• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به درمان 3000 کودک ناشنوا

  • کد خبر : 10611
  • 16 شهریور 1397 - 22:39
کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به درمان 3000 کودک ناشنوا

پول بانک: مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ی اعطای کمک هزینه‌ی کاشت حلزون شنوایی و خدمات مرتبط برای 3000 کودک ناشنوا بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد خیریه‌ی شنوایی‌بخشی شفا (بخشش) برگزار شد.

  • پول بانک: مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ی اعطای کمک هزینه‌ی کاشت حلزون شنوایی و خدمات مرتبط برای 3000 کودک ناشنوا بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد خیریه‌ی شنوایی‌بخشی شفا (بخشش) برگزار شد.

     رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این مراسم گفت: برخی از کارها و اقدامات بار مالی چندانی ندارند اما ابعاد عاطفی و احساسی بالایی را با خود به همراه دارند که موجب خوش‌حالی و مسرت می‌شود و کمک به درمان کودکان ناشنوا از جمله‌ی این اقدامات است.

    دکتر محمد مخبر با تأکید بر این‌که محوری‌ترین راهبرد فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، اقدامات محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی است، افزود: در همین راستا ستاد تاکنون 400 هزار فرصت شغلی در مناطق محروم ایجاد کرده است.

    رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تأکید به واگذاری امور به مردم خاطرنشان کرد: بنیاد برکت با تنها 40 نیرو اقدام به مشارکت در 350 طرح توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم کرده است، که در نهایت مدیریت این طرح‌ها با خود مردم خواهد بود.

    وی با اشاره به ارایه‌ی بیش از 30 نوع خدمت در حوزه‌های محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خاطرنشان کرد: ساخت و تکمیل 12 بیمارستان با مجموع ظرفیت 2500 تخت را برعهده گرفته‌ایم که فرآیند اجرایی بعضی از این بیمارستان‌ها 25 تا 30 سال متوقف مانده بود و خوش‌بختانه در فرصت کوتاهی توانستیم 7 بیمارستان را به بهره‌برداری برسانیم و به زودی نیز دو بیمارستان دیگر افتتاح خواهد شد.

    رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ورود این ستاد به حوزه‌ی خدمات اجتماعی را نیز مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در مقوله‌ی درمان زوج‌های نابارور مناطق محروم و روستایی فعالیت جدی داریم و تا به امروز بیش از چهار هزار زوج را تحت پوشش درمانی و حمایتی خود قرار داده‌ایم و 522 مورد نیز ثبت باروری و تولد نوزاد داشته‌ایم.

    وی خاطرنشان کرد: با تولد اولین کودکی که از این طریق به دنیا آمد، مورد محبت و تفقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفتیم و ایشان از این اقدام بسیار خرسند شدند.

    دکتر مخبر ادامه داد: تمرکز خود را در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور قرار داده‌ایم که یکی از ظرفیت‌ها، خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد هستند.

    وی در ادامه از تهیه‌ی دو هزار جهیزیه به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خبر داد و تصریح کرد: سری اول این جهیزیه‌ها هفته‌ی آینده ارسال می‌شود. هم‌چنین 100 هزار بسته به مناسبت شروع سال تحصیلی آماده شده است که در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم قرار خواهد گرفت.

    رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به مشارکت این ستاد در کاشت حلزونی دو هزار کودک ناشنوا در سال‌های 95 و 96، عنوان کرد: در تفاهم‌نامه‌ی جدید که به مدت سه سال منعقد می‌شود، بیش از 70 میلیارد ریال برای کمک به درمان 3000 کودک ناشنوا، اعتبار در نظر گرفته شده است.

    دکتر مخبر در پایان اظهار امیدواری کرد که هیچ کودکی در ایران به‌خاطر عسرت مالی و تنگدستی ناشنوا نماند.

    در ادامه، رییس هیأت امنای بنیاد بخشش با بیان این‌که جزو 10 کشوری هستیم که می‌توانیم عمل کاشت حلزونی انجام دهیم، گفت: 26 سال است که در کل ایران عمل کاشت حلزون شنوایی برای کودکان ناشنوا را انجام می‌دهیم. هم‌چنین 11 مرکز کاشت حلزونی در کشور وجود دارد و به همین دلیل، فهرست انتظار برای کاشت حلزون به‌روز شده است.

    دکتر محمد فرهادی ادامه داد: در حال حاضر، بیش از 10 هزار ناشنوا از نعمت شنوایی برخوردار شده‌اند. هم‌چنین در زمینه‌ی ساخت پروتزهای حلزونی نیز در کشور اقداماتی آغاز شده است.

    دکتر فرهادی ادامه داد: اگر در 2 تا 3 سالگی که بهترین زمان برای کاشت حلزون شنوایی برای ناشنوایان به‌شمار می‌رود، این اقدام انجام گیرد هزینه‌های خانواده‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.

    وی تصریح کرد: برای بیش از 90 درصد کودکانی که به هنگام تولد ناشنوا به دنیا می‌آیند، می‌توان کاشت حلزونی انجام داد.

    مدیرعامل بنیاد خیریه‌ی شنوایی‌بخشی شفا نیز در این مراسم گفت: ‌در کشور بیش از 10 هزار کاشت حلزونی انجام شده و با نرخ جمعیت فعلی، سالی 1500 نفر به درخواست‌کنندگان این پروتز افزوده می‌شوند.

    دکتر محمد اجل‌لوئیان ادامه داد: انتخاب افراد، تأمین قطعات، خدمات پزشکی و خدمات پس از کاشت بسیار اهمیت دارد، چرا که اگر این دستگاه خراب شود یا آسیب ببیند، کودک 2 تا 6 ماه ناشنوا خواهد ماند.

    دکتر اجل‌لوئیان گفت: 1500 خانواده اکنون از خدمات پس از کاشت استفاده می‌کنند و در ابتدای سال 97 نیز خدمات پیش‌گیری و آزمایشات ژنتیک برای خانواده‌های مستعد تولد کودک ناشنوا انجام می‌گیرد.

    شایان ذکر است، از جمله فعالیت‌‌های موفق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در بخش‌های اجتماعی، پزشکی و سلامت، می‌توان به حمایت از بنیاد خیریه‌ی شنوایی‌بخشی شفا، بخشش، برای کاشت حلزون شنوایی و درمان کودکان ناشنوا و ناگویا اشاره کرد. این ستاد تا پیش از این، در خصوص تأمین هزینه‌ی کاشت حلزون شنوایی دو هزار کودک ناشنوا و ناگویا و ارایه‌ی خدمات مرتبط با آن در سال‌های 95 و 96 نیز مشارکت داشته است.

    انتشار خبر: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=10611

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم