• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

کدام یک از صندوق های درآمد ثابت برای سرمایه گذاری مناسب است ؟

  • کد خبر : 304392
  • 22 تیر 1401 - 15:54
کدام یک از صندوق های درآمد ثابت برای سرمایه گذاری مناسب است ؟

صندوق های سرمایه گذاری بازار سرمایه یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری برای کاهش ریسک سرمایه و افزایش سود آن نسبت به سپرده‌های بانکی معمول است، که به تازگی مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است. معرفی صندوق های سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری به‌عنوان یکی از کاراترین گزینه‌های سرمایه گذاری غیرمستقیم در […]

  • صندوق های سرمایه گذاری بازار سرمایه یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری برای کاهش ریسک سرمایه و افزایش سود آن نسبت به سپرده‌های بانکی معمول است، که به تازگی مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفته است.

    معرفی صندوق های سرمایه گذاری
    صندوق سرمایه گذاری به‌عنوان یکی از کاراترین گزینه‌های سرمایه گذاری غیرمستقیم در بورس به‌حساب می‌آید. این صندوق‌ها سرمایه‌های افراد علاقه‌مند را در بازار سرمایه جمع آوری کرده و در انواع اوراق بهادار سرمایه‌گذاری می‌کنند. مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری زیر نظر سازمان بورس و توسط تحلیل‌گران خبره صورت می‌پذیرد و نیز بیشتر برای افرادی مناسب هستند که از دانش کافی برای سرمایه‌گذاری برخوردار نیستند یا به دلیل مشغله کاری، امکان تحلیل و بررسی بازار را ندارند.
    این صندوق‌های سرمایه‌گذاری دارایی‌های خود را در بازارهای مختلفی مانند بورس، طلا، اوراق بدهی، سپرده بانکی و… سرمایه‌گذاری می‌کنند. بنابراین سرمایه‌گذاری در صندوق برای علاقه‌مندان، با هر درجه از ریسک‌پذیری ممکن است.

    چرا سرمایه گذاری در این صندوق‌ها بهترین روش سرمایه گذاری در بورس است؟

    • با هر مبلغی می‌توانید در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنید: برای ورود به بازار بورس نیاز و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر خلاف سرمایه‌گذاری در بازارهایی مانند مسکن و طلا، به سرمایه زیادی نیاز ندارد و حداقل مقدار سفارش در سیستم‌های معاملاتی 500 هزار تومان است.
    • با هر سطح دانشی می‌توانید در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنید: برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها به هیچ‌وجه نیاز نیست که با روش‌های تحلیل بازار آشنا باشید و برای یادگیری آن‌ها زمان صرف کنید. گروهی از افراد خبره مدیریت هر صندوق سرمایه‌گذاری را بر عهده دارند و در واقع به جای سرمایه‌گذاران صندوق، شرایط را تحلیل کرده و اوراق بهادار مختلف را خرید و فروش می‌کنند.
    • با هر سطح ریسکی می‌توانید در صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنید: در صورتی که تخصص کافی درباره سرمایه گذاری در بورس و بازار سرمایه ندارید، بهترین گزینه برای شما انتخاب یک صندوق و سپردن سرمایه خود به آن است. زیرا بدون توجه به نوع صندوق، تمامی صندوق‌ها در مقایسه با سرمایه‌گذاری مستقیم ریسک کمتری دارند؛ چرا که در این نوع سرمایه گذاری، سرمایه شما توسط افراد متخصص و زبده مدیریت می‌شود.
    • نظارت و شفافیت اطلاعاتی: عملکرد هر صندوقِ سرمایه‌گذاری مشترک طی بازه‌های مشخص توسط نهادهای مالی بازبینی می‌شود. این نهادها عموماً شامل سازمان بورس، متولی صندوق و حسابرس است. تمامی فعالیت‌های یک صندوق به‌طور شفافی اطلاع‌رسانی می‌شود. در این صورت سرمایه‌گذاران، رسانه‌ها و تحلیل گران می‌توانند عملکرد صندوق را موردبررسی قرار دهند.

    صندوق‌های سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارند:

    • صندوق‌های سهامی : صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام
    • صندوق های درآمد ثابت : سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت
    • صندوق‌های مختلط : سرمایه‌گذاری در سهام و اوراق با درآمد ثابت
    • صندوق‌های طلا : صندوق‌های سرمایه‌گذاری در طلا

    کدام یک از صندوق های درآمد ثابت برای سرمایه گذاری مناسب است ؟

    مزایا ی صندوق های سرمایه گذاری:

    • مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها: یکی از مشکلات و چالش‌های سرمایه‌گذاران در بازار بورس، نیاز به مهارت تحلیل و مدیریت دارایی ها می‌باشد. برای سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها نیاز به داشتن مهارت و تسلط به تحلیل تکنیکال و بنیادی ندارید و این از مهم‌ترین مزیت‌های این روش سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری، افراد بسیار با تجربه‌ای در بازار بورس هستند که به‌راحتی می‌توانید به قدرت تحلیل آن‌ها اتکا و از این ابزار سرمایه‌گذاری بهره ببرید.
    • نقد شوندگی مناسب: میزان نقدشوندگی در صندوق های سرمایه گذاری بالا است، شما می‌توانید به راحتی و بدون هیچ گونه دردسر خاصی، میزان سرمایه خود را کاهش دهید یا سود سرمایه خود را برداشت کنید. حتی می‌توانید به طور کامل سرمایه خود را از صندوق خارج کنید.
    • کنترل ریسک: در صورتی که تخصص کافی درباره سرمایه گذاری در بورس و بازار سرمایه ندارید، بهترین گزینه برای شما انتخاب یک صندوق و سپردن سرمایه خود به آن است. زیرا بدون توجه به نوع صندوق، تمامی صندوق‌ها در مقایسه با سرمایه‌گذاری مستقیم ریسک کمتری دارند؛ چرا که در این نوع سرمایه گذاری، سرمایه شما توسط افراد متخصص و زبده مدیریت می‌شود.
    • صرفه‌‌جویی در زمان: صندوق های سرمایه گذاری تنها برای افراد تازه‌کار و سرمایه‌های خرد مناسب نیستند. اگر فرد پر مشغله‌ای هستید و زمان کافی را برای انتخاب حوزه‌های سرمایه گذاری ندارید، میتوانید سرمایه خود را به صندوق‌ها بسپارید تا افراد متخصص و با تجربه، با سرعت بالا و البته ریسک مدیریت شده، نسبت به سرمایه گذاری و افزایش سرمایه شما اقدام کنند.

    در کدام صندوق سرمایه‌گذاری کنیم؟

    دقت کنید که صندوق‌ها انواع مختلفی دارند و صندوقی مناسب است که بانک اصل پول را تضمین کرده باشد. صندوق‌ها ممکن است حداقلی از سود را تضمین کرده باشند. اگر تضمین حداقل سود برای صندوق وجود نداشته باشد در شرایط خاص که بازدهی صندوق کاهش پیدا کند سود شما هم می‌تواند کم شود و بانک و صندوق سرمایه‌گذاری تعهدی در این مورد ندارند.صندوق‌ها معمولاً پیش‌بینی سودی دارند که همان عددی است که معمولاً در بانک به شما اعلام می‌شود. اما سود قطعی صندوق می‌تواند با این عدد تفاوت داشته باشد.
    لازم به ذکر است میزان ریسک و سود این صندوق‌ها با یکدیگر متفاوت است. بنابراین از میان انواع مختلف این صندوق ها کم ریسک ترین وبهترین صندوق برای کاهش ریسک سرمایه و افزایش سود آن نسبت به سپرده‌های بانکی سرمایه‌گذاری در صندوق های با درآمد ثابت را توصیه میکنیم  و در ادامه به بررسی بهترین صندوق با درآمد ثابت میپردازیم.

    صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت چیست؟

    بیشترین حجم دارایی این صندوق‌های با درآمد ثابت گاها از70 تا حتی 90  درصد در قالب سپرده‌های بانکی، گواهی سپرده بانکی ، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار سرمایه‌ گذاری می‌شود. ضمن اینکه بخش اندکی از دارایی صندوق نیز در بازار بورس سرمایه گذاری می‌شود. سود غالبا تضمین‌ شده این صندوق‌ها در مقاطع عمدتاً یک‌ ماهه و بعضاً در مقاطع سه‌ ماهه پرداخت می‌شود. مشتریانی که به هر دلیل در کوتاه‌ ترین زمان ممکن (حداقل یک ماه) نیاز به دریافت سرمایه خود باشند، با توجه به امکان و اجبار بازخرید سهام توسط صندوق، در هر لحظه قادرند سهام خود را به فروش برسانند یا به‌ راحتی می‌توانند با ابطال واحدهای خود، سرمایه ‌شان را به ‌صورت نقدی دریافت کنند.

    کدام یک از صندوق های درآمد ثابت برای سرمایه گذاری مناسب است ؟

    ویژگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت:

    صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت بخش قابل توجهی از سرمایه‌های خود را در انتشار اوراق مشارکت، گواهی‌های سپرده بانک‌ها و شرکت‌های مختلف خصوصی و دولتی سرمایه گذاری می‌کنند تا از این طریق بتوانند بازدهی بالاتری نسبت به سپرده‌های بانکی ایجاد کنند. در ضمن، برخی از صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت بانکی نیز به دلیل قوانین حاکم بر آن بانک یک الی دو درصد بالاتر از سایر صندوق‌های مشابه سود پرداخت می‌کنند. مثلا اگر صندوق‌های دیگر سود ۲۰ درصدی بپردازند آن صندوق خاص سود ۲۲ درصدی را پرداخت می‌کند.به همین دلیل است که همواره نرخ بازدهی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت همیشه بیشتر از نرخ بازدهی سپرده گذاری در بانک است.

    انواع صندوق‌های سرمایه گذاری درآمد ثابت کدام است؟

    • صندوق درآمد ثابت با تقسیم سود: در این نوع از صندوق‌های درآمد ثابت در زمان‌هایی مشخص از هر ماه مبلغی به حساب سهامداران به عنوان سود توزیع می‌شود .
    • صندوق درآمد ثابت بدون تقسیم سود: این نوع از صندوق‌های درآمد ثابت تقسیم سود ندارند و سهامداران از تفاوت قیمت صدور و ابطال آن منتفع می‌شوند.

     

    سودآورترین سرمایه گذاری درآمد ثابت کدام است؟

    بالاترین سود صندوق سرمایه گذاری درآمد ثابت با توجه به ترکیب دارایی و عملکرد صندوق و بازار بورس تعیین می‌شود. بازدهی صندوق‌ها متفاوت بوده و می‌توانند عملکردهای مختلفی را در بازه‌های زمانی ثبت کنند.همچنین ممکن است مجموعه‌های متفاوت، سود و خدمات متفاوتی برای یک نوع صندوق ارائه کنند، بنابراین انتخاب صندوق معتبر و با تجربه اهمیت زیادی در این نوع سرمایه گذاری دارد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=304392

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم