• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

کارشناس ماینینگ: به‌روزرسانی اتریوم باعث اختلال شدید ارزهای دیجیتال قابل‌استخراج می‌شود

  • کد خبر : 306204
  • 15 شهریور 1401 - 12:44
کارشناس ماینینگ: به‌روزرسانی اتریوم باعث اختلال شدید ارزهای دیجیتال قابل‌استخراج می‌شود

سرانجام، به‌روزرسانی ادغام اتریوم و انتقال این شبکه به مکانسیم اثبات سهام در آخرین مراحل خود قرار دارد. با این حال، به‌عقیده برخی از کارشناسان، سرازیرشدن سیل عظیم ماینرهای بیکار اتریوم می‌‌تواند باعث ..

  • سرانجام، به‌روزرسانی ادغام اتریوم و انتقال این شبکه به مکانسیم اثبات سهام در آخرین مراحل خود قرار دارد. با این حال، به‌عقیده برخی از کارشناسان، سرازیرشدن سیل عظیم ماینرهای بیکار اتریوم می‌‌تواند باعث ایجاد اختلالی شدید در شبکه دیگر ارزهای دیجیتال قابل‌استخراج شود.

    به گزارش کوین تلگراف، اندی لانگ (Andy Long)، مدیرعامل شرکت استخراج بیت کوین وایت راک (White Rock)، گفته است به‌روزرسانی ادغام اتریوم، ماینرها را وادار می‌کند در دیگر بلاک چین‌های مبتنی بر اثبات کار به‌دنبال شغلی جدید باشند. در نتیجهٔ ورود گسترده آنها، سختی شبکه توکن‌‌های اثبات کار افزایش و سودآوری استخراج آنها کاهش خواهد یافت.

    او در ادامه گفت:

    ماینرهای دارای پردازنده‌های گرافیکی (GPU) با بردن سخت‌افزار خود به بلاک چین‌های دیگر، سختی شبکه آنها را افزایش می‌دهند و باعث کاهش بازدهی و تقسیم پاداش بین ماینرهای بیشتری می‌شوند.

    لانگ اضافه کرد که این انتقال، به احتمال زیاد بسیاری از ماینرهای اتریوم را هم مجبور خواهد کرد که دست از کار بکشند و ریگ‌های استخراج گران‌قیمت خود را کنار بگذارند.

    او در این باره گفته است:

    هش ریت به شبکه‌های مبتنی بر اثبات کاری سرازیر خواهد شد که می‌توان ارز دیجیتال آنها را با پردازنده‌های گرافیکی استخراج کرد. البته، بسیاری از ماینرها به‌سادگی تسلیم می‌شوند و تلاش می‌کنند فارم‌های پر از کارت گرافیک خود را بفروشند.

    لانگ افزود:

    بعضی از ماینرها تلاش می‌کنند سرویس‌های رایانش سریع (HPC) یا پردازش گرافیکی ابری خود را بفروشند،‌ اما احتمالاً شکست خواهند خورد؛ زیرا ظرفیتی بسیار زیاد و تقاضایی محدود در این بخش وجود دارد.

    با کاهش قیمت بیت کوین، اتریوم و به‌طور کلی ارزهای دیجیتال، قیمت و تقاضا برای خرید پردازنده‌های گرافیکی نیز در حال کاهش بوده است. این اتفاق به فروش کارت‌های گرافیک زیر قیمت و مبارزه فروشندگان با تورم قیمت‌ها برای تخلیه انبارهای خود از ریگ‌‌های ماینینگ و کارت‌های گرافیک منجر شده است.

    لانگ می‌گوید صرف‌نظر از اینکه پس ادغام چه اتفاقی خواهد افتاد، با این کار مخالفت شدیدی ندارد و علاقه‌مند است ببیند نیروهای بازار (عرضه و تقاضا) چگونه نقش‌آفرینی خواهند کرد.

    لانگ گفته است:

    زمانی که در سال ۲۰۱۷ در حال ساخت مزارع GPU برای استخراج ارزهای دیجیتال بودم، از ادغام به‌عنوان یک تهدید حتمی و زودهنگام صبحت می‌شد و [این بحث‌ها] در آن زمان بسیار تأثیرگذارتر بود. با وجود اینکه استخراج با پردازنده‌های گرافیکی در برخی از بلاک چین‌های سازگار با GPU همچنان وجود خواهد داشت، شک دارم دوباره به سطح درآمدی خود در دوران اوج استخراج اثبات کار اتریوم بازگردیم.

    انتظار می‌رود شبکه اتریوم بین ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر (۱۹ تا ۲۹ شهریور) به مکانیسم اثبات سهام منتقل شود. این انتقال به‌عنوان یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های تاریخ ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شود.

    با این حال، هنوز هم ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار بسیاری از جمله بیت کوین، لایت کوین، بیت کوین کش، اتریوم کلاسیک، مونرو، زی کش و ریون ‌کوین (Ravencoin) در بازار وجود دارند.

    کارشناس ماینینگ: به‌روزرسانی اتریوم باعث اختلال شدید ارزهای دیجیتال قابل‌استخراج می‌شود

    در این باره بیشتر بخوانید

    • در آستانه انتقال به اثبات سهام، بیت‌مین فروش یک ماینر اتریوم جدید را آغاز می‌کند
    • پس از به‌روزرسانی اتریوم، ماینرها سراغ استخراج کدام ارزهای دیجیتال می‌روند؟
    • درآمد ماینرهای اتریوم ۶۰٪ افزایش یافته است
    • یک طرح برای حل اختلاف بین ماینرها و توسعه‌دهندگان اتریوم ارائه شد
    • انتقال اتریوم به اثبات سهام تا ۳ ماه دیگر تکمیل می‌شود؛ شمارش معکوس برای پایان کار ماینرها

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306204

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم