• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

کسب درآمد از بازی در فضای کریپتو و ارزهای دیجیتال

  • کد خبر : 310274
  • 01 بهمن 1401 - 14:10
کسب درآمد از بازی در فضای کریپتو و ارزهای دیجیتال

فهرست محتوا بازی‌های “play to earn” کاری را انجام می‌دهند که بازی‌های ویدئویی سنتی نمی‌توانند انجام دهند. این بازی‌ها به بازیکنان برای زمان و تلاشی که صرف بازی‌کردن می‌کنند پاداش می‌دهند. هر بازی کریپتویی روش منحصربه‌فردی را به بازیکنان ارائه می‌دهد تا در ازای انجام فعالیت‌ها درون بازی، پاداش‌های متفاوتی را بگیرند. این پاداش می‌تواند […]

فهرست محتوا

  • بازی‌های “play to earn” کاری را انجام می‌دهند که بازی‌های ویدئویی سنتی نمی‌توانند انجام دهند. این بازی‌ها به بازیکنان برای زمان و تلاشی که صرف بازی‌کردن می‌کنند پاداش می‌دهند. هر بازی کریپتویی روش منحصربه‌فردی را به بازیکنان ارائه می‌دهد تا در ازای انجام فعالیت‌ها درون بازی، پاداش‌های متفاوتی را بگیرند. این پاداش می‌تواند به‌صورت ارز دیجیتال، یک توکن غیرقابل‌تعویض (NFT) یا افزایش ارزش NFT بازیکن باشد. بازی های p2e به دلیل قابلیت درآمدزایی، بسیار محبوب هستند و در حال حاضر داغ‌ترین مبحث دنیای کریپتوکارنسی محسوب می‌شوند. شما می‌توانید این توکن‌های به‌دست‌آمده از بازی را به دیگران بفروشید و یا برای ارتقا بازی خود از آنها استفاده کنید.

    سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی پول بانک در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

    بررسی اجمالی بازی های play to earn

    این بازی‌های منحصربه‌فرد دارای توکن‌های بومی هستند که از اقتصاد بازی پشتیبانی می‌کنند. بازیکن می‌تواند با استفاده از این توکن‌ها درون بازی، آیتم‌های مختلف را خرید و فروش کند. با این حال برخی از این بازی‌ها مانند بازی آپلند (Upland) و بازی اکسی اینفینیتی (AXIE INFINITY) برای شروع نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه دارند، درحالی‌که برخی از بازی‌ها نظیر دیسنترالند (Decentraland) و تتان آرنا (Thetan Arena) را می‌توان به‌صورت رایگان بازی کرد.

    اکثر بازی‌های play to earn در مراحل اولیه توسعه هستند و هنوز مسیر زیادی را باید طی کنند تا گرافیک آنها به سطح بازی‌های پلی‌استیشن یا ایکس‌باکس برسد. بیشتر بازیکنان در حال حاضر تمرکز خود را روی کسب درآمد از بازی گذاشته‌اند و پاداش این بازی‌ها توانسته آنها را درگیر بازی‌های کریپتویی کند.

    در سال‌های اخیر بازی‌های مبتنی بر بلاکچین P2E به جریان اصلی تبدیل شده‌اند و یک جزء اصلی همه متاورس‌های موجود محسوب می‌شوند. یکی از دلایل محبوبیت بازی‌های play to earn، کسب درآمد از بازی و به‌دست‌آوردن رمزارزهایی است که در دنیای واقعی ارزش دارند. بازیکنان می‌توانند در کنار لذت‌بردن از بازی، درآمد هم کسب کنند.

    مزایای بازی‌ های play to earn

    بازی‌های بلاکچینی این پتانسیل را دارند که صنعت بازی را به سمت بهتر شدن تغییر دهند. بازیکنانی که برای شرکت در این بازی‌ها هزینه می‌کنند و یا به‌صورت رایگان بازی می‌کنند می‌توانند از طریق این فناوری ادعای مالکیت آیتم‌های درون بازی را داشته باشند.

    چیزی که بازی‌های play to earn را در حال حاضر جذاب و پرطرفدار می‌کند، این است که بازیکنان نه‌تنها می‌توانند دارایی‌های درون بازی را کنترل کنند، بلکه می‌توانند آنها را معامله کنند و بفروشند. به‌این‌ترتیب پلتفرم‌های “GameFi” به کاربران این امکان را می‌دهد که پاداش‌هایی از NFT و توکن‌ها دریافت کنند. این توکن‌ها هم می‌توانند در بازارهای داخلی استفاده شوند و یا در صرافی‌ها معامله شوند.

    کسب درآمد از بازی در فضای کریپتو و ارزهای دیجیتال

    معرفی اولین بازی play to earn

    کریپتوکیتیز (CryptoKitties) بازی بلاکچینی و مبتنی بر توکن‌های غیرمثلی است که در آن می‌توانید کارت‌های NFT گربه‌های دیجیتالی را جمع کنید و یا خودتان این گربه‌های رنگارنگ را پرورش دهید. کریپتوکیتیز در سال ۲۰۱۷ عرضه شد. کریپتوکیتیز اولین بازی روی بلاکچین اتریوم است و یکی از اولین تلاش‌ها برای استفاده از فناوری بلاکچین برای تجربه بازی‌های  play to earn محسوب می‌شود. این بازی، کاربران را تشویق می‌کند تا دارایی‌های درون بازی را با پول فیات مبادله کنند و از این راه کسب درآمد داشته باشند.

    بازی های P2E چگونه کار می کنند؟

    بازی‌هایی که برای کسب درآمد ارز دیجیتال انجام می‌شوند به بازیکنان این امکان را می‌دهند تا با انجام کارهای خاص، در طول بازی ارز دیجیتال دریافت کنند. هر کدام از این بازی‌ها سازوکار مخصوص به خودشان دارند و از روش‌های گوناگونی برای پاداش‌دادن به بازیکنان استفاده می‌کنند. انواع روش‌های پاداش گیری و برداشت پاداش در بازی های play to earn عبارت‌اند از:

    خرید یا اجاره زمین

    در بازی‌های نظیر “The Sandbox” و “Decentraland” بازیکنان می‌توانند زمین‌ها را در قالب NFT خریداری کنند. این زمین‌ها استفاده‌های زیادی دارند و بازیکنان می‌تواند برای ارتقا زمین خود NFTهای دیگری را خریداری کنند. هر زمان که ارزش زمین خریداری شده افزایش پیدا کند، می‌توانند برای کسب سود آنها را در همان بازی بفروشند. همچنین بازیکنان می‌توانند برخی از زمین‌ها را اجاره کنند. چندین شرکت بزرگ مانند سامسونگ و آدیداس زمین دیجیتالی را برای تبلیغ برندهای خود خریداری یا اجاره کرده‌اند.

    آیتم های منحصر به فرد

    برای پیشرفت و ارتقا در برخی از بازی‌ها، بازیکنان معمولاً باید آیتم‌های منحصربه‌فردی را خریداری کنند. این موارد می‌تواند به آنها کمک کند تا تیم خود را تقویت کنند و دشمنان خود را شکست بدهند. در نهایت بازیکنان می‌توانند با فروش آیتم‌ها و آواتار خود در بازی، سود کسب کنند.

    رقابت

    برخی از بازی‌های play to earn به بازیکنان برای باز کردن قفل هر مرحله یا شکست‌دادن رقیبان، NFT پاداش می‌دهند. این پلتفرم‌ها به بازیکنان بسیار فعال پاداش می‌دهند؛ چرا که این بازیکنان به اکوسیستم و تقویت شبکه آنها کمک می‌کنند.

    استقبال کاربران کریپتویی از بازی های P2E در بازار گاوی سال ۲۰۲۱

    در یک نظرسنجی که توسط “Finder” انجام شده است، مشخص شد که هند، هنگ گنگ و امارات، ۳ مکان برتر برای بازی‌های p2e هستند. با توجه به هیاهویی که در مورد بازی‌های NFT وجود دارد، بسیاری از مردمان کشورهای درحال‌توسعه به بازی های play to earn به‌عنوان راهی برای ایجاد درآمد اضافی روی آورده‌اند. بر اساس این نظرسنجی حدود ۳۴ درصد از پاسخ‌دهندگان هندی اعلام کردند که بازی‌های کریپتویی انجام داده‌اند. هنگ گنگ و امارات متحده عربی به ترتیب ۲۹ و ۲۷ درصد به دنبال کسب درآمد از بازی بودند. Finder، در گزارش‌های خود اعلام کرد افراد بین ۱۸ الی ۳۷ سال در این بازی‌ها پیشرو هستند و با فضای بازی NFT تعامل دارند.

    بر اساس مطالعه‌ای که توسط “DappRadar” انجام شده است، بازی‌های play to earn و بازی‌های drive to earn در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ توانستند ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه‌ جذب کنند. با فرض تداوم حرکت و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها پیش‌بینی می‌شود سرمایه این بازار تا انتهای سال ۲۰۲۲ از ۱۰ میلیارد دلار فراتر رود.

    تغییر کاربران بازی های p2e در بازار خرسی

    در بازار نزولی کریپتو که شاهد ناپدیدشدن تریلیون‌ها ارزش دارایی‌های دیجیتال بوده‌‌ایم، بازی‌های play to earn همچنان در حال جذب سرمایه قابل‌توجه در مراحل اولیه پروژه بودند. این بازار با توجه به سرمایه جمع‌آوری شده در اکوسیستم کریپتو، سهم قابل‌توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. به نظر می‌رسد با این استقبال گسترده، بسیاری از کاربران در سراسر دنیا با ایده کسب درآمد از بازی موافق هستند.

    در سال گذشته برخی از گیمرها از این نوع بازی‌ها به‌عنوان شغل دائمی خود استفاده می‌کنند. بازی‌های play to earn مخصوصاً در کشورهایی که درآمد مردم آنها کم است، بسیار محبوب شده است. برخی از افراد در کشورها برای جبران هزینه‌های زندگی خود و داشتن درآمد بیشتر، به این بازی‌ها روی آوردند. شما برای اطلاع از بازی‌های متاورسی می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید :

    https://wallex.ir/blog/play-to-earn-games/

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=310274

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم