• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

کلید چایساز _ هرمس پارت

  • کد خبر : 306736
  • 04 مهر 1401 - 11:03
کلید چایساز _ هرمس پارت

فهرست محتوا با گذشت زمان و در اثر توسعه فناوری، صنعت لوازم خانگی پیشرفت گسترده؜ای داشته است که استفاده از چایساز در مراکز و منازل یکی از آن؜هاست که باعث تولید دمنوش چای با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر بوده است. در بازار داخلی چایساز با برندهای مختلف و متنوع ارائه می شود. به دلیل […]

فهرست محتوا

  • با گذشت زمان و در اثر توسعه فناوری، صنعت لوازم خانگی پیشرفت گسترده؜ای داشته است که استفاده از چایساز در مراکز و منازل یکی از آن؜هاست که باعث تولید دمنوش چای با سرعت بیشتر و کیفیت بهتر بوده است. در بازار داخلی چایساز با برندهای مختلف و متنوع ارائه می شود. به دلیل استفاده نادرست و بر اثر گذر زمان قطعات این دستگاه نیز خراب می شود.

    خرابی قطعات هر دستگاه طبیعی است که در صورت خرابی چایساز نیاز به یک متخصص تعمیر در این زمینه دارید. یکی از قطعاتی که به در این دستگاه خراب می؜شود کلید چایساز است در این مطلب به بررسی کلید چایساز و دلایل خرابی این قطعه می؜پردازیم و همچنین به راه؜کارهایی جهت نگهداری و تعمیر پرداخته خواهد شد.

    خرابی کلید چایساز

    خرابی کلید چایساز به دو دلیل اتفاق می افتد؛ ابتدا یک سره شدن المنت و دیگز نسز خرابی برد چایساز سبب این مشکل است که در این بخش به بررسی این مشکلات خواهیم پرداخت.

    خرابی کلید چایساز به دلیل یک سره شدن المنت

    المنت یک میله فلزی نیمه هادی است که مقاومت بالایی در مقابل عبور جریان الکتریسته دارد. هنگام عبور جریان الکتریسیته بر اثر مقاومت فلز، گرما تولید می‌شود. گاهی اتصالات الکتریکی قطع می‌شود. و گاهی المنت می‌سوزد. اگر المنت خراب باشد با تعویض آن مشکل دستگاه حل می‌شود که در این حالت با جوش آمدن آب المنت متوقف نمی؜شود.

    خرابی کلید چایساز به دلیل خراب شدن برد

    اگر برد چای ساز دچار مشکل شود به احتمال زیاد دستگاه روشن نمی‌شود. گاهی مشکل چای ساز از برد آن است. قطعی در برد و یا خراب شدن قطعات برد، باعث می‌شود دستگاه به درستی عمل نکند. در صئورت خرابی برد چایساز قطع سیم برق، سوختن المنت و اتفاق می؜افتد که منجر به روشن نشدن دستگاه نیز می شود. برای اینکه ایراد چای ساز شما در مشکلی که در کلید به وجود آمده، برطرف شود باید مراحلی را به دقت پشت سر بگذارید و آن را تعمیر کنید.

    کلید چایساز _ هرمس پارت

    تعمیر کلید چایساز

    در ابتدا و در مرحله اول رفع ایراد کلید چای ساز باید به کلید چای سازتان دست پیدا کرده که جهت دسترسی به کلید چای ساز باید قطعات چای را باز کرده و آن ها را از هم جدا نمایید و با باز کردن و جدا کردن قطعات سعی کنید به پلاتین های کلید دست پیدا کنید.

    مرحله بعد مرحله مرحله تمیز کاری بوده که در این مرحله بایستی پلاتین ها را مورد بررسی قرار دهید تا اگر نوک آن ها خال زده باشند آن ها را تمیز نمایید و نحوه تمیز کردن نوک پلاتن ها به گونه ای بوده که باید یک سمباده برداشته و توسط آن سمباده نوک پلاتن ها را تمیز کنید. در مرحله سوم تعمیر کلید چای ساز بایستی فاصله بین پلاتین ها را تنظیم نمایید. اگر بین پلاتین ها فاصله افتاده باشد، با خم کردن پایه پلاتین آن را تنظیم کنید و در مرحله چهارم و یا مرحله نهایی آموزش تعمیرات کلید چای ساز برقی باید تمامی قطعاتی را که جدا کرده اید را مونتاژ کرده و دوباره در سر جای خود قرار دهید.

    نحوه تمیز کردن پلاتین؜های چایساز

    جهت تمیز کردن پلاتین‌های موجود در کلید چایساز پس از یافتن پلاتین‌ها باید آن‎ها را بررسی کنید و در صورت وجود نقطه و یا هر چیز اضافه روی آن‌ها پلاتین را تمیز کنید. برای تمیز کردن پلاتین، به یک سمباده نیاز دارید. سمباده را روی نوک کثیف یا زنگ زده پلاتین بکشید تا زمانی که کثیفی‌ها از بین بروند.

    روش مونتاژ کردن قطعات در تعمیر کلید چای ساز

    در صورتی‌که از کارکرد صحیح کلید دستگاه مطمئن شدید، اقدام به مونتاژ آن کنید. در غیر اینصورت لازم است که کلید را به صورت کامل تعویض کنید. برای مونتاژ قطعات چای ساز می‌توانید از تصویری که پیش از جدا کردن قطعات گرفته‌ بودید استفاده کنید.

    چگونگی تنظیم فاصله بین پلاتین های چای ساز

    ممکن است علت خرابی کلید چای ساز، فاصله افتادن بین پلاتین‌ها باشد. جهت رفع این مشکل، باید فاصله بین پلاتین‌ها را تنظیم کنید. فاصله بین پلاتین‌ها را بررسی کنید در صورتی‌که این فاصله زیاد بود با خم کردن پایه پلاتین‌ها، می‌توانید اقدام به تنظیم کردن آن‌ها کنید.

    کلید چایساز _ هرمس پارت

    نحوه تعمیر المنت چایساز که سبب خرابی کلید چایساز است

    برای باز کردن کف کتری کافی است آن را برگردانید و سپس سه عدد پیچی چهار گوشی را که در قسمت وسط آن قرار دارد که به دقت باز کنید. استفاده از پیچ گوشتی مناسب و همچنین باز کردن این پیچ ها با احتیاط از آسیب دیدن زبانه های پیچ جلوگیری خواهد کرد. بعد از باز کردن پیچ ها، کف پلاستیکی که کتری را با آرامی بردارید تا به داخل آن دسترسی داشته باشید.

    با برداشتن این کف می توانید به کلید اتوماتیک و ترموستات و المنت کتری چای ساز دسترسی داشته باشید و نحوه جای گیری آنها را مشاهده کنید. بر روی این المنت تمامی مشخصات آن اعم از ولتاژ و قدرت آن حک شده است. بعد از اتمام این مراحل شما باید اقدام به آزمایش صحت عملکرد المنت نمایید.

    برای اینکه المنت قوری در چای ساز را مورد بررسی قرار دهید ابتدا باید پیچ های موجود در زیر سکوی دستگاه را باز کنید. برای این کار، هم باید از پیچ گوشتی مناسبی بهره گرفته و پیچ ها را با دقت بالا باز کرد.پ سپس قاب را با طرف بالا حرکت داد تا دو قسمت سکو از هم جدا شوند. بعد از جدا کردن قاب می توانید به سیم کشی موجود در داخل سکو و المنت قوری و برد الکترونیکی آن دسترسی داشته باشید. بعد از آن با استفاده از پیچ گوشتی پیچ های مربوط به اهرم نگهدارنده المنت قوری را باز کنید و المنت را آزاد نمایید. بر روی این المنت نیز تمامی مشخصات آن حک شده است. بعد از این مرحله نیاز به آزمایش صحت المنت وجود دارد.

    برای انجام این آزمایش بر روی المنت کتری به یک اهم متر نیاز دارید و در اولین مرحله باید یک سر المنت را را از مدار موجود در کف کتری خارج کنید. سپس باید دو سر اهم متر را به دو طرف ترمینال المنت دستگاه متصل نمایید. در این صورت اگر المنت سالم باشد باید اهم متر عددی معادل Ω 27 را نشان دهد. اما اگر عددی غیر از این نمایش داده شد، نشان دهنده این امر است که المنت دستگاه آسیب دیده و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد.

    نحوه تعویض

    بعد از اینکه مراحل ذکر شده در بالا را به صورت دقیق انجام دادید و متوجه شدید که المنت چای ساز مشکل دارد، باید نسبت به تعویض المنت چای ساز اقدام نمایید. برای این کار تقریباً نصف راه را رفته اید و دستگاه را باز کرده اید. در ادامه باید المنت موجود در کف کتری و همچنین سکوی شارژ قوری را به آرامی از جای خود خارج نمایید. قبل از هر کاری بهتر است از اتصالات آن یک عکس بگیرید تا بعد از تعویض برای برقراری این اتصالات به مشکل برنخورید. بعد از خارج کردن المنت معیوب المنت جدید را جایگزین آن کنید و اتصالات آن را وصل کرده و قاب و کف کتری را در جای خود قرار دهید.

    در انتها

    در این مطلب با کلید چایساز آشنا شدید و همچنین به مطالعه مواردی همچون دلایل خرابی کلید چایساز، تعمیر کلید چایساز و تعویض المنت در راستای تعمیر کلید چایساز پرداخته شد . برای تهیه کلید چایساز میتوانید در سایت هرمس پارت ثبت سفارش انجام دهید .

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306736

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم