• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2
قبادیان در نشست رسانه ای بیستمین همایش سالیانه مرکز تحقیقات بتن(متب) کنفرانس بتن و زلزله بیان کرد:

کیفیت ساخت و سازها و مقاومت آنها در برابر زلزله و کاهش خسارت وارد شده از مباحث مهم ما در صنعت ساختمانی است

  • کد خبر : 3286
  • 30 آذر 1396 - 2:18
کیفیت ساخت و سازها و مقاومت آنها در برابر زلزله و کاهش خسارت وارد شده از مباحث مهم ما در صنعت ساختمانی است

معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای استحکام ساختمان ها و مقاومت واحدهای مسکونی در برابر هرگونه زلزله باید به تولید بتن کیفی بیش از پیش توجه شود که تحقق این مساله به همکاری علمی دانشگاه و صنعت برای ارائه طرح سلامت ساختمان ها نیازمند است.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست رسانه ای بیستمین همایش سالیانه مرکز تحقیقات بتن(متب) کنفرانس بتن و زلزله، عصر امروز چهارشنبه 29 آذر، با حضور دکتر برات قبادیان معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت، مصطفی احمدوند رئیس مرکز تحقیقات بتن، مهدی روانشادنیا عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات ساختمان معاونت آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید.

     

    برات قبادیان، معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت

    برات قبادیان، در ابتدای این نشست رسانه ای گفت: تعدد وقوع زلزله در برخی مناطق ایران، برنامه ریزی و تدوین چشم انداز 20 ساله بتن برای ارتقای کیفیت ساخت و سازهای بتنی را برای مقابله با این پدیده طبیعی ضروری کرده است.

    وی افزود: کیفیت ساخت و سازها و مقاومت آنها در برابر زلزله و کاهش خسارت وارد شده از مباحث مهم ما در صنعت ساختمانی است.

    معاون آموزش و پژوهش وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید نمود: برای استحکام ساختمان ها و مقاومت واحدهای مسکونی در برابر هرگونه زلزله باید به تولید بتن کیفی بیش از پیش توجه شود که تحقق این مساله به همکاری علمی دانشگاه و صنعت برای ارائه طرح سلامت ساختمان ها نیازمند است.

     

    مهدی روانشادنیا، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران

    مهدی روانشادنیا، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران، در ادامه ین نشست رسنه ای گفت: باید با توجه به اهمیت 2 موضوع زلزله و آلودگی هوا در دنیای امروز، در چشم انداز 20 ساله آینده بتن کشور سند آمایشی و اطلس تولیدکنندگان این بخش تهیه شود.

    وی تصریح کرد: زنجیره تامین بتن در کشور از تولید سیمان تا اجرای آن در ساختمان یک فرایند تولید دی اکسید کربن است که باعث مصرف بخش قابل توجه انرژی کشور در این صنعت می شود و به آلایندگی محیط زیست دامن زند.

    عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: تدوین این سند در کاهش مصرف انرژی و تولید گازهای گلخانه ای از طریق استفاده از مواد جایگزین سیمان و بتن های با مقاومت بالا کمک می کند.

    روانشادنیا، ادامه داد: 13 درصد انرژی کشور در صنعت سیمان به مصرف می رسد و به ازای تولید هر تن سیمان، یک تن گازهای آلاینده وارد محیط زیست کشور می شود.

    وی افزود: نقش بتن بازیافتی و استفاده از نخاله های ساختمانی می تواند یکی از مطالبه های گروه های محیط زیستی باشد و به افزایش کیفیت بتن تولیدی و بهبود عملکرد سازها در برابر زلزله کمک کند.

     

    مصطفی احمدوند، رئیس مرکز تحقیقات بتن

    مصطفی احمدوند، رئیس مرکز تحقیقات بتن، در ادامه این نشست رسانه ای گفت: با وجود قوانین و مقررات و استانداردهای ملی تاکنون نظارت بر ساخت و سازهای بتنی در کشور آنچنان ثمری نداشته و فقدان سیستم منظم بازرسی و ارزیابی اندک ساخت وسازها توسط دستگاه های نظارتی باعث ناتوانی در ارتقای کیفیت ساخت و سازها شده است.

    وی یکی از دلایل عمده اتلاف مواد، مصالح بتن و مصالح ساختمانی را اجرای روش های سنتی دانست و احمدوند افزود: اکنون بیش از گذشته ضرورت اصلاح صنعت ساختمانی در ساخت و سازها احساس می شود.

    رئیس مرکز تحقیقات بتن بیان داشت: پیاده سازی واقعی استاندارد ملی اجباری مدون برای ارتقای کیفی ساخت و سازهای بتنی با دوام، مقاومت ساختمان ها را در برابر زلزله ارتقا می دهد و هرچه در این زمینه گام برداریم به نفع اقتصاد ملی ایران، منابع ملی و محیط زیست است.

    احمدوند، تاکید کرد: تدوین الگوی راهبردی و سند چشم انداز 20 ساله صنعت بتن همسو با تحولات علمی و فناوری کشورهای پیشرفته جهان ضروری می باشد.

    بنا به این گزارش، در این همایش راهکارهای ارتقای کیفیت بتن و پیشرفت های آن در دنیا بررسی می شود تا با ساخت وساز امن و مقاوم خسارت به ساختمان ها و مردم در زمان وقوع زلزله و دیگر پدیده های طبیعی کاهش یابد.


    گفتنی است، بیستمین همایش سالیانه مرکز تحقیقات بتن(متب) کنفرانس بتن و زلزله، 4 و 5 دی ماه سالجاری، در مرکز همایش های باشگاه شماره یک شرکت نفت برگزار می شود.

    خبرنگار: فاطمه هاشمی


     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=3286

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم