• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
11

کسب درآمد دلاری از صادرات محصولی در بازار بکر خاورمیانه

  • کد خبر : 310344
  • 03 بهمن 1401 - 23:28
کسب درآمد دلاری از صادرات محصولی در بازار بکر خاورمیانه

فهرست محتوا در این روزها که قیمت دلار سر به فلک کشیده است، و درآمدایرانیان به ریال و خرجشان به دلار است، محصولی وجود دارند که دارای مزیت صادراتی به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس است. در ادامه به معرفی یکی از این اقلام صادراتی پرتقاضا میپردازیم. سنگ رودخانه یا قلوه سنگ رودخانه ای […]

فهرست محتوا

  • در این روزها که قیمت دلار سر به فلک کشیده است، و درآمدایرانیان به ریال و خرجشان به دلار است، محصولی وجود دارند که دارای مزیت صادراتی به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس است. در ادامه به معرفی یکی از این اقلام صادراتی پرتقاضا میپردازیم.

    سنگ رودخانه یا قلوه سنگ رودخانه ای ، یکی از المان‌های پرکاربرد در طراحی جدید مراکز اقامتی،هتل‌ها، مراکز تجاری، گردشگری، مسکونی و … است. استفاده از سنگ رودخانه برای کشورهای خشک و کم آب به جای پوشش گیاهی مانند چمن تا 87 درصد صرفه جویی مصرف آب به همراه دارد.

    معرفی سنگ رودخانه ای و مزیت آن

    با گسترش شهر نشینی و آلودگی فزاینده و ریزگردهایی که به کشور هجوم می آورند، مردم خسته از کار و زندگی طاقت فرسا، به دنبال محلی امن و آرام برای تفریح و دوری از آلودگی هستند. عده ای هم تمایل دارند تا بجای صرف زمان و هزینه برای رفتن به خارج از شهر، طبیعت را به منازل خود بیاورند. یکی از المان‌های جذاب که کاربری‌های متنوعی دارد، سنگ رودخانه ای است. قلوه سنگ پبل رودخانه ای در ایران با نام های قلوه سنگ رودخانه ای یا به اختصار سنگ رودخانه ای سفید، مشکی و رنگی نیز شناخته میشود. قیمت هر تن سنگ رودخانه ای نسبت به رقبای جایگزین آن، بسیار ناچیز است و صرفه اقتصادی دارد. به جای استفاده از چمن که نیاز به مراقبت، زیر سازی، آبیاری، کود و … دارد، با سنگ رودخانه هم محیط جذاب می‌شود و هم در مصرف آب، وقت و هزینه صرفه جویی خواهد شد.

    برای ساخت فضای سبز، بهتر است از نقاطی از ساختمان که کاربرد و استفاده کمتری دارند بهره برد مثل پشت بام، تراس، بالکن قسمت های بدون تردد حیاط و … . در مجتمع های مسکونی بدون حیاط، ساخت روف گاردن بهترین گزینه برای محوطه سازی و کاشت گیاهان است. اما خب نکته مهم دیگری که نظر ما را به خود جلب می کند، چگونگی کاشت گیاه در جایی به غیر از خاک باغچه و زمین است.

    حتما تا به حال درمورد سنگ های رودخانه ای مطالبی را خوانده و یا شنیده اید. اما توجه کنید که این سنگ ها بر خلاف نامشان از رودخانه جمع آوری نشده اند. در ادامه مقاله به چگونگی تهیه سنگ های رودخانه ای مصنوعی خواهیم پرداخت اما قبل از آن توضیحی مختصر در باره کاشت گیاهان خارج از خاک باغچه می پردازیم.

    همانطور که گفته شد، برای ایجاد فضای سبز در جایی مثل پشت بام که خاک نداریم، استفاده از سنگ های رودخانه ای بسیار کمک کننده هستند. ابتدا با توجه به نوع اقلیم منطقه گیاه و یا درخت مورد نظر خود را انتخاب کرده و ظرف مناسب با اندازه گیاه را تهیه می کنیم. در لایه زیرین ظرف، سنگ های رودخانه ای را ریخته و سپس رویشان را با خاک مناسب پر می کنیم.

    وجود سنگ های رودخانه ای در انتهای ظرف عملکردی مانند زهکش دارد و آب اضافی به راحتی از طریق فواصل بین سنگ های رودخانه ای عبور کرده و مانع از گندیدن و آسیب رساندن به ریشه گیاه می شود. از طرف دیگر در صورت استفاده از سنگ های رودخانه ای مرغوب، لازم نیست در گذر زمان نگران از بین رفتن سیستم زهکشی و تخریب ریشه باشیم. علاوه بر این برای جلوگیری از تبخیر آب سطح خاک گلدان و همچنین تزیین آن، می توان از سنگ های رودخانه ای به ویژه سنگ سفید استفاده کرد.

    حالا به سادگی و با کمک سنگ های رودخانه ای، طبیعتی کوچک و زیبا در پشت بام، تراس و یا هر محل دیگری می توان ساخت تا برای چند ساعت به دور از هیاهوی شهری برای استراحت و  کاهش استرس به آن پناه برد و نگران زمان تلف شده در مسیر  رفت و برگشت به خارج از شهر و ماندن در ترافیک هم نبود.

     آیا سنگ های رودخانه ای از بستر رودخانه برداشت می شوند؟

    همانطور که می دانید سنگ های کف رودخانه یکی از مهم ترین عوامل حفظ منابع آب و مانع نفوذ آب رودخانه به داخل زمین هستند. پس برداشت آن ها علاوه بر اینکه کاری غیر انسانی و نادرست است، لطمه بزرگی به منابع آبی کشور وارد خواهد کرد.

    پس بهتر است بجای برداشت سنگ از بستر رودخانه، با شبیه سازی روش طبیعی تولید سنگ رودخانه ای، در کارخانه های تولیدی و تحت شرایط کنترل شده و مهندسی به تهیه سنگ رودخانه ای مصنوعی بپردازیم. با این کار علاوه بر کمک به حفظ طبیعت، به اشتغالزایی و افزایش درآمد داخلی هم کمک شایانی کرده ایم.

    قلوه سنگ رودخانه ای چگونه تولید می شود؟

    سنگ های رودخانه ای پبل موجود در بازار بر خلاف نامشان از معادن سنگ مجاز بهره برداری تهیه شده و پس از انجام عملیاتی بهنه سازی و فرآوری شده و به مصرف می رسند. در حالت طبیعی سنگ ها با نیروی آب رودخانه به حرکت درآمده و روی یکدیگر می لغزند که این عمل باعث صاف و صیقلی شدن آن ها می شود. برای تولید به روش مصنوعی هم از دستگاه های شبیه سازی استفاده می شود که سنگ را گرد و صاف می کند.

    در اولین مرحله از تولید سنگ قلوه، لاشه سنگ های بزرگ از معادن سنگ به محل کارخانه منتقل و پس از خرد شدن و تبدیل شدن به قطعات کوچکتر، درون دستگاه مخصوص ریخته می شوند تا مشابه رودخانه روی یکدیگر سر خورده و گرد شوند. در مرحله بعدی، سنگ ها درون دستگاه شبیه ساز دیگری که دارای مخزن آب است ریخته می شوند تا گرد و خاک آن ها شسته شده و پولیش شوند. در آخرین مرحله قبل از ارسال، سنگ های تولید شده بر حسب سایز ها و رنگ های از پیش تعیین شده بسته بندی می شوند.

    سنگ های تولید شده به روش مذکور، بسیار کاربردی تر از سنگ های تولید شده به روش طبیعی هستند. چرا که امکان کنترل و نظارت بر روی فرآیند تولید به صورت کامل وجود داشته و می توان هرگونه نقص و عیبی را در حین تولید شناسایی، بررسی و رفع نمود.

    همچنین با استفاده از مواد اولیه مرغوب تهیه شده از معادن ممتاز کشور، سنگ تولید شده دارای طول عمر، دوام و کیفیت بالایی خواهد بود. در نتیجه نیاز به تولید مجدد به علت کیفیت نامطلوب به میزان بسیار زیادی کاهش می یابد و از این بابت صرفه جویی عظیمی در استفاده از منابع معدنی کشور رخ خواهد داد.

    باید توجه داشت که سنگ لاشه قلوه سنگ رودخانه ای سفید، باید از معادن مرغوب مانند الیگودرز، تهیه شود. همچنین در پروسه فرآوری سنگ از دستگاه‌های به روز و مدرن استفاده شود. در کارخانه افشار کمپانی، سنگ لاشه با تناژ بالا از بهترین معادن تهیه و پس از انتقال به کارخانه به تکه های کوچک تبدیل می شوند. سپس هر رنگ از سنگ در یک دستگاه مجزا صیقل خورده و گرد می شوند.

    عوامل تاثیر گذار بر کیفیت قلوه سنگ سفید

    عوامل متعددی بر کیفیت محصول تاثیر گذار است. به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

    • کیفیت سنگ معدنی که لاشه سنگ ها از آن تهیه می شوند
    • ثبات خرید از معدن یکسان (اگر از معادن مختلف سنگ تهیه شود، تغییر رنگ و کیفیت محسوسی در بین تولیدات وجود خواهد داشت. برخی از تولیدکنندگان کوچک به علت بد حسابی با معادن، مجبور به تغییر در منبع تهیه می شوند.)
    • نحوه خرد کردن و تبدیل به قطعات کوچکتر
    • کیفیت دستگاه فرآوری
    • عدم استفاده از دستگاه یکسان برای سنگ های مختلف
    • استفاده از مواد افزودنی برای بالا بردن شفافیت و صیقلی شدن

    کسب درآمد دلاری از صادرات محصولی در بازار بکر خاورمیانه

    کسب درآمد دلاری از صادرات محصولی در بازار بکر خاورمیانه

    مزایای تهیه سنگ از معادن مرغوب و فرآوری مهندسی شده

    • کمک به حفاظت از طبیعت و مخازن آب طبیعی با حفظ بستر رودخانه
    • کمک به رونق چرخ اقتصادی از طریق تولید و اشتغالزایی
    • ارز آوری از طریق صادرات محصولات تولیدی به سایر کشور ها
    • تهیه سنگ مرغوب و با کیفیت و صرفه جویی در هزینه های تمام شده ساخت و ساز
    • تولید محصولات یکدست و یک رنگ از طریق نظارت بر فرآیند تولید

    عوامل مهم و تعیین کننده کیفیت قلوه سنگ رودخانه ای

    • تهیه مواد اولیه با کیفیت از معادن معتبر
    • همکاری با معادن مشخص و ثابت جهت یکدست شدن سنگ های رودخانه ای تولیدی در طول سالیان متمادی
    • کیفیت دستگاه های موجود در مراحل مختلف از تولید تا عرضه
    • انتخاب دستگاه با توجه به ماهیت و درجه سختی سنگ قلوه
    • افزودن مواد درخشان کننده و رزینی با کیفیت جهت کمک به حفظ کیفیت و سلامت سنگ رودخانه ای
    • خرد کردن اصولی سنگ لاشه بدون ایجاد ترک های ریز و یا عمقی در قلوه سنگ

    کاربرد سنگ های رودخانه ای

    • محوطه سازی و لنداسکیپ در منازل مسکونی، باغ ها و شهرک ها
    • زیبا سازی باغ و باغچه با ایجاد اشکال هندسی و هنری
    • تزیین گلدان، تراریوم، آکواریوم، پاسیو و باغچه های کوچک داخل ساختمان
    • طراحی و اجرای روف گاردن، تراس، بالکن، بهار خواب
    • محوطه سازی رستوران، مجتمع تجاری، هتل، مسافرخانه و مراکز تفریحی و پارک ها
    • طراحی دیوار و کف سازی در سواحل اختصاصی
    • استفاده در گابیون، آتشدان، آبنما، جوی آب، حوض و فواره
    • ساخت دیوار های سنتی پیرامون باغ ها فضای سبز
    • ایجاد مانع در مسیر های شیبدار
    • کفسازی، ساخت دیوار و پله
    • کار های هنری، صنایع دستی، شمع سازی و نقاشی روی سنگ

    قلوه سنگ های  pebbleبا کیفیت تزیینی را از کجا تهیه کنیم؟

    با گسترش مصرف سنگ های رودخانه ای و افزایش تقاضا برای خرید، برخی از تولید کنندگان اقدام به تهیه سنگ های رسوبی با نام سنگ جوشقان نموده اند که ارازان قیمت و فاقد کیفیت لازم بوده و رگه هایی از رنگ زرد دارد، همچنین درصد جذب آب بالایی دارد و در اثر بارش برف و باران و یا حتی شستشو آب را به خود جذب کرده و در فصول سرد سال، با یخ زدن آب درون سنگ، متلاشی شده و به پودر سنگ تبدیل می شود.

    از سمت دیگر با توجه به هزینه ها و دردسر های تولید، عده ای به واسطه گری و فروش سنگ ها به قیمت بیشتر از حد استاندارد می پردازند. پس بسیار مهم است که برای خرید به صرفه تر و با کیفیت تر، حتما سنگ را از تولید کننده تهیه کنیم و مطمین شویم که تولید کننده نیز از مواد اولیه با کیفیت استفاده نموده است.

    شرکت تولیدی افشار کمپانی که قدیمی ترین و بزرگترین تولید کننده سنگ رودخانه ای در کشور است، یکی از معدود کارخانه های تولیدی است که از گذشته های دور علاوه بر ارائه سنگ با کیفیت، قیمت های منصفانه تری نسبت به سایر رقبا اعلام کرده و همواره حامی حقوق مصرف کننده بوده است.

    شما می توانید از تمام نقاط کشور اقدام به خرید سنگ رودخانه ای مورد نظر خود از افشار کمپانی نمایید بدون اینکه در محل کارخانه حضور پیدا کنید و این اطمینان خاطر را داشته باشید که بهترین نوع سنگ، با بسته بندی مستحکم، در اسرع وقت برای شما ارسال خواهد شد.

    فروش سنگ ها از کارخانه به صورت عمده و در تناژ بالا انجام می شود، اما اخیرا و در اتفاقی مشتری پسند، این شرکت شروع به فروش خرده و جزئی از طریق سایت اختصاصی و صفحه اینستاگرامی نموده است تا همه مصرف کنندگان صرف از نظر از مقدار مورد نیاز خود بتوانند خریدی مطمئن و با صرفه از تولید کننده ی معتبر سنگ رودخانه ای داشته باشند.

    کسب درآمد دلاری از صادرات محصولی در بازار بکر خاورمیانه

    سایز بندی سنگ های پبل ارائه شده:

    • 1 تا 3 سانتی متر (سنگ پبل سایزبادامی)
    • 3 تا 5 سانتی متر (سنگ پبل سایز گردویی)
    • 5 تا 7 سانتی متر (پبل رودخانه سایزتخم مرغی)
    • 7 تا 10 سانتی متر (پبل رودخانه ای سایز پرتقالی)
    • 10 تا 12 سانتی متر (پبل رودخانه ای سایز تامسونی)
    • 12 تا 15 سانتی متر (پبل سایز آناناسی)

    رنگ بندی سنگ های پبل رودخانه نیز به صورت زیر می باشد:

    • سفید چینی الیگودرز
    • مشکی نجف آباد
    • قرمز آذر شهر
    • لیمویی
    • سبز
    • مرمر

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۰ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=310344

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
    1. بسیار عالی

    2. سلام
      جالب بود
      لطفا برای صادرات راهنمایی بفرمایید

    3. سلام من یک کارگرم ک ۵ روزه میرم سر گذر ب خاطره سرما کار بهم نمیخوره ب فاطمه زهرا ع دوتا طفل داررم مستعجرم ب همون حضرت عباس ع قسمتون میدم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه ب همین امام رضاع فقط هزارتومن دارم پول نون واسه بچه هام ندارم تورو ب خدا انسانیت کنین کمکم کنین شماره کارت
      (۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸) 🙏 به جون بچه هام کلاه بردار نیستم

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم