• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
2

کارت به کارت گران شد / جزئیات

  • کد خبر : 319118
  • 06 خرداد 1402 - 12:46
کارت به کارت گران شد / جزئیات

کارت به کارت گران شد / جزئیات به گزارش منیبان، کارت به کارت گران شد. بانک مرکزی کارمزد انواع خدمات بانکی را افزایش داد؛ نرخ کارمزد کارت به کارت و انواع خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی تغییر کرد و تعرفه جدید کارمزد خدمات بانکی اعلام شد. کارمزد کارت به کارت و انواع خدمات بانکی ریالی […]

  • کارت به کارت گران شد / جزئیات

    به گزارش منیبان، کارت به کارت گران شد. بانک مرکزی کارمزد انواع خدمات بانکی را افزایش داد؛ نرخ کارمزد کارت به کارت و انواع خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی تغییر کرد و تعرفه جدید کارمزد خدمات بانکی اعلام شد. کارمزد کارت به کارت و انواع خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی و خرید با کارت بانکی افزایش یافت. جزئیات افزایش کارمزد کارت به کارت و انواع خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی و خرید با کارت بانکی اعلام شد. بانک مرکزی انواع و حداکثر میزان کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی را پس از سه سال از ابلاغ آخرین بخشنامه در این باره، به روزرسانی کرد.

    وقتی با کارت بانکی خرید می‌کنید، در واقع یک تراکنش بانکی خرید کارتی انجام شده که خریدار و فروشنده به عنوان دوطرف این تراکنش تاکنون کارمزدی بابت آن پرداخت نمی‌کردند. موضوعی که حالا با تغییراتی مواجه شده است.

    با دستورالعمل جدید قرار است بخش کمی از این هزینه از دارنده دستگاه کارتخوان یا همون فروشگاه‌ها و صنوف گرفته شود.

    بانک مرکزی کارمزد انواع خدمات بانکی را افزایش داد؛ بانک مرکزی علت تغییرات کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی را تغییر سطح عمومی قیمت ها و شرایط کلان اقتصادی کشور اعلام کرده است.

    روابط عمومی بانک مرکزی در همین ارتباط اعلام کرد: به موجب مفاد بند (۴) ماده (۱۴) قانون پولی و بانکی کشور و نیز مفاد بند (۴) ماده (۲۰) قانون عملیات بانکی بدون ربا (بهره) و همچنین مفاد بند (۱) صورتجلسه یک‌هزار و دویست و چهارمین جلسه مورخ ۲۳‌‌‌/۰۴‌‌‌/۱۳۹۴ شورای پول و اعتبار، تعیین انواع و میزان حداقل و حداکثر کارمزد خدمات بانکی بر عهده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. در این راستا مراتب طی سنوات مختلف اقدام و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است.

    باتوجه به آخرین ضوابط ابلاغی در این خصوص و نیز تغییر سطح عمومی قیمت‌ها و همچنین بر مبنای پیشنهادهای واصله و بررسی‌های به‌عمل آمده، انواع و حداکثر میزان کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی مورد بازنگری و به‌روزرسانی قرار گرفت و موضوع به شرح جداول پیوست شماره یک و دو در پنجمین جلسه مورخ ۰۵‌/۰۲‌/۱۴۰۲ هیئت عامل بانک مرکزی مطرح و مصوب شد.

    شایان ذکر است در راستای رعایت تکالیف قانونی مقرر، بازنگری و تعدیل نرخ‌های کارمزد خدمات بانکی پس از سه سال از آخرین بخشنامه ابلاغی و با ملحوظ نظر قرار دادن شرایط کلان اقتصادی و مقتضیات موجود کشور انجام شده است، به نحوی که نرخ‌های کارمزد خدمات بانکی مندرج در جداول پیوست این بخشنامه نسبت به بهای تمام شده ارایه خدمات مزبور پائین‌تر و در برخی ردیف‌های کارمزدی نیز در مقایسه با ضوابط ابلاغی قبلی فاقد هر‌گونه تغییر می‌باشد. همچنین با عنایت به موارد فوق تلاش شد فرآیند تعیین کارمزد جهت جبران و پوشش ارایه برخی دیگر از خدمات بانکی به‌صورت تدریجی انجام شود که جزئیات آن در زمان مقتضی توسط واحدهای ذی‌ربط به شبکه بانکی کشور ابلاغ خواهد شد.

    براین اساس ضروری است ضمن ابلاغ ضوابط جدید به تمام واحدهای ذی‌ربط، اتخاذ تمهیدات لازم به‌ منظور رعایت کامل موارد زیر در دستور کار بانک‌/مؤسسه اعتباری غیربانکی قرار گیرد:

    ۱- به منظور ایجاد فضای رقابتی بین بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و ارائه خدمات مطلوب‌تر به آحاد جامعه، آن بانک‌/مؤسسه اعتباری می‌تواند برای تمامی مشتریان خود حداکثر تا ۳۰ درصد، برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، مستمری بگیران و مددجویان کمیته امداد امام خمینی‌(ره) حداکثر تا ۱۰۰ درصد و برای شرکت‌های دانش‌بنیان حداکثر تا ۴۰ درصد مبالغ مندرج در جداول ابلاغی تخفیف دهد و نرخ‌های پایین‌تری را اعمال کند؛

    ۲- در رابطه با ردیف خدماتی که عامل زمان در محاسبه کارمزد آن‌ها مؤثر می‌باشد، آن بانک‌/مؤسسه اعتباری موظف است در چارچوب مفاد بخشنامه شماره مب‌/۱۱۱ مورخ ۰۲‌/۰۲‌/۱۳۸۵ اقدام نماید. لذا در محاسبه تعداد روزها باید تعداد روزهای واقعی ماه (حسب مورد ۳۰،۲۹ یا ۳۱ روز) و تعداد روزهای واقعی سال (حسب مورد ۳۶۵ یا ۳۶۶ روز) ملاک محاسبات کارمزد قرار گیرد؛

    ۳- در صورت وجود هرگونه ابهام‌‌ و یا پیشنهاد، آن بانک‌/مؤسسه اعتباری مکلف است بدواً مراتب را حسب مورد به شورای هماهنگی بانک‌ها یا کانون بانک‌ها و مؤسسات اعتباری خصوصی منعکس و در صورت عدم رفع ابهام و تشخیص ضرورت ارائه آن به بانک مرکزی، مراتب صرفاً توسط مراجع مذکور به این بانک انعکاس یابد؛

    ۴- متوّلی و مسئولیت پاسخ‌گویی به موضوعات، ابهامات و درخواست‌های واصله پیرامون کارمزد خدمات بانکی ریالی، الکترونیکی و ارزی در بانک مرکزی به ترتیب ادارات مستقر در حوزه‌های نظارت، فناوری‌های نوین و ارزی می‌باشد. لذا خواهشمند است مراتب با رعایت مفاد بند (۳) در مکاتبات با این بانک ملحوظ‌ نظر قرار گیرد.

    این ضوابط از تاریخ ابلاغ لازم‌الاجراء بوده و تاکید می شود مطالبه و دریافت هرگونه وجه دیگری تحت عنوان کارمزد خدمات بانکی ریالی و الکترونیکی خارج از مفاد بخشنامه های ابلاغی بانک مرکزی مجاز نیست.

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=319118

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم