• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

کوره گاز سوز با راندمان بالا چگونه کار می‌کند؟ + کاربرد و مزایای آن‌

  • کد خبر : 309016
  • 22 آذر 1401 - 4:53
کوره گاز سوز با راندمان بالا چگونه کار می‌کند؟ + کاربرد و مزایای آن‌

فهرست محتوا   کوره گاز سوز با راندمان بالا چگونه کار می‌کند؟ کوره گاز سوز چیست؟ کاربرد کوره گاز سوز با راندمان بالا در کجاست؟ انواع کوره گاز سوز کدام است؟ اجزای کوره صنعتی گاز سوز کدامند؟ گرم کردن ساختمان معمولاً حدود ۴۵ درصد از هزینه قبض‌های انرژی شما را تشکیل می‌دهد. که این هزینه […]

فهرست محتوا

  •  

    کوره گاز سوز با راندمان بالا چگونه کار می‌کند؟

    کوره گاز سوز چیست؟ کاربرد کوره گاز سوز با راندمان بالا در کجاست؟ انواع کوره گاز سوز کدام است؟ اجزای کوره صنعتی گاز سوز کدامند؟ گرم کردن ساختمان معمولاً حدود ۴۵ درصد از هزینه قبض‌های انرژی شما را تشکیل می‌دهد. که این هزینه بالایی را شامل می‌شود. به همین دلیل است، که استفاده از کوره‌ها و سیستم‌های گرمایشی با راندمان بالا مقرون به صرفه است. در این مقاله از دیاکوتک، تکنولوژی کوره گاز سوز را بررسی خواهیم کرد. همچنین نحوه عملکرد آن، تجهیزات اصلی و سؤالات رایج را توضیح می‌دهیم. به طوری که در پایان این متن به خوبی با این مفهوم آشنا شده باشید.

     

    منظور از کوره گاز سوز با راندمان بالا چیست؟

    وقتی صحبت از راندمان کوره‌های گاز سوز می‌شود، به این اشاره دارد که چه میزان انرژی گرمایشی از منبع سوخت به گرمای مفید تبدیل می‌شود. کوره‌های امروزی با بالاترین راندمان می‌توانند به طور بالقوه هزینه‌های انرژی و اثرات زیست‌محیطی را کاهش دهند.

    به طور کلی، کوره‌هایی که گرمایش با راندمان بالاتری ارائه می‌دهند، اغلب دارای قیمت بالاتر نیز هستند. این تفاوت قیمت اولیه، تا حدودی با کاهش قبوض انرژی، در طول عمر تجهیزات گرمایشی جبران می‌شود.

     

    راندامان کوره‌های گاز سوز را با چه معیاری اندازه می‌گیرند؟

    راندمان را با توانایی کوره برای تولید هوای گرمی که برای گرم کردن محیط استفاده می‌شود، در مقابل مقداری که به عنوان زباله تخلیه می­گردد، اندازه‌گیری می­کنند. کوره‌های گازی با توجه به مدل و ساخت می‌توانند، بازده بالایی داشته باشند. یک کوره گازی با راندمان بالا دارای رتبه بندی AFUE (بازده مصرف سالانه سوخت) بالایی است.

    AFUE مخفف عبارت Annual Fuel Utilization Efficiency است و معیاری است، که نشان می‌دهد، کوره چقدر گرما از سوختی که مصرف می‌کند، تولید کند. در این حالت، اتلاف‌های حرارتی ناشی از خاموش کردن، روشن کردن یا استفاده عادی از کوره در نظر گرفته می‌شود. معیار بعدی برای سنجش راندمان کوره، بازده احتراق است. در واقع بازده سیستم را هنگام کار آن مشخص می‌کند.

     

    اساس کار کوره گاز سوز با راندمان بالا چیست؟

    کوره‌های با راندمان بالا دارای مبدل حرارتی ثانویه هستند. کوره با احتراق سوخت مصرفی، گرما ایجاد می‌کند، ضایعات احتراق را در یک مبدل حرارتی ثانویه استفاده می‌کند، سپس آنچه را که باقی می‌ماند، تخلیه می‌کند. مدل‌های با راندمان استاندارد ضایعات حاصل از تولید گرما را تخلیه می‌کنند، زیرا فاقد مبدل حرارتی دوم هستند.

    در نظر داشته باشید، هیچ کوره گاز سوز ۱۰۰ درصد کارآمد نیست. هر چه این عدد بیشتر باشد کارایی آن بیشتر است. یک کوره گازی با راندمان ۸۰ درصد، به این معنی است که ۸۰ درصد از گرما استفاده می‌شود، در حالی که ۲۰ درصد به عنوان زباله تخلیه می‌شود.

    کوره گاز سوز با راندمان بالا چگونه کار می‌کند؟ + کاربرد و مزایای آن‌2

    کاربرد کوره گاز سوز صنعتی در کجاست؟

    در بسیاری از محیط‌های صنعتی و غیر صنعتی اگر از سیستم گرمایشی مطلوب استفاده نشود، هم هزینه‌های زیاد و هم اتلاف انرژی به همراه دارد. از کوره‌های گاز سوز با راندمان بالا در محیط‌های صنعتی، تجاری، باشگاه، رستوران، مرغداری، گلخانه، تعمیرگاه، خشک کن و ساختمان‌های بزرگ استفاده می‌کنند.

     

    مزایای کوره گاز سوز صنعتی با راندمان بالا چیست؟

    کوره‌های گازی امروزی، از نظر انرژی کارآمدتر هستند. در نتیجه صرفه‌جویی قابل توجهی در سوخت می‌شود. هر برند کوره با توجه به قیمت، تجهیزات و اندازه، مجموعه‌ای مشابه از ویژگی‌های کلیدی را شامل می‌شود. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این سیستم گرمایشی می‌پردازیم.

    • قابلیت کنترل سیستم برای جلوگیری از افزایش دمای مبدل حرارتی
    • مجهز به فن سانتریفیوژ صنعتی با راندمان بالا
    • انتقال جریان هوای گرم با کانال رفت و برگشت با طول حدود ۲۵ متر
    • امکان نصب کوره گازی در فضای بیرون، پارکینگ و زیر زمین
    • صدای کم نسبت به مدل‌های با راندمان پایین‌تر
    • قابلیت ساخت و تولید به صورت عمودی یا افقی
    • راندمان تولید انرژی حرارتی بالا بین ۷۵ تا ۸۳ درصد
    • محفظه احتراق از جنس استنلس استیل همراه با مشعل اجباری
    • قابلیت نصب کنترل ترموستات جهت کنترل دمای محیط
    • کاهش مصرف سوخت سالیانه و صرفه‌جویی در هزینه‌ها

     

    آیا ظرفیت کوره گاز سوز مهم است؟

    مشخصات کوره باید متناسب با نیاز گرمایشی ساختمان باشد. کوره‌ای که خیلی کوچک باشد، در هوای بسیار سرد، ساختمان را گرم نمی‌کند. کوره‌ای که بیش از حد بزرگ باشد، بیشتر روشن و خاموش می‌شود. ممکن است اجزای کوره زودتر مستهلک شوند. همچنین انرژی بیشتری هدر می‌رود. هنگام انتخاب ظرفیت کوره، آب و هوا، اندازه، طراحی و مساحت ساختمان را در نظر می‌گیرند.

    کوره گاز سوز با راندمان بالا چگونه کار می‌کند؟ + کاربرد و مزایای آن‌3

    سؤالات متداول

    آیا کوره‌های گاز سوز با راندمان بالا مقرون به صرفه هستند؟

    یکی از مزایای اصلی کوره‌های با راندمان بالا، هزینه ارزان‌تر انرژی است. رتبه‌بندی راندمان بالا به این معنی است که این سیستم‌های گرمایشی از گاز کمتری برای گرم کردن محیط استفاده می‌کنند.

     

    چه چیزی یک کوره گازسوز را کارآمدتر می‌کند؟

    یک کوره با راندمان بالا از یک مبدل حرارتی دوم برای گرم کردن هوای گاز‌های خروجی متراکم، به منظور دستیابی به راندمان بالاتر استفاده می‌کند.

     

    طول عمر یک کوره با راندمان بالا چقدر است؟

    یک کوره گاز سوز صنعتی حداقل ۱۵ تا ۲۰ سال عمر می‌کند. اما دقت در تعمیر و نگهداری سالانه می‌تواند عمر آن را حتی بیشتر کند.

     

    آیا یک کوره گاز سوز با راندمان بالا مقرون به صرفه است؟

    یک کوره گازی با راندمان بالاتر با کاهش مصرف سوخت، می‌تواند در هزینه قبض انرژی در طول عمر کوره شما صرفه‌جویی کند.

     

    جمع‌بندی

    با توجه به مطالب بالا، گاز طبیعی رایج‌ترین منبع گرمایشی در دنیا است. این گاز در بسیاری از مناطق موجود است و به طور کلی کم‌ هزینه‌ترین منبع سوخت است. بنابراین یک کوره گاز سوز با راندمان بالا تا 90 درصد می‌تواند، هزینه‌های گرمایش ماهانه کمتری داشته باشد. شرکت دیاکوتک با بهره‌گیری از یک تیم با تجربه، نوآور و متخصص از مدرن‌ترین روش‌ها برای ساخت انواع کوره گاز سوز با راندمان بالا استفاده می‌کند. این شرکت از‌ ایده‌پردازی فرآیند ساخت و راه‌اندازی طرح‌ها تا تحویل نهایی پروژه، پشتیبانی حرفه‌ای را ارائه می‌دهد. در این متن به بررسی کوره گاز سوز و کاربرد آن‌ها پرداختیم. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره راه‌اندازی کوره گاز سوز 1850 درجه و قیمت کوره گاز با شماره‌های ما در ارتباط باشید. ‌امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله شما را با این فناوری آشنا کرده باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=309016

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم