• امروز : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳
2

کنترل نقدینگی و ناترازی بانکی: کلید رشد اقتصادی و مهار تورم در دولت چهاردهم

  • کد خبر : 347949
  • 10 تیر 1403 - 21:01
کنترل نقدینگی و ناترازی بانکی: کلید رشد اقتصادی و مهار تورم در دولت چهاردهم

غلامحسین زارعی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در سخنانی خاطرنشان کرد که مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری تجلی سیاسی مردم‌سالاری دینی است. وی گفت مردم عزیز کشور همواره در مقاطع حساس پشتیبان انقلاب و نظام بوده‌اند و این بار نیز در انتخابات ریاست جمهوری حضوری پرشور و با شکوه داشتند. نماینده مردم دشتی و تنگستان، با […]

  • غلامحسین زارعی، نماینده مجلس شورای اسلامی، در سخنانی خاطرنشان کرد که مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری تجلی سیاسی مردم‌سالاری دینی است. وی گفت مردم عزیز کشور همواره در مقاطع حساس پشتیبان انقلاب و نظام بوده‌اند و این بار نیز در انتخابات ریاست جمهوری حضوری پرشور و با شکوه داشتند.

    نماینده مردم دشتی و تنگستان، با تأکید بر اینکه رئیس جمهور آینده باید رفع ناترازی‌ها را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد، افزود که موضوع ناترازی‌های بانکی، مالی، بودجه، بیمه و صندوق‌ها که به تورم و مشکلات معیشتی مردم منجر شده‌اند، باید مهم‌ترین اولویت دولت آینده باشد. به عبارت دیگر، مسائل اقتصادی و به ویژه بهبود شرایط معیشتی مردم باید در رأس برنامه‌های دولت جدید قرار گیرد.

    نماینده مردم در مجلس دوازدهم تأکید کرد که ناترازی بانک‌ها یکی از مهم‌ترین موانع برای رشد تولید و کنترل تورم است. او افزود که نظارت بر اجرای قوانین بانک‌ها، طرح قانون بانکداری و برخی اصلاحات در این زمینه باید در دستور کار دولت آینده قرار گیرد، زیرا ناترازی‌های بانکی یکی از عوامل افزایش تورم در جامعه است.

    این نماینده مجلس گفت که رشد بی‌رویه نقدینگی موجب رشد سریع تقاضا برای کالاها و خدمات می‌شود. بنابراین سیاست‌های پولی و ارزی، کنترل تورم و مدیریت رشد نقدینگی نیازمند طرح و برنامه‌های مدون هستند که دولت آینده باید با مدیریت قوی به آن بپردازد.

    وی جلوگیری از افزایش نقدینگی را یکی از راه‌حل‌های مشکلات اقتصادی دانست و یادآور شد که این موضوع باید یکی از اولویت‌های دولت چهاردهم باشد. همچنین او بر لزوم توجه ویژه دولت آینده به حل مشکل مسکن که دغدغه مهم مردم است تأکید کرد.

    محمد زارعی در پایان سخنان خود تصریح کرد که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باید بر اساس سه اصل مهم شکل بگیرد:

    عزت و شرافت ملی: ایران باید با کرامت و سربلندی در صحنه بین‌المللی ظاهر شود و حقوق و منافع ملی خود را به صورت شرافتمندانه پیگیری کند.
    حکمت و دوراندیشی: سیاست خارجی ایران باید بر اساس عقلانیت، تدبیر و آینده‌نگری باشد تا بتواند به نحو احسن از منافع ملی دفاع کند.
    مصلحت‌اندیشی: در تعیین و اجرای سیاست خارجی، مصالح ملی و منافع بلندمدت کشور باید مد نظر قرار گیرد.
    وی تأکید کرد که این سه اصل مهم باید اساس تنظیم روابط ایران با همسایگان و سایر کشورهای دوست قرار گیرد. بر این اساس، ایران باید در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با همسایگان خود تعامل و همکاری داشته باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=347949

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    اپلیکیشن تاپ بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تایید چک تتر تسهیلات بانکی تپسی خدمات ثبت شرکت درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش سامانه صیاد ساپورت های تاسیسات سینی کابل فروش اختراع ثبت نشده قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هزینه ثبت اختراع هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال چک صیادی کسب و کار کوروش جم