• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

کندل هفتگی بیت کوین در آستانه بسته‌شدن در پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۲۰ است

  • کد خبر : 303356
  • 22 خرداد 1401 - 7:28
کندل هفتگی بیت کوین در آستانه بسته‌شدن در پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۲۰ است

کندل قیمت این هفته بیت کوین در آستانه بسته‌شدن در پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۲۰ قرار دارد؛ اتفاقی که نشان‌دهنده تداوم روند نزولی بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتال است. اکنون تحلیلگران می‌گویند با وجود اینک..

  • کندل قیمت این هفته بیت کوین در آستانه بسته‌شدن در پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۲۰ قرار دارد؛ اتفاقی که نشان‌دهنده تداوم روند نزولی بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتال است. اکنون تحلیلگران می‌گویند با وجود اینکه بازار مدت‌هاست وارد فاز اشباع فروش شده است، تنها چیزی که روی قیمت‌ها تأثیر مستقیم می‌گذارد، تغییرات وضعیت اقتصادی آمریکا و سیاست‌های پولی این کشور است.

    به گزارش کوین تلگراف، ساعاتی قبل قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح در ۳۰ روز گذشته سقوط کرد و این در حالی است که بازار سهام آمریکا هم پیش از پایان هفته معاملاتی، به‌طور کامل در کنترل فروشندگان بود.

    آن‌طور که از آخرین آمارها پیداست، قیمت بیت کوین امروز در پایین‌ترین سطح به ۲۷٬۱۸۰ دلار رسیده است؛ قیمتی که آخرین بار ۳۰ روز پیش و در ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) در بازار دیده شده بود.

    سقوط قیمت بیت کوین روز جمعه و هم‌زمان با ریزش بازار جهانی سهام اتفاق افتاد که این هفته عملکرد بسیار ناامیدکننده‌ای داشت؛ به‌طوری که شاخص‌های «S&P500» و نزدک (Nasdaq) به ترتیب با ۲.۹ و ۳.۵ درصد سقوط بسته شدند.

    این سقوط بزرگ در بازار سهام و ارزهای دیجیتال تحت‌تأثیر اعلام نرخ تورم ماه مه (اردیبهشت) در آمریکاست که برخلاف انتظار کارشناسان، به‌جای کاهش، افزایش یافته است. همان طور که پیش‌تر گزارش شده بود، نرخ تورم آمریکا در ماه مه نسبت به سال گذشته ۸.۶ درصد رشد کرده است که بیشترین افزایش از سال ۱۹۸۱ میلادی محسوب می‌شود.

    با این وضعیت، بیشتر کارشناسان مشخصاً روندی نزولی را برای بیت کوین پیش‌بینی می‌کنند. برای مثال، یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال در توییتر به نام کریپتو تونی (Crypto Tony)، گفته است «زمانی که قیمت بیت کوین به ۲۲٬۰۰۰ تا ۲۴٬۰۰۰ دلار سقوط کند، آنها (فروشندگان) به‌دنبال سطوح قیمتی پایین‌تر خواهند بود. پس زمانی که به این نقطه رسیدیم زیاد حریص نباشید».

    کاربر دیگری به نام «Filbfilb» که بنیان‌گذار پلتفرم دیسنتریدر (Decentrader) است، وضعیت کنونی بازار ارزهای دیجیتال را با سقوط زمان همه‌گیری ویروس کرونا در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸) مقایسه کرده است. او می‌گوید سقوط امسال بازار آهسته‌آهسته رخ داده است؛ اما دردناک‌تر از سقوط زمان همه‌گیری ویروس کروناست که قیمت بیت کوین را در مقطعی به ۳٬۶۰۰ دلار رساند.

    مایکل سیلور، مدیرعامل مؤسسه مایکرواستراتژی که از طرفداران شناخته‌شده بیت کوین است، پس از انتشار نرخ تورم ماه مه (اردیبهشت) ایالات متحده گفت «نه تورم و نه قیمت بیت کوین هیچ‌کدام هنوز به اوج خود نرسیده‌اند» که نشان می‌دهد او همچنان به آینده بیت کوین خوش‌بین است.

    پلن سی (PlanC)، یکی دیگر از تحلیلگران فعال در توییتر، درباره تأثیر تغییرات نرخ تورم بر بازار بیت کوین گفته است:

    در شرایط کنونی که بازار تا حد زیادی تحت‌تأثیر عوامل کلان تأثیرگذار بر اقتصاد قرار گرفته، دیگر اهمیتی ندارد که چند نمودار نشان می‌دهند بازار به سطوح اشباع فروش تاریخی خود رسیده است. تا زمانی که بیت کوین هم‌بستگی خود را با دیگر دارایی‌های پرریسک (اشاره به سهام) حفظ کرده باشد، انتظار ندارم شاهد یک تغییر روند زودهنگام باشیم.

    گفتنی است اگر کندل هفتگی بیت کوین در ساعات پیش رو جایی پایین‌تر از ۲۹٬۴۵۰ دلار بسته شود که اصلاً هم بعید به نظر نمی‌رسد، شاهد پایین‌ترین سطح بسته‌شدن کندل هفتگی از دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) خواهیم بود.

    نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۱ هفته‌ای بازار بیت کوین/ دلار).

    افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا ادامه می‌یابد؟

    نتیجه تصمیمات بانک مرکزی آمریکا درباره افزایش دوباره نرخ بهره بانکی و مقابله با تورم افسارگسیخته در این کشور، موضوع داغ این هفته خواهد بود.

    کمیته بازار آزاد بانکی مرکزی آمریکا قرار است روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته درباره سیاست‌های خود برای مقابله با افزایش قیمت‌ها در این کشور، گفت‌وگو کند.

    یکی دیگر از تحلیلگران توییتری به نام دان کریپتو تریدز (Daan Crypto Trades) در این رابطه گفته است:

    فکر می‌کنم بازار در ادامه متوجه این موضوع خواهد شد که قرار نیست تورم به این زودی‌ها از بین برود و نرخ بهره بانکی هم نسبتاً پایین خواهد ماند.

    این تحلیلگر می‌گوید اگر طلا بتواند از کانال روی نمودار خود به‌سمت بالا جهش کند، اولین نشانه برای شکل‌گیری یک روند صعودی در بازار این فلز گران‌بها شکل خواهد گرفت.

    او در این باره گفته است:

    طلا می‌تواند عامل اصلی در شکل‌گیری چنین تغییری [در برداشت سرمایه‌گذاران از وضعیت تورم] باشد. آن را با دقت زیر نظر داشته باشید. فعلاً هم درگیر عوامل منفی تأثیرگذار بر بازار هستیم.

    نمودار قیمت طلا در نمای ۱ روزه.

    کندل هفتگی بیت کوین در آستانه بسته‌شدن در پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۲۰ است

    در این باره بیشتر بخوانید

    • کارشناسان: تا زمانی که جنگ اوکراین تمام نشده وضعیت بازار نامطمئن است
    • وضعیت بازار: سقوط بیت کوین احتمالاً عمر زیادی نخواهد داشت
    • سقوط بیت کوین به ۳۸هزار دلار؛ وضعیت بازار در ۳۰ روز آینده چگونه خواهد بود؟
    • وضعیت بازار: چرا بازدهی بیت کوین و ارزهای دیجیتال کمتر شده است؟
    • جهش بیت کوین تا ۳۲هزار دلار؛ حرکت بعدی چیست؟

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303356

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم