همیشه موردبررسی قرار می‌گیرد و دچار بهبود در طول زمان می‌شود.

    • امکان بازیابی رمز کیف پول متامسک

    در این کیف پول تنظیمات اچ‌دی طراحی شده‌است که عبارت بازیابی 12کلمه‌ای را به افراد ارائه می‌دهد. این کمک می‌کند افراد بتوانند نسخه‌ای پشتیبان از حساب‌های خود تهیه کنند و توسط seed، اطلاعات ازدست‌رفتهٔ خود را پیدا کنند.

     

    کیف پول متامسک چه مزایای منحصربه‌فردی دارد؟

    آیا متامسک معایب هم دارد؟

    هیچ‌چیزی در این دنیا بی‌عیب و نقص نیست و متامسک هم از این قضیه مستثنا نخواهد بود. بنابراین در ادامه به معایب این کیف پول می‌پردازیم:

    • مرورگر به اطلاعات شما دسترسی ندارد

    خود کیف پول دسترسی به هیچ‌کدام از اطلاعات کاربر ندارد اما مرورگری که متامسک روی آن نصب شده‌است، به این اطلاعات دسترسی دارد. این یعنی اگرچه مرورگر مورداستفاده به کدهای خصوصی شما دسترسی ندارد، اما اطلاعاتی از نحوهٔ استفاده و زمان استفاده از برنامه را جمع‌آوری می‌کند. در بین کاربران فعال در عرصهٔ ارز دیجیتال، مرورگرهای موزیلا و گوگل چندان محبوبیت ندارند. خیلی از کاربران ابراز ناراحتی می‌کنند، زیرا دوست ندارند به شرکت‌های نامبرده اجازه دهند تا اطلاعاتشان را جمع‌آوری کند. برخی از کاربران ممکن است با علم به این موضوع، از کار کردن با ولت متامسک پشیمان شوند و به‌سمت جایگزین‌های دیگر بروند.

    • خطر دسترسی سریع و راحت به‌صورت آنلاین

    کیف پول‌های آنلاین علاوه‌بر مزایای خود دارای معایبی نیز هستند که باید حتماً آن را در نظر بگیرید، در غیر این صورت ممکن است متحمل ضررهایی جبران‌ناپذیر شوید. از معایب اصلی کیف پول‌های آنلاین به‌خصوص متامسک، می‌توان به امنیت پایین آن‌ها اشاره کرد. این یعنی اطلاعاتی که به‌صورت آنلاین ذخیره می‌شوند، خیلی بیشتر از اطلاعاتی که به‌صورت آفلاین ذخیره می‌شوند در خطر هستند. کیف پول متامسک به‌خودی‌خود ایمن نیست، زیرا موردتوجهٔ هکرهاست. در این صورت پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید از این کیف پول استفاده کنید، سعی کنید از چند کیف پول دیگر نیز استفاده کنید. بهترین حالت این است که در بین آن‌ها، یک کیف پول سرد سخت‌افزاری یا آفلاین نیز وجود داشته باشد.

     

    کیف پول متامسک چه مزایای منحصربه‌فردی دارد؟

    • تنها استفاده از توکن‌های شبکهٔ اتریوم

    یکی دیگر از معایب این کیف پول، این است که تنها اتریوم توکن‌های مبتنی بر اتریوم را پشتیبانی می‌کند که می‌تواند مشکلاتی برای معامله‌گران ایجاد کند. توکن‌های اتریوم شامل ERC-20، ERC-7، ERC-1150 است که متامسک تنها این‌ها را ذخیره می‌کند. درواقع کاربران نمی‌توانند ارزهای دیجیتال دیگر را درون آن ذخیره کنند. در این صورت مجبور می‌شوند اگر سبد گسترده‌ای برای نگه‌داری کوین‌ها دارند، به سراغ کیف پول‌های دیگر بروند. کیف پول‌های دیگری در بازار موجودند که از طیف گسترده ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کنند و کار افراد را راحت‌تر می‌کنند.

    سخن پایانی

    در این مقاله در خصوص مزایای منحصربه‌فرد متامسک صحبت کردیم و دیدیم که چقدر کیف پول متامسک کاربرد دارد. نمی‌توان گفت این کیف پول بسیار کاربردی است، زیرا معایبی کلیدی نیز دارد که شاید برای معامله‌گران مشکلاتی را ایجاد کند. افرادی که می‌خواهند این کیف پول را تهیه کنند باید نسبت به آن آگاهی کامل پیدا کنند تا اختلالی در کارشان ایجاد نشود. درواقع کاربران ولت متامسک نمی‌توانند از شبکهٔ اتریوم پا فراتر بگذارند و برای استفاده از دیگر ارزهای دیجیتال باید سراغ کیف پول‌های دیگری بروند. همچنین در کنار این ولت باید سعی شود از کیف پول سخت افزاری نیز استفاه شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=315689

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم