• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

کریمی ‌قدوسی در نشست خبری ساختار حمایتی همگرا: در ازای حمایت‌ها هیچ توقعی از بازی‌ سازان نداریم/ گرید شرکت‌ها اعلام نمی ‌شود

  • کد خبر : 14973
  • 23 آبان 1397 - 3:58
کریمی ‌قدوسی در نشست خبری ساختار حمایتی همگرا: در ازای حمایت‌ها هیچ توقعی از بازی‌ سازان نداریم/ گرید شرکت‌ها اعلام نمی ‌شود

معاون حمایت بنیاد بازی های رایانه ای، به تغییرات رویکردی در حمایت ها اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال ما هیچ وقت از بازی ‌سازانی که به دنبال جذب مخاطب بودند حمایت نکرده بودیم؛ اما الان سیستم پی آر و تبلیغات را تفکیک کرده و گسترش داده‌ایم.

  • رئیس بنیاد ملی بازیهای رایانه ای گفت: بخشی از بودجه همگرا که معادل یک میلیارد تومان است، از محل بودجه‌های بنیاد تامین می ‌شود و بخشی هم از عوارضی که از بازیهای خارجی گرفته می‌ شود.

     

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری ساختار حمایتی همگرا، صبح امروز ۲۲مهرماه 97، با حضور حسن کریمی ‌قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای، متین ایزدی معاون حمایتی بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای برگزار گردید.

    حسن کریمی ‌قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای

    حسن کریمی ‌قدوسی، در ابتدای این نشست خبری گفت: از این بعد تمام حمایت های بنیاد بازی های رایانه ای در قالب ساختار همگرا انجام می شود. هدف از این کار شفاف سازی و رعایت شایسته سالاری در حمایت ها است و در نظر داریم تا با حمایت از شرکت ها در ارتقاء تدریجی آنها موثر باشیم. گرچه ممکن است این ساختار در بدو امر در ساختارهایش تغییراتی ایجاد شود.

    وی در مورد شفاف سازی حمایت ها تشریح کرد: میزان حمایت دریافتی شرکت ها از سازمانهای حامی شرکت های بازی ساز مشخص نبود. ضمن اینکه ما نمی ‌دانستیم حمایت ها به چه نتیجه ای می رسد. از سویی دیگر حمایت ها تا کنون محصول محور و نه تیم محور بود. دراین رویکرد جدید حمایت ها تیم محور و در نتیجه شرکت ها و تیم ها تقویت می شوند و سازمان ها در حمایت هایی که از بازی سازان انجام می دهند از ظرفیت همگرا استفاده می کنند.

    رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای افزود: به عنوان مثال معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری مجموعه‌ای دارد به عنوان حمایت از شرکت‌های خلاق که ما برای پرهیز از موازی ‌کاری با آنها مکاتبه کردیم تا حمایت‌ها هوشمندانه شود. وزارت ارتباطات ساختار همگرا را قبول دارد و آمادگی دارد تا وام‌ها را به شرکت‌های معرفی شده ما اعطا کند.

    کریمی ‌قدوسی، تاکید کرد: همگرا شفاف ‌ترین ساختاری است که شکل گرفته چرا که ما می توانستیم ثبت نام کرده و از مجموعه های مورد نظر حمایت کنیم؛ ولی اگر آیین نامه را منتشر کرده‌ایم نشان دهنده این است که به دنبال شفافیت بوده‌ایم. بر همین اساس گرچه در سال اول بنابر ملاحظاتی که به منافع و جایگاه شرکت ها بر می گردد، گرید شرکت‌ها اعلام نمی‌شود؛ اما میزان حمایت‌ها را به طور ماهیانه یا فصلی اعلام می‌شود.

    وی در ادامه گفت: آیین نامه پیچیده‌ای داریم که از چهارسال پیش در سال ۹۳ و دوره سه معاون حمایت در دست تکمیل است؛ اما از یک‌ سال و نیم پیش به طور متمرکز روی آن کار شده است.

    مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای، اظهار داشت: همگرا در ۱۴ شاخه خدمات حمایتی به بازی‌سازان  ارائه می‌کند که دو محدودیت سقف تعیین شده برای هر شاخه و سقف میزان اعتبار سالیانه تعلق گرفته به هر رتبه بازی ‌سازی دارد؛ اما تصمیم گیری در مورد نوع خدمات دریافتی به انتخاب بازی‌ساز است.

    کریمی ‌قدوسی، تاکید کرد: در ازای حمایت‌ها هیچ توقعی از بازی‌سازان نداریم حتی پروژه محور نیست چرا که بازی‌ساز را براساس موفقیت‌های قبلی ارزیابی می‌شود. اما شرکت‌ها در صورت افت گرید از ساختار همگرا خارج می‌شوند. به همین دلیل بر اساس آیین نامه، ارزیابی اولیه در سال اول ثبت‌نام انجام می‌شود و ارزیابی ثانویه مربوط به گریدبندی سال‌های بعد است.

    وی در مورد نحوه بررسی موارد کیفی ارزیابی گفت: ارزیابی بازی بر اساس کاربرگ‌های قابل انتشار انجام خواهد شد. قطعا برخی از این ارزیابی‌ها کارشناس محور است. اما برای اینکه سلیقه فردی اعمال نشود ما برایند امتیازات داده شده توسط چند کارشناس را برای هر بازی در نظر می گیریم.

    مدیرعامل بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای، در بخشی از سخنانش اظهار داشت: با قاطعیت می‌توانم بگویم که مجموعه‌های حمایتی خارجی بنابه شرایط اقتصادی هر کشور نوع حمایت را تعیین می‌کند اما در هیچ کدام منعی برای حمایت از شرکت‌های بزرگ وجود ندارد بلکه اتفاقا حمایت های زیادی هم می‌کنند.

    کریمی ‌قدوسی، تصریح کرد: بخشی از بودجه همگرا که معادل یک میلیارد تومان است، از محل بودجه‌های بنیاد تامین می‌شود و بخشی هم از عوارضی که از بازی‌های خارجی گرفته می‌شود.تاکید می کنم که این عوارض شامل بازی‌های ارجینال و کنسولی نمی‌شود چون به دنبال آن هستیم که قاچاق ریشه‌کن شود؛ اما عوارض بازی‌های دیجیتالی که به طور رسمی در ایران عرضه می‌شوند را شامل می شود.

    متین ایزدی، معاون حمایت بنیاد بازی های رایانه ای

    متین ایزدی، معاون حمایت بنیاد بازی های رایانه ای، در ادامه این نشست خبری گفت: معاون حمایت بنیاد بازی های رایانه ای به ویژگی های شرکت ها و تیم های بازیسازی که می توانند در همگرا ثبت نام کنند اشاره کرد و گفت: شرکت‌هاو تیم هایی که در 4 سال گذشته یک یا دو بازی منتشر شده ساخته باشند می توانند در همگرا ثبت نام کنند. روند بهرمندی از طرح همکرا با ثبت نام آغاز شده و پس از تکمیل مدارک، ارزیابی، رتبه بندی و سپس دریافت حمایت باقی مراحل را شامل می شود.

    وی با اشاره به اینکه 4 شاخص اصلی برای ارزیابی همگرا وجود دارد و ما هیچ گونه هیات انتخابی که به طور سلیقه ای برخورد کند نداریم، بیان کرد: این شاخص‌ها در چهار حوزه توانمندی، کیفیت و اثرگذاری بازی، مولفه‌های فرهنگی بازی و مولفه‌های تاثیرگذاری در صنعت بازی دسته‌بندی می‌شوند.

    معاون حمایت بنیاد بازی های رایانه ای افزود: برای هر شاخص تیمی وجود دارد که بازی ها را ارزیابی می کند به عنوان مثال یک تیم فرهنگی بازی ها را بر اساس شاخص های 12گانه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ارزیابی می کند و به آنها امتیاز می دهد. ارزیابی شاخص همکاری شبکه ای دارای دو بخش پژوهش و کارآموزی است که این امتیاز امسال به دلیل اینکه اولین سال همگراست به کسی تعلق نمی گیرد و ما به تمام شرکت کنندگان امتیاز کامل را در این بخش می دهیم.

    ایزدی تصریح کرد: ثبت نام از اواخر مرداد صورت گرفت و 17 شهریور تمام شد. بیست و شش شرکت به دبیرخانه مراجعه کردند که ۲۳ شرکت قابل ارزیابی بودند. پنجاه تیم هم ثبت نام کردند که سی و سه تیم قابل ارزیابی بودند. 92 بازی توسط تیم ها به دبیرخانه ارسال شد که 59 بازی شرایط آیین نامه را داشتند.

    وی بیان داشت: در واقع سال اول همگرا را با 56 متقاضی بستیم و 102 بازی هم مورد ارزیابی قرار گرفت. هفت رده مختلف را نیز در نظر گرفتیم که حمایت ها بر اساس این رده ها صورت می گیرد. همگرا تاکید دارد که رده بندی توصیفی باشد نه عددی. بنابراین عناوین رتبه ها مواردی همچون سیمرغ، هما، ققنوس، شیردال، هدیوش، یوز، غزال به عنوان امتیاز انتخاب شده‌اند و به تیم‌ها و بازی‌سازان تعیین شده اند.

    معاون حمایت بنیاد بازی های رایانه ای، به تغییرات رویکردی در حمایت ها اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال ما هیچ وقت از بازی ‌سازانی که به دنبال جذب مخاطب بودند حمایت نکرده بودیم؛ اما الان سیستم پی آر و تبلیغات را تفکیک کرده و گسترش داده‌ایم.

    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=14973

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم