• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

کمک‌های مالی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است

  • کد خبر : 343669
  • 04 اردیبهشت 1403 - 19:19
کمک‌های مالی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است

رییس اداره بهزیستی سبزوار اعلام کرد که در سال گذشته، مبلغ 40 میلیارد ریال به عنوان کمک به مددجویان بهزیستی این شهرستان برای ساخت، خرید، و ودیعه مسکن پرداخت شده است. به گفته مرضیه کیانی، 20 میلیارد ریال از این مبلغ برای ساخت و خرید مسکن و 20 میلیارد ریال دیگر به عنوان کمک هزینه […]

  • رییس اداره بهزیستی سبزوار اعلام کرد که در سال گذشته، مبلغ 40 میلیارد ریال به عنوان کمک به مددجویان بهزیستی این شهرستان برای ساخت، خرید، و ودیعه مسکن پرداخت شده است.

    به گفته مرضیه کیانی، 20 میلیارد ریال از این مبلغ برای ساخت و خرید مسکن و 20 میلیارد ریال دیگر به عنوان کمک هزینه ودیعه مسکن به مستأجران مددجویان بهزیستی سبزوار اختصاص یافته است.

    او افزود: مددجویانی که می‌خواهند مسکن بسازند، علاوه بر دریافت تسهیلات ساخت مسکن به ارزیابی های دیگری نیز دست پیدا می‌کنند، از جمله آب، برق، و گاز رایگان.

    کیانی اظهار کرد: مبلغ یک میلیارد ریال برای خانواده‌های دارای یک نفر معلول و خانواده‌هایی که زنان سرپرست خانوار هستند، و دو برابر این مبلغ برای خانواده‌های دو نفر معلول ساکن شهرها اختصاص دارد.

    وی افزود: برای خانواده‌های دو نفر معلول ساکن روستاها، این مبلغ به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال می‌رسد.

    رییس اداره بهزیستی سبزوار تأکید کرد که یکی از رویکردهای مهم بهزیستی، به دست آوردن استقلال و خودکفایی جامعه هدف است و با ارائه کمک به مددجویان در زمینه تسهیلات اشتغال، شهریه دانشگاه، و آموزش مهارتی، سعی می‌شود تا آن‌ها را به افرادی توانمند و مستقل تبدیل کنیم تا وابستگی آن‌ها به کمک‌های حمایتی برطرف شود.

    همچنین، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد که از این پس مستمری مددجویان بهزیستی به صورت هدفمندتری واریز خواهد شد.

    علیرضا انجلاسی اعلام کرده است که امسال، مستمری مددجویان سازمان بهزیستی در مقایسه با سال گذشته، به نسبت ۳۰ درصد افزایش یافته است.

    وی درباره میزان مستمری‌های پرداختی به مددجویان توضیح داده و گفته است که براساس این موارد، خانوارهای یک نفره ماهیانه یک میلیون تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بالاتر سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

    معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور نیز درباره زمان واریز مستمری‌ها توضیحاتی ارائه داده و گفته است که طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، مستمری مددجویان از فروردین‌ماه امسال به صورت مستقیم به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

    همچنین، حمیدرضا علیزاده‌رضایی افزوده است که با ارائه فهرستی از خانواده‌های مددجویان مشکل‌دار، حق پرستاری آن‌ها را واریز کرده‌اند. او همچنین افزوده است که برخی مددجویانی که در سال گذشته هیچ کمکی دریافت نکرده بودند، نیز مبلغی حدود ۸۵۰ هزار تومان دریافت کرده‌اند.

    معاون امور توان‌بخشی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی نیز توضیح داده است که برای برخی مددجویان در دهک‌های مختلف، مبلغی تا یک میلیون تومان واریز شده است. این مبالغ برای افرادی است که در سال گذشته هیچ کمکی دریافت نکرده‌اند، به ویژه آن‌هایی که دارای دو یا بیشتر معلول هستند.

    علیزاده توضیح داده که کارت شناسایی معلولان به عنوان یک سند هویتی برای آن‌ها استفاده می‌شود و مانند کارت ملی ارزش دارد. با توجه به تسهیلات فراهم شده، امکان صدور کارت فوری و چاپ آن در حداکثر ۱۵ دقیقه وجود دارد. اما برای صدور این کارت، لازم است پرونده توان‌بخشی مورد نیاز تکمیل شود.

    همچنین، احمدلو اعلام کرده که سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت برای بیماران در مراکز دولتی و دانشگاهی برای خدمات بستری و سرپایی در سه دهه اول درآمدی به نسبت تعرفه دولتی صد درصد و بدون خودپرداخت (فرانشیز) است.

    در پایان، احمدلو به تسهیلات درمانی معرفی شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ اشاره کرده و بیان کرده که این مصوبه با رشد متوسط ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است. در این مصوبه، خودپرداخت (فرانشیز) خدمات درمانی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همچنین دهک‌های پایین درآمدی به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است.

    او گفت: بر اساس تصمیم هیات وزیران، خودپرداخت برای بیمارانی که به بخش مربوط به کمیته امداد برای درمان مراجعه می‌کنند و دارای بیمه سلامت ایران هستند، ۱۳ هزار تومان است. حدود یک میلیون نفر از مددجویان شهری کمیته امداد دارای بیمه سلامت هستند.

    او اشاره کرد که دارو، ملزوات پزشکی و خدمات پیراپزشکی برای بیماران باید توسط مراکز ارائه کننده خدمت تامین شود و مراکز درمانی حق ارجاع بیماران برای تهیه خدمات فراتر از زنجیره ارجاع به بیرون را ندارند.

    او ادامه داد: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هیات وزیران تصمیم گرفته است که خدمات بستری و سرپایی برای کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی و دانشگاهی رایگان باشد. همچنین، برای خدمات سرپایی در تمامی مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت، سهم سازمان از ۷۰ درصد به ۸۵ درصد ارتقا یافته است و خودپرداخت بیماران خاص و صعب‌العلاج برای مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه سلامت ایران رایگان است.

    دولت همچنان در سال جاری بیمه سلامت را مکلف کرده که سهم بیمه برای افراد فاقد بیمه درمانی در پنج دهه اول درآمدی همچنان رایگان باشد و در سایر دهک‌ها نیز میزان خودپرداخت متناسب با درآمد افراد تعیین شود.

    حسین خدرویسی گفت: در سال گذشته، حدود ۴۰۰ هزار خانوار از معافیت پرداخت قبض آب و همچنین تقریباً ۴۳۵ هزار خانوار از معافیت پرداخت قبض برق بهره‌مند شدند.

    او ادامه داد: حدوداً ۶۳۰ هزار خانوار تحت حمایت نیز مشمول معافیت پرداخت هزینه گاز شدند.

    خدرویسی تاکید کرد: در مجموع، تقریباً ۱.۵ میلیون خانوار مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز معاف شدند.

    وی اظهار کرد: ارزش ریالی معافیت‌های مددجویان از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز بیش از هزار میلیارد تومان برآورده شده است.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در سال گذشته گفته بود: براساس تصویب هیات وزیران و با اصلاح آئین‌نامه اجرایی، قبض آب مددجویان تا سقف الگوی مصرف رایگان است.

    خدرویسی افزود: بر این اساس، قبض آب خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور با تخفیف ۱۰۰ درصد محاسبه می‌شود.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با تاکید بر رعایت الگوی مصرف جهت بهره‌مندی از تخفیف یا معافیت از پرداخت هزینه‌های مصرف آب برای مددجویان، اظهار کرد: ضروری است مددجویان شماره ۱۳ رقمی شناسه قبض خود را ثبت کنند.

    کمیته امداد بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار را تحت پوشش دارد که از این تعداد یک و نیم میلیون خانوار امتیاز اشتراک رایگان دارند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343669

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم