• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

کاهش دامنه نوسان تاثیر منفی بر کلیت بازار سرمایه ندارد

  • کد خبر : 86185
  • 16 اسفند 1398 - 8:50
کاهش دامنه نوسان تاثیر منفی بر کلیت بازار سرمایه ندارد

مدیرعامل فرابورس با اشاره به این که کاهش دامنه نوسان بازارهای سهام بورس و فرابورس از ۵ درصد به ۲ درصد تاثیر منفی بر بازدهی شرکت‌ها و روند کلی بازار سرمایه نخواهد گذاشت، گفت: سازمان بورس به دنبال مشوق‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ امیر هامونی اظهار داشت: از آنجا که در چند وقت اخیر هیجانات در بازار به شدت بالا گرفته بود، کاهش دامنه نوسان در شرایط کنونی علاوه بر اینکه حمایت و صیانت از حقوق سهامداران را دنبال می کند، فضای کلی حاکم بر معاملات تحلیل محور و عقلایی تر پیش خواهد برد.
مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه نقدینگی هایی که وارد بازار سرمایه می‌شوند توجه چندانی به زیرساختارهای موجود در بازار ندارند، اطمینان داد: اقدام اخیر حتی اگر بر کاهش ورود نقدینگی به بازارسرمایه تاثیری کوتاه مدت داشته باشد، بر بازدهی شرکت‌ها و روند کلی بازار سرمایه تاثیر منفی نخواهد گذاشت.
هامونی ادامه داد: طبیعی است افرادی که به دنبال نوسانگیری و دادوستد روزانه سهام هستند و به هیجان موجود در بازار دامن می‌زنند، کاهش دامنه نوسان را نپسن..

  • مدیرعامل فرابورس با اشاره به این که کاهش دامنه نوسان بازارهای سهام بورس و فرابورس از ۵ درصد به ۲ درصد تاثیر منفی بر بازدهی شرکت‌ها و روند کلی بازار سرمایه نخواهد گذاشت، گفت: سازمان بورس به دنبال مشوق‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است.

    کاهش دامنه نوسان تاثیر منفی بر کلیت بازار سرمایه ندارد – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم؛ امیر هامونی اظهار داشت: از آنجا که در چند وقت اخیر هیجانات در بازار به شدت بالا گرفته بود، کاهش دامنه نوسان در شرایط کنونی علاوه بر اینکه حمایت و صیانت از حقوق سهامداران را دنبال می کند، فضای کلی حاکم بر معاملات تحلیل محور و عقلایی تر پیش خواهد برد.

    مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه نقدینگی هایی که وارد بازار سرمایه می‌شوند توجه چندانی به زیرساختارهای موجود در بازار ندارند، اطمینان داد: اقدام اخیر حتی اگر بر کاهش ورود نقدینگی به بازارسرمایه تاثیری کوتاه مدت داشته باشد، بر بازدهی شرکت‌ها و روند کلی بازار سرمایه تاثیر منفی نخواهد گذاشت.

    هامونی ادامه داد: طبیعی است افرادی که به دنبال نوسانگیری و دادوستد روزانه سهام هستند و به هیجان موجود در بازار دامن می‌زنند، کاهش دامنه نوسان را نپسندند، ولی ما همواره در کنار فعالان بازار بوده‌ایم و این‌گونه نیست که با چنین تصمیماتی دنبال کاهش بازدهی سهامداران باشیم.

    مدیر عامل فرابورس ایران اتخاذ چنین تصمیماتی را مسبوق به سابقه دانست و گفت: در دیگر کشورها نیز نمونه‌های مشابهی می توان سراغ گرفت؛ مثلا اخیرا در آمریکا، فدرال رزرو برای کاهش تاثیرات شیوع ویروس کرونا بر رکود اقتصادی این کشور و اقتصاد جهانی، نرخ بهره را به سرعت کاهش داد. طبیعی است در کشور ما نیز بسته به اقتضائات زمانی، تصمیماتی از این دست اتخاذ می شود.

    هامونی همچنین به مباحث مطرح شده در خصوص کارمزد 1.5 درصدی در بازار سرمایه گفت: کارمزد خرید در بازار نیم درصد است و خرید هم شامل مالیات نمی‌شود. اما افرادی که در یک روز سهامی را خریداری می‌کنند و همان روز به فروش می‌رسانند، مشمول کارمزد 1.5 درصدی خواهند شد.

    به گزارش سنا، مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار به دنبال مشوق‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت است، اظهار داشت: رییس سازمان بورس در گفتگو با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان امور مالیاتی به دنبال آن است که اگر سهامدار امروز سهمی را خریداری کرد و به مدت چند ماه نگه داشت، حتما مشمول معافیت‌های مالیاتی شود.

    دامنه نوسان سهام از 5 به 2 درصد کاهش یافت

    انتهای پیام/

    لینک منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=86185

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم