• امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در بورس

  • کد خبر : 264477
  • 11 آذر 1400 - 16:37
کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در بورس

فهرست محتوا با وجود این که بازار بورس بازار پرریسکی است، اما روش‌هایی برای سرمایه‌گذاری کم‌ریسک نیز در این بازار وجود دارد. در ادامه قصد داریم کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در بورس ایران را به شما معرفی کنیم. افراد محتاط‌تر می‌توانند با خیالی آسوده با این روش‌ها در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند. بسیاری از سرمایه‌گذاران احتیاط […]

فهرست محتوا

  • با وجود این که بازار بورس بازار پرریسکی است، اما روش‌هایی برای سرمایه‌گذاری کم‌ریسک نیز در این بازار وجود دارد. در ادامه قصد داریم کم ریسک‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در بورس ایران را به شما معرفی کنیم. افراد محتاط‌تر می‌توانند با خیالی آسوده با این روش‌ها در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند.

    بسیاری از سرمایه‌گذاران احتیاط بیشتر را به ریسک بالا ترجیح می‌دهند. با این وجود همه می‌دانیم که ریسک بالاتر موجب بازدهی بالاتر می‌شود. اما عده‌ای باز هم ریسک کم و سود اندک را ترجیح می‌دهند. در بازار بورس ایران روش‌های متنوعی برای همه نوع افراد وجود دارد.

    کم ریسک ترین روش سرمایه گذاری در بورس کدام است؟

    بازار سرمایه بازاری پرتلاطم است که نیاز به مهارت بالا و تخصص در انجام معاملات دارد. همان‌طور که عنوان کردیم بازار بورس شرایط خاصی برای افرادی که دانش مناسب از بازار ندارند ایجاد کرده است تا ریسک سرمایه‌گذاری برای این دسته از افراد کاهش پیدا کند. سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های کم‌ریسک سرمایه گذاری در بورس است که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم:

    صندوق‌های سرمایه‌گذاری

    با استفاده از صندوق‌ها می‌توانید به صورت غیرمستقیم برای سرمایه گذاری در بورس اقدام کنید. صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک کمتری نسبت به ورود مستقیم به بازار برای سرمایه‌گذار ایجاد می‌کنند. روش کار صندوق‌ها بهره‌مندی از گروهی کارشناس حرفه‌ای بازار سرمایه است که صندوق را به بهترین شکل مدیریت می‌کنند. این دسته از افراد متخصص استراتژی‌های معاملاتی قوی‌ را به کار می‌گیرند.

    صندوق‌های سرمایه‌گذاری میزان ریسک یکسانی ندارند. برای مثال صندوق‌ درآمد ثابت بخش عمده سرمایه‌گذاری خود را روی اوراق مشارکت انجام می‌دهد. اما صندوق سرمایه‌گذاری در سهام عمده سرمایه‌گذاری خود را روی سهام شرکت‌ها انجام می‌دهد. به این ترتیب صندوق درآمد ثابت به دلیل درصد بیشتر سرمایه‌گذاری روی اوراق کم‌ریسک‌تر، نسبت به صندوق سرمایه‌گذاری در سهام ریسک پایین‌تری را به سرمایه‌گذار تحمیل می‌کند.

    البته صندوق سرمایه‌گذاری دیگری تحت عنوان صندوق مختلط نیز برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که ترکیبی از سهام و اوراق مشارکت است. به همین دلیل هم ریسک متوسطی دارد. در ادامه انواع صندوق‌های سرمایه گذاری در بورس را به اختصار بررسی می‌کنیم:

    صندوق‌ سرمایه‌گذاری در سهام یا صندوق سهامی

    حداقل 70 درصد از دارایی صندوق سهامی در سهام شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود. به عبارتی مدیران صندوق عمده دارایی صندوق را به معاملات بورس و فرابورس اختصاص می‌دهند. صندوق در سهام برای افراد ریسک‌پذیر بسیار مناسب است؛ زیرا با توجه به ریسک بالاتر به همان نسبت سود بیشتری را نصیب سرمایه‌گذاران خود می‌کند.

    صندوق‌ سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت

    صندوق‌ سرمایه‌گذاری درآمد ثابت را می‌توان از کم‌ریسک‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در بورس به حساب آورد. در صندوق درآمد ثابت حداقل 70 درصد از دارایی صندوق در اوراق مشارکت و دیگر اوراق بهادار کم‌ریسک سرمایه‌گذاری می‌شود. به این ترتیب مدیران صندوق اجازه دارند تا 25 درصد از دارایی صندوق را به معاملات بورسی و فرابورسی اختصاص دهند. البته در این زمینه محدودیت دیگری نیز وجود دارد که مدیران صندوق نباید بیش از 5 درصد کل ارزش دارایی صندوق را در یک سهم خاص سرمایه‌گذاری کنند.

    همان‌طور که مشخص است این نوع صندوق، نرخ ریسک پایین و به تبع آن سود پایین‌تری نسبت به سایر صندوق‌ها دارد.

    صندوق سرمایه‌گذاری همای آگاه، یک صندوق قابل معامله از نوع درآمد ثابت است. این صندوق توسط شرکت سبدگردان آگاه تاسیس شده و مکان امن و کم ریسکی برای سرمایه‌گذاری است.

    علاوه بر این صندوق سرمایه‌گذاری یاقوت آگاه نیز صندوقی قابل معامله از نوع درآمد ثابت است. به این جهت صندوق یاقوت آگاه نیز برای سرمایه‌گذاری کم‌ریسک بسیار مناسب است.

    صندوق‌های سرمایه‌گذاری یاقوت و همای آگاه جزو کم‌ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار بورس به حساب می‌آیند که می‌توان انتظار سود تضمین شده را از آن‌ها داشت.

    صندوق‌ سرمایه‌گذاری مختلط

    در این نوع صندوق سرمایه‌گذاری 40 الی 60 درصد دارایی در اوراق مشارکت و دیگر اوراق کم‌ریسک و مابقی دارایی صندوق در سهام سرمایه‌گذاری می‌شود. همان طور که عنوان کردیم ریسک و سوددهی صندوق مختلط، متوسط ریسک صندوق‌ در سهام و صندوق درآمد ثابت است. با این وجود صندوق‌های مختلط سود تضمین شده ندارند اما ضامن نقدشوندگی دارند.

    سبدگردانی اختصاصی

    سبدگردانی اختصاصی نیز روشی کم‌ریسک‌ برای سرمایه گذاری در بورس است. در این روش سبد دارایی خود را به افراد آگاه و متخصص در بازار سرمایه می‌سپارید تا میزان ریسک سرمایه‌گذاری شما کمتر شود. سبدگردان‌ها متخصص در تحلیل بازار، تحلیل سهام و رفتار سهم‌ها در بازار بوده و بهترین سرمایه‌گذاری را با سرمایه شما انجام می‌دهند. بر اساس اهداف و میزان ریسک‌پذیری سرمایه‌گذار، سبدگردان‌ها سبد سرمایه‌گذاری او را تشکیل می‌دهند.

    در این راستا سبدگردان اختصاصی آگاه تلاش دارد تا سرمایه‌گذاری مناسبی را با در نظر گرفتن میزان ریسک‌پذیری و اهداف مالی سرمایه‌گذار برای او انجام دهد. سبدگردانی اختصاصی آگاه سبدی از دارایی‌های متنوع همچون اوراق با درآمد ثابت، سهام و گواهی‌های کالایی را به صورت اختصاصی تشکیل داده تا سرمایه‌گذاران به بهترین سود دست پیدا کنند.

    سخن آخر

    افراد برای سرمایه گذاری در بورس درجه ریسک‌پذیری متفاوتی دارند. برای شناخت درجه ریسک‌پذیری باید ابتدا روحیات خود را بشناسید و سپس برای انتخاب روش سرمایه‌گذاری اقدام کنید. اگر در دسته افراد ریسک گریز قرار می‌گیرید، کم‌ ریسک‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار بورس را انتخاب کنید که در این متن آن‌ها را بررسی کردیم. البته روش‌های سرمایه‌گذاری بدون ریسک دیگری مانند سپرده‌گذاری در بانک نیز وجود دارند. اما با قراردادن پول در بانک و دریافت سود ناچیز، با توجه به تورم ارزش پول با گذشت زمان از بین می‌رود. تمام صندوق‌های سرمایه‌گذاری زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کنند. تمام اطلاعات و تغییرات این صندوق‌ها را می‌توانید در سایت آن‌ها مشاهده کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=264477

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم