• امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
0

کاهش هزینه ساخت و ساز با بکارگیری سقف وافل در سال ۱۴۰۳

  • کد خبر : 343441
  • 27 فروردین 1403 - 10:52
کاهش هزینه ساخت و ساز با بکارگیری سقف وافل در سال ۱۴۰۳

فهرست محتوا در دنیای مدرن امروزی، با پیشرفت علم و فناوری افراد می‌توانند ساختمان‌ها را با هزینه‌ای کمتر اما کیفیت و طول عمر بیشتری بسازند. امروزه مصالح ساختمانی به شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی دارند. البته بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از […]

فهرست محتوا

  • در دنیای مدرن امروزی، با پیشرفت علم و فناوری افراد می‌توانند ساختمان‌ها را با هزینه‌ای کمتر اما کیفیت و طول عمر بیشتری بسازند. امروزه مصالح ساختمانی به شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی دارند. البته بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از مصالح ساختمانی قدیمی، می‌تواند طول عمر و استحکام سازه را افزایش دهد. اما این عقیده به طور کامل اشتباه است؛ شما می‌توانید با استفاده از مصالح مدرن، ساختمان خود را با کمترین هزینه بنا کنید و ایمنی آن را در برابر زلزله و سایر حوادث به حداکثر برسانید.

    سقف و قالب وافل یکی از مصالح ساختمانی مدرن اما با قدمت ۲۵۰۰ساله محسوب می‌شود که امروزه در صنعت ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع سقف از مقاومت بالا و طول عمر زیادی برخوردار است و هزینه اجرای آن برای کاربران بسیار مناسب و مقرون به صرفه می‌باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این نوع سقف پیشرفته بیشتر آشنا شوید.

     سقف وافل چیست؟

    یکی از سؤالاتی که برای بسیاری از کاربران مطرح می‌گردد، این است که سقف وافل چیست ؟ قبل از هر چیزی، باید بدانید که تاریخچه این سقف به دوران هخامنشی (۲۵۰۰ سال پیش) باز می‌گردد. البته مردم اروپا و آمریکا از قرن ۱۹ تا به امروز از این نوع سقف برای ساخت انواع ساختمان استفاده می‌کنند. این نوع سقف‌ها از بتن تولید می‌شوند و در میان خود، شبکه‌هایی دارند که به استحکام و مقاومت آن‌ها بهبود می‌بخشد. از طرفی دیگر، این نوع سقف‌ها بر روی انواع ساختمان‌ها اعم از مسکونی، تجاری، چندطبقه و آپارتمانی قابل اجرا هستند.

    مزایای سقف وافل

    قبل از خرید قالب وافل و مصالح مورد نیاز برای اجرای این سقف، بهتر است اطلاعاتی راجع به مزایای آن داشته باشید. گرچه سقف‌های قدیمی از ضخامت بالایی برخوردار هستند و استحکام بسیار بالایی دارند. اما فراموش نکنید که سقف‌های قدیمی ایمنی پایینی دارند و در حوادث خطرناک همچون زلزله و آتش‌سوزی، می‌توانند جان ساکنین ساختمان را به خطر بیاندازند. اما سقف‌های وافل به دلیل طراحی مناسب، از استحکام و ایمنی بالایی برخوردار می‌باشند. برخی از مزایای این نوع سقف به شرح زیر است؛

    1-وزن پایین و مقاومت بالا

    از مهم‌ترین مزایای سقف وافل، می‌توان به وزن پایین آن اشاره کرد. همانطور که گفته شد، در میان سقف‌های وافل شبکه‌های قرار دارند تا علاوه بر افزایش استحکام و مقاومت، وزن آن را کاهش دهند. سقف‌های وافل به دلیل دارا بودن طراحی خاص و منحصر به فرد، مقاومت بالایی دربرابر ضربات و فشارهای سنگین از خود نشان می‌دهند و به این سادگی‌ها از بین نمی‌روند. از طرفی دیگر این نوع سقف‌ها وزن بسیار پایینی دارند و این امر موجب کاهش خطر ساختمان حین زلزله و سایر حوادث می‌گردد.

    2-اجرای آسان و ایمنی بالا

    یکی دیگر از مزایای سقف وافل، اجرای آسان و ایمنی بالای آن است. سقف‌های وافل با استفاده از قالب‌های خاص تولید می‌شوند و بر روی ساختمان قرار می‌گیرند. کاربران می‌توانند در کمترین زمان ممکن این سقف را بر روی ساختمان خود قرار دهند. علاوه بر آن، سقف‌های وافل از ایمنی بالایی برخوردار هستند و احتمال ریزش آن‌ها در حوادث نسبت به سقف‌های قدیمی بسیار کمتر است. به گویشی دیگر، شما می‌توانید با خرید این نوع سقف‌ها، با یک تیر چندین نشان را هدف بگیرید.

    3-قیمت مقرون به صرفه

    امروزه بسیاری از کاربران برای ساخت ساختمان خود، با مشکل محدودیت یا کمبود بودجه مواجه هستند. البته دیگر نیازی نیست اقدام به ساخت و نصب سقف‌های گران قیمت برای ساختمان خود کنید. شما می‌توانید با هزینه‌ای مناسب و مقرون به صرفه، سقف وافل را بر روی سازه خود، طراحی و اجرا کنید و از مزایای فراوان آن بهره‌مند شوید.همچنین برای اجرای سقف‌های وافل با قیمت مناسب، باید به شرکت‌های ساختمانی معتبر مراجعه فرمایید و کار را به دست متخصصان آن‌ها بسپارید.

     

    کاهش هزینه ساخت و ساز با بکارگیری سقف وافل در سال ۱۴۰۳

    انواع قالب سقف وافل

    قالب‌های سقف وافل به دو صورت یک طرفه و دو طرفه تولید می‌شوند. قالب‌های یک طرفه برای ساختمان‌هایی با ارتفاع کم و ابعاد نسبتاً کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. فراموش نکنید که قالب‌های یک طرفه وافل نیاز به میلگرد و مصالح کمتری دارند. اما قالب‌های دو طرفه برای ساختمان‌های مرتفع با ابعاد بزرگ استفاده می‌شوند و از وزن بیشتری برخوردار هستند.

    اجرای سقف وافل

    در مرحله اول، متخصصان و کارشناسان زیرساخت‌های لازم را برای اجرای این سقف فراهم می‌سازند و قالب‌ها و قوطی‌های فلزی را در محل‌های مشخص شده نصب می‌کنند. ناگفته نماند که این فرآیند با نام شاسی کشی نیز شناخته می‌شود.
    در مرحله بعد، تکسین‌ها، قالب‌های وافل را به وسیله آرماتورها بر روی اسکلت سازه نصب می‌کنند. لازم به ذکر است که انجام این فرآیند، مستلزم دقت و تلاش بسیار زیاد و بی‌وقفه می‌باشد. پس از بررسی نهایی، قالب‌ها به دقت بتن‌ریزی می‌شوند. در مرحله بعد، پس از خشک شدن بتن‌ها، قالب‌ها از سقف جدا شده و لبه‌های اضافه آن توسط دستگاه‌های مخصوص برش کاری می‌شوند.
    البته توجه داشته باشید که بتن‌ها برای خشک شدن نیاز به حداقل ۵ روز زمان دارند، که متخصصان برای جلوگیری از ایجاد شکافت و ترک در لابلای بتن‌ها، سطح سقف را به صورت روزانه آبپاشی می‌کنند. پس از اتمام فرآیند ساخت سقف وافل، متخصصان با استفاده از روش نازک کاری، سطح داخلی سقف را جلا می‌دهند.

    قیمت سقف وافل

    قبل از انجام هر اقدام جهت طراحی و اجرای سقف وافل، بهتر است اطلاعاتی راجع به هزینه و قیمت کل پروژه کسب کنید. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، هزینه اجرای سقف وافل نسبت به سقف‌های قدیمی مناسب و مقرون به صرفه‌تر است. البته هزینه اجرای این نوع سقف‌ها از عوامل خاصی همچون ارتفاع ساختمان، ابعاد و اندازه، طول دیوارها، نوسانات بازار، یک طرفه یا دوطرفه بودن قالب‌ها، دستمزد کارگران و متخصصان تأثیر می‌پذیرد. فراموش نکنید که هر چقدر ساختمان بزرگ‌تر و مرتفع‌تر باشد، هزینه اجرای این سقف به همان مقدار افزایش می‌یابد.

    خرید مصالح و اجرای سقف وافل

    اگر می‌خواهید سطح ایمنی، استحکام، مقاومت و طول عمر ساختمان خود را به حداکثر برسانید و از شر نشست‌های پی در پی آن خلاص شوید، بایستی اقدام به خرید مصالح و اجرای سقف وافل کنید. البته توجه داشته باشید که امروزه بسیاری از شرکت‌ها هزینه‌های بالایی را برای اجرای این نوع سقف‌ها دریافت می‌کنند.برای همین شما می‌توانید با مراجعه به شرکت بنیتک، یکی از بهترین شرکت‌های ساختمانی این نوع سقف را با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت بر روی ساختمان خود اجرا کنید و از مزایای بیشمار آن بهره‌مند شوید.

     

    کاهش هزینه ساخت و ساز با بکارگیری سقف وافل در سال ۱۴۰۳

    کلام پایانی

    همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، سقف‌های وافل از مزایای بیشماری برخوردار هستند و علاوه بر افزایش ایمنی و استحکام، به ظاهر ساختمان جلا می‌بخشند و وزن مرده آن را کاهش می‌دهند. برای اجرای سقف‌های وافل، باید کار را به دست افراد با تجربه و متخصص بسپارید. برای انجام این کار با خیالی آسوده با هزینه پایین و کیفیت تضمینی، باید فقط و فقط به یکی از بهترین شرکت‌های ساختمانی یعنی بنیتک مراجعه فرمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343441

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم