• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5
دکتر امینی در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران:

کانون وکلا علاوه بر اینکه نهاد ملی است، نهاد صنفی نیز محسوب می شود

  • کد خبر : 6868
  • 08 اردیبهشت 1397 - 21:29
کانون وکلا علاوه بر اینکه نهاد ملی است، نهاد صنفی نیز محسوب می شود

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: اگر به دنبال دادگستری موفق هستیم نیاز به وکیل مستقل داریم. ما می خواهیم وکیل را شجاع و سالم و متعهد تربیت کنیم. امروز بخش مهمی از حقوق دانان فاضل ما در بخش کانون وکالت هستند.

  •  

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، اولین نشست خبری دکتر عیسی امینی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، قبل از ظهر امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 97، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار گردید.

     

    دکتر عیسی امینی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز

    دکتر عیسی امینی، در ابتدای این نشست خبری، پیرامون طرح آموزش و پذبرش وکالت که در کمیسیون قضایی مطرح شده، گفت: طرح و لایحه ای که برای بهبود سازمان در نظر گرفته می شود، انتظار می رود که توسط همان نهاد سازماندهی و کارشناسی شود اما تا امروز درباره این طرح هیچ اطلاعی وجود ندارد ضمن اینکه شنیدم مرکز مشاوران هم اطلاعی از این طرح نداشت.

    وی در خصوص آزمون وکالت گفت: همه آزمون ها و کنکورها ظرفیت محدود دارد و درباره آزمون وکالت هم به همین ترتیب است ضمن اینکه ظرفیت پذیرش آزمون وکالت، براساس نظر کمیسیونی متشکل از 2عضو از دادگستری و یک عضو از کانون وکلا تعیین می شود.

    دکتر امینی خاطرنشان کرد: اتهام هایی به ناحق به کانون وکلا وارد می شود اما واقعیت این است که باتوجه به تعداد وکلای بیکار باید گفت بیکاری با افزایش ظرفیت کانون حل نمی شود بلکه از گروهی به گروه دیگر منتقل می شود.

    رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: ما قصد داریم با قوه قضاییه تعامل کنیم و این تعامل به معنای وابستگی نیست.

    وی افزود: ما قصد داریم راه جدیدی را با رسانه ها شروع کنیم. لطف رسانه در زمینه لایحه جامع وکالت را هرگز فراموش نمی کنیم. هدف ما تعالی کانون وکلا و دادگستری و در نهایت تعالی حقوق ملت است.

    دکتر امینی تصریح کرد: قانون گذار ما شان وکیل را هم شان قاضی دانست و شان رییس کانون وکلا را هم شان با رییس دادگستری دانست.

    رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر اینکه با صحبت از عدالت دو نام قاضی و وکیل را به یاد می آوریم اظهار داشت: اگر به دنبال دادگستری موفق هستیم نیاز به وکیل مستقل داریم. ما می خواهیم وکیل را شجاع و سالم و متعهد تربیت کنیم. امروز بخش مهمی از حقوق دانان فاضل ما در بخش کانون وکالت هستند. به دادگستری این وعده را می دهیم که اگر وکیلی را خاطی معرفی کردند به دنبال اجرای عدالت هستیم.

    وی افزود: ما نیاز داریم که حاکمیت مثل گذشته به وکیل احترام بگذارد. لطمه به وکیل منجر به لطمه به دادگستری می شود. ما قصد داریم با قوه قضاییه تعامل کنیم و این تعامل به معنای وابستگی نیست.

    دکتر امینی خاطرنشان کرد: در این دوره از هیات مدیره حضور بیشتر جوانان که به معنای تغییر نگرش و تغییر مطالبات است را بیشتر شاهد هستیم. ما می خواهیم از جوانان استفاده کنیم و از فکرنو بهره مند شویم.

    وی با اشاره به این مطلب که به دنبال تقویت نقش حضور بانوان وکیل هستیم گفت: اداره معاضدت در کانون هم فعالیت خوبی دارد. بخش عمده ای از اشتغالزایی در جامعه حقوقی را نهاد وکالت به عهده گرفته است.

    دکتر امینی درباره میزان حق الوکاله ها گفت: هرچند اتهاماتی از طریق تربیون هایی به برخی وکلا وارد می شود اما اعتماد به جامعه وکالت همچنان وجود دارد.

    وی یادآور شد: توافق در میزان حق الوکاله ها وجود دارد اما معتقدم در این زمینه باید عرف، منطق و قانون را در نظر بگیریم و اصول اخلاف حرفه ای یا کد اخلاقی باید مدون شود.

    رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، در مورد افزایش حق عضویت کانون ها گفت: سیر صعودی طبیعی است و در زمان هیات مدیره قبل حق عضویت ها تعیین و به تصویب رئیس قوه قضائیه رسید و با مشکلات و اعتراضات عدیده ای صورت گرفت.

    وی ادامه داد: پیشنهاد رئیس وقت هیات مدیره کانون افزایش پلکانی بود و از 300 هزار تومان به 600 افزایش یافت.

    دکتر امینی خاطرنشان کرد: انتظار ما از قوه قضائیه و مجلس این است که مبلغ هزینه دادرسی که 800 هزار تومان است را کاهش دهند و این میزان در مورد معاضدت ها و پرونده های تسخیری جبران شود به طوری که این مبلغ به نصف کاهش یابد.

    وی درباره حق الوکاله پایه گفت: وقتی آیین نامه ای را وضع می کنیمو مقرر می شود که وکلا حسب مورد وجهی را اخذ کنند، این مقررات به مرور زمان و به تدریج متروک می شود و آیین نامه پیشنهادی هیات مدیره سابق عینا مورد تایید ما است.

    دکتر امینی افزود: بحث حق الوکاله های نامتعارف ابزاری برای فشار ناروا به جامعه وکالت شده است که حتی جامعه وکالت هم از برخی از ارقام حق الوکاله ها متحیر هستند.

    رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، درباره جذب مجدد مرکز مشاوران گفت: این موضوع قابل پریرش کانون وکلا نیست و خواهش ما این است که از ادامه جذب توسط این مرکز به صورت جدی خودداری شود زیرا مشکلات موجود برای وکلای کانون برای وکلای مرکز مشاوران هم هست.

    دکتر امینی، درباره ظرفیت های آزمون وکالت در سال گذشته اظهار کرد: افزایش ظرفیت ایثارگری در راستای حفظ جایگاه و مقام ایثارگران تخصیص داده شده است و به نظر می رسد اضافه کردن ظرفیت جدید مورد تایید ایثارگران هم نباشد که البته این موضوع را بررسی می کنیم و در آینده نظر خواهیم داد.

    رئیس کانون وکلا، درباره منشور اخلاقی ‌وکلا گفت: تدوین اصول اخلاقی حرفه ای در راستای اجرای منویات استاد کاتوزیان است و اصول اخلاقی جزو برنامه های اصلی این دوره از هیات مدیره کانون است و امیدواریم تا پایان سال تدوین و اجرای آن انجام شود.

    دکتر امینی، در رابطه با اهمیت استقلال کانون های وکلا و جایگاه خاص کانون وکلای مرکز اظهار کرد: این کانون در قوانین ما به اسم ذکر شده است و هدف ما پیش گرفتن وحدت و حفظ استقلال کانون ها است و اتحادیه کانون های وکلا هم جایگاه وحدت بخش دارد.

    وی درباره شیوه برگزاری آزمون وکالت و امکان اصلاح این شیوه گفت: روش تستی برای همه آزمون ها عالی نیست اما بهترین روش موجود است زیرا در روش های تشریحی موفق نبوده ایم و ناچار به ادامه روش تستی هستیم البته معتقدم بهتر است ابتدا آزمون برگزار شود و پس از آن انتخاب کانون ها صورت گیرد.

    رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز، با تاکید بر اینکه کانون وکلا خواستار تعامل حداکثری با قوا و حفظ استقلال کانون است، افزود: نگرش اجتماعی ما این است که در دو سال پیش رو در راستای حقوق ملت با قوای سه گانه تعامل بیشتری برقرار کنیم.

    دکتر امینی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی حرفه وکالت جزو وظایف ذاتی کانون وکلا است و هر نهادی که متولی یک تمر است، متولی فرهنگسازی هم محسوب می شود و درخواست ما این است که سایر نهادها به جایگاه حیثیتی وکلا خدشه وارد نکنند و حضور وکیل در جامعه فرهنگسازی شود.

     

    دکتر امینی، در پایان سخنان خود، درباره وکلای زندانی گفت: کانون وکلا علاوه بر اینکه نهاد ملی است، نهاد صنفی نیز محسوب می شود و وظیفه دارد از حقوق صنفی خود دفاع کند و در این زمینه انتظار ما از رئیس قوه قضائیه این است که در ایام ماه مبارک شعبان رأفت اسلامی را لحاظ کنند و ما هم پیگیر حقوق این افراد هستیم.

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=6868

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم