• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

کاسپین ماشین خاورمیانه نماینده کمپانی زوملاین در ایران

  • کد خبر : 241077
  • 05 مرداد 1400 - 17:14
کاسپین ماشین خاورمیانه نماینده کمپانی زوملاین در ایران

فهرست محتوا کاسپین ماشین خاورمیانه  به عنوان نماینده زوملاین  در زمینه لیفتراک و تجهیزات انبارداری محصولات خود را در بازار عرضه میکند در ادامه با مفهوم لیفتراک ،قطعات لیفتراک و انواع لیفتراک آشنا خواهیم شد. کاسپین ماشین خاورمیانه مشارکت کننده در امر تولیدات لیفتراک داخلی با برند کارا نیز می باشد انواع لیفتراک با توجه […]

فهرست محتوا

  • کاسپین ماشین خاورمیانه  به عنوان نماینده زوملاین  در زمینه لیفتراک و تجهیزات انبارداری محصولات خود را در بازار عرضه میکند در ادامه با مفهوم لیفتراک ،قطعات لیفتراک و انواع لیفتراک آشنا خواهیم شد.

    کاسپین ماشین خاورمیانه مشارکت کننده در امر تولیدات لیفتراک داخلی با برند کارا نیز می باشد

    زوم لاین2

    انواع لیفتراک

    با توجه به پیشرفت تکنولوژی صنعتی، برای پیشبرد بهتر امور و جابجایی وسایل سنگین این نیاز برای افراد ایجاد می‌شود که به دنبال ابزاری باشند که این کار را برایشان آسان‌ترکرده و بازدهی کارشان را بیشتر کند.

    در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از پرکاربردترین دستگاه‌ها برای جابجایی انواع بار، انواع لیفتراک ، نوع کاربرد، تناژ، برندهای موجود در بازار مانند لیفتراک تویوتا،لیفتراک کوماتسو،لیفتراک سپاهان،لیفتراک سهند،لیفتراک بائولی،لیفتراک زوملاین،لیفتراک کاسپین ،لیفتراک هیوندایی بپردازیم.

    لیفتراک چیست؟

    انواع لیفتراک  کدامند؟

    لیفتراک وسیله‌ای است که دو شاخک در جلوی خود دارد و از آن برای بالا و پایین بردن وسایل و همچنین جابه‌جایی آن‌ها استفاده می‌شود.

    این ماشین دارای یک دکل، شاخک و الحاقیات است که با توجه به نوع فعالیت آن‌ها در انبار کردن بار، حمل‌ونقل و جابجایی طراحی و ساخته می‌شود.

    در لیفتراک، قطعات لیفتراک و تامین قطعات و خدمات لیفتراک بسیار اهمیت بالایی دارد.

    زوم لاین3

    کاربرد اصلی لیفتراک

    استفاده از این وسیله در محل‌هایی که ساخت‌وساز بیشتر است کاربرد ویژه‌ای دارد زیرا این دستگاه به‌راحتی می‌تواند مصالح و وسایل ساختمانی را بلند کرده و به هرجایی منتقل کند.

    لیفتراک‌ها در انبارها به‌راحتی و در سطوح وسیع می‌توانند وسایل را جابه‌جا کنند.

    شاخک‌های این وسیله می‌توانند بالاتر از خود  لیفتراک بالا برود و وسایل را در بالاترین سطح وسایل دیگر قرار دهند و به همین دلیل به‌آسانی می‌توانند برای بارگیری کامیون‌ها از این وسیله استفاده کرد.

     

    انواع لیفتراک بر حسب نوع موتور

    یکی از مهم‌ترین قسمت‌های لیفتراک، موتور و قیمت لیفتراک  است که موتور تأمین‌کننده قدرت و گشتاور لازم برای کارکرد لیفتراک هست.

    امروزه در لیفتراک‌ها از انواع مختلف سوخت برای به کار انداختن موتور آن استفاده می‌شود. دیزل، بنزین، گاز و بنزین و نیروی الکتریکی از مهم‌ترین آن‌های می‌باشند. سوخت این ماشین به محل مورد استفاده آن بستگی دارد که معمولاً برقی، فسیلی و یا گازی است.

     

    لیفتراک دیزل

    لیفتراک‌های دیزل جهت استفاده در محیط‌های باز ایده آل هستند زیرا بخار اگزوز و ذرات دیزل در فضای باز پراکنده‌شده و مسائل زیست‌محیطی و بهداشتی و ایمنی را که ممکن است در داخل ساختمان اتفاق بیفتد را در برنمی‌گیرد.

    با این‌ وجود، کاتالیزورها و تصفیه‌کننده‌های اگزوز می‌توانند انتشار گازهای مضر را کاهش داده و لیفتراک‌ها را برای استفاده در محیط‌های بسته نیز قابل‌استفاده کنند.

    موتورهای دیزلی کارایی بیشتری نسبت به موتورهای LPG (گازسوز) دارند. مخزن سوخت 50 لیتری یک لیفتراک دیزل از کپسول گاز 18 کیلوگرمی یک لیفتراک گازی راندمان بیشتری دارد.

    گشتاور بالاتر یکی دیگر از مزایای لیفتراک‌های دیزل نسبت به گازسوز است که آن را در سراشیبی‌ها و انجام امور سنگین قدرتمندتر میکند.

    انواع مختلفی از این نوع لیفتراک در تناژهای 2، 3، 5، 7، 10، 15 تن و … وجود دارد.

    که تولیدات  داخلی آنها عبارت اند از لیفتراک کارا ، لیفتراک سهند ، لیفتراک سپاهان و مجموعه آریا

    معایب

    پر سروصدا هستند و گازهای خروجی می‌تواند برای بعضی افراد دارای بیماری‌های خاص مضر باشد. همچنین در صورت استفاده در محیط‌های بسته ممکن است آلارم های دود را فعال نماید.

    اندازه بزرگ آن‌ها بدان معنی است که به فضای بیشتر برای کار نیاز دارند اما این مسئله معمولاً در هنگام استفاده در محیط‌های باز مشکلی به وجود نمی‌آورد.

    قیمت اولیه آن‌ها کمتر از لیفتراک برقی است اما معمولاً کمی بیشتر از یک دستگاه دوگانه‌سوز قیمت دارند. هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن‌ها از لیفتراک الکتریکی بیشتر، اما از یک لیفتراک دوگانه‌سوز کمتر است.

     

    لیفتراک دوگانه‌سوز (گاز LPG و بنزین)

    لیفتراک‌های LPG (گاز مایع) به دلیل قیمت‌گذاری رقابتی و مناسب بودن برای استفاده در محیط‌های باز و بسته و راحتی کارکرد، بسیار محبوب هستند.

    موتور این لیفتراک‌ها مشتقی از همان موتور دوگانه‌سوز مورداستفاده در خودروها هستند که درنتیجه قطعات به‌راحتی در قیمت‌های مناسبی در دسترس هستند.

    لیفتراک LPG از دیزلی‌ها بی‌صداتر هستند و بخار اگزوز آن‌ها نسبت به لیفتراک دیزلی آلایندگی بسیار کمتری دارد.

    کاتالیزور اگزوز در دماهای بالا عملکرد بهتری نسبت به  لیفتراک دست دوم دارد.

    سرعت جابجایی، میزان شتاب و سرعت بالابری زیاد لیفتراک دوگانه‌سوز جای رقابتی برای دیگر انواع لیفتراک باقی نمی‌گذارد.

    معایب:

    درحالی‌که قیمت آن‌ها از دیگر مدل‌ها ارزان‌تر است، نگهداری و همچنین هزینه سوخت بالاتری دارند.

    همانند لیفتراک‌های دیزل باید برای سرویس زمستانه از ضدیخ استفاده شود.

     

    لیفتراک برقی (الکتریکی)

    لیفتراک‌های برقی کاملاً دوستدار محیط‌زیست هستند. دود نمی‌کنند و هیچ آلایندگی مضری ندارند. کاملاً بی‌صدا هستند

    و با توجه به وزن کمتر باتری که خود همان باطری به‌عنوان وزنه تعادل عمل می‌کند اندازه کوچک‌تری دارند و بسیار روان‌تر حرکت می‌کنند.

    هزینه شارژ باتری در تعرفه‌های ارزان کمتر از هزینه سوخت گاز و یا دیزل است.

    لیفتراک‌های الکتریکی به‌طورکلی ساده‌تر از لیفتراک‌های موتور دیزل و گازسوز کار می‌کنند چون فقط یک پدال گاز و یک پدال ترمز دارند و دنده‌ای فارغ از اتومات یا دستی بودن ندارند.

    هزینه‌های نگهداری و تعمیر و نگهداری لیفتراک‌های الکتریکی به میزان قابل‌توجهی کمتر از لیفتراک‌های دیزل و گازسوز است.

    استاکر، کانتر بالانس، ریچتراک از انواع لیفتراک‌های برقی می‌باشند.

    معایب:

    هزینه اولیه بالاتر به دلیل باتری و شارژر گران‌قیمت خود یک عیب بزرگ است.

    همچنین امکان استفاده از آن‌ها در زمان شارژ وجود ندارد، مگر اینکه یک دست باطری اضافی تهیه شود،که این امر خود به هزینه اضافه میکند.

    لیفتراک‌های الکتریکی نیاز به یک سطح صاف برای کارکردن دارند. استفاده زیاد از حد در سطوح شیب‌دار شارژ باتری را به‌سرعت کاهش می‌دهد، اما می‌توان با تهیه باتری قوی‌تر این مسئله را عیب تلقی نکنیم.

    کارکرد لیفتراک برقی در مناطق شرجی هنوز هم یک مسئله است زیرا آب‌وهوای مرطوب باعث مشکلاتی در سیم‌کشی و قطعات الکتریکی می‌شود.

     

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=241077

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم