• امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

کاربرد دستگاه کش‌لس در کسب وکارهای کوچک و متوسط

  • کد خبر : 320436
  • 17 خرداد 1402 - 14:23
کاربرد دستگاه کش‌لس در کسب وکارهای کوچک و متوسط

فهرست محتوا کاربرد دستگاه کش‌لس در کسب وکارهای کوچک و متوسط در طی چندین سال اخیر تحولات بسیاری در نحوه معاملات و خرید و فروش کالاها در کشور صورت گرفت و دیگر همانند قبل پرداخت نقدی وجه انجام نمی‌شود. در واقع با روی کارآمدن دستگاه‌های خودپرداز برای انتقال وجه، موجودی گرفتن، کارت به کارت و […]

فهرست محتوا

  • کاربرد دستگاه کش‌لس در کسب وکارهای کوچک و متوسط

    در طی چندین سال اخیر تحولات بسیاری در نحوه معاملات و خرید و فروش کالاها در کشور صورت گرفت و دیگر همانند قبل پرداخت نقدی وجه انجام نمی‌شود. در واقع با روی کارآمدن دستگاه‌های خودپرداز برای انتقال وجه، موجودی گرفتن، کارت به کارت و … بیشتر تراکنش‌های بانکی با استفاده از آن‌ها انجام می‌شود. علاوه بر این دستگاه‌های خودپرداز دستگاه‌های دیگری به نام کش‌لس نیز روی کار امدند که از نظر ابعاد و اندازه شباهت فراوانی به باجه تلفن دارند.

    اما با این تفاوت که دارای ابعاد کوچک‌تری هستند و روی دیوار نصب می‌شوند. این دستگاه‌ها می‌توانند برای کسب وکارهای کوچک و متوسط بسیار مفید و کاربردی باشند و برای انجام تمامی تراکنش‌های بانکی به جز دریافت وجه از آن‌ها استفاده کنند. اگر می‌خواهید در مورد کاربرد کش‌لس در کسب وکارهای مختلف اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

    دستگاه کش‌لس چیست؟

    پیش از آنکه به کاربرد دستگاه کارت به کارت در کسب وکارهای مختلف بپردازیم بهتر است با خود این دستگاه و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شویم. کش‌لس از جدیدترین دستگاه‌ها برای تبادلات و انجام امور بانکی است که با هدف فرهنگ سازی عدم حمل اسکناس و تسهیل در انجام امور بانکداری بدون مراجعه به بانک عرضه شده است.

    طراحی این دستگاه به نحوی صورت گرفته که همه انتظارات یک خودپرداز و خدمات سریع بانکی را به مشتریان ارائه می‌نمایند (به غیر از دریافت وجه نقد). به‌طورکلی هدف از ساخت این کیوسک‌ها حذف پول نقدی بوده، ازاین‌روامکان دریافت وجه نقد از آن‌ها وجود ندارد. این دستگاه‌ها نقش بسزایی در کنترل ترافیک دستگاه‌های خودپرداز دارند.

    نحوه مدیریت مالیات با دستگاه کش لس

    کسب و کارهای کوچک و بزرگ همواره به دنبال راهی برای جلب رضایت مشتریان خود هستند و برای این منظور از فناوری‌های مختلفی استفاده می‌کنند و به این ترتیب سودآوری تجارت خود را افزایش می‌دهند.

    در طی سال‌های اخیر با تحولات صورت گرفته در بانکداری الکترونیکی روش‌های پرداخت مردم نیز تغییر پیدا کرده است و ترجیح می‌دهند به جای انتقال حجم عظیمی پول از کارت‌های اعتباری و بانکی استفاده کنند. از مهم‌ترین دلایل خرید دستگاه کارت به کارت یا همان کش‌لس برای کسب و کارهای مختلف می‌توان به تغییرات صورت گرفته در قوانین مالیاتی کشور اشاره نمود. زیرا بر اساس قانون خودپردازهای غیر نقدی از پرداخت مالیات معاف هستند.

    این دستگاه انتخاب مناسبی جهت مدیریت تعداد تراکنش‌های بانکی است، زیرا می‌توان چندین حساب را به دستگاه متصل نمود و عملیات کارت به کارت توسط مشتریان روی حساب‌های مختلفی انجام شود و در نهایت موجب مدیریت بهینه تعداد تراکنش‌های بانکی گردد. از طرفی با توجه به اینکه حساب‌های شما روزانه در حال گردش و تسویه هستند مبلغ واقعی مالیات را می‌پردازید و مالیات بر درآمد خالص به شما تعلق نمی‌گیرد.

    کاربرد دستگاه کش‌لس در کسب وکارهای کوچک و متوسط

    دستگاه‌های کش‌لس چه خدماتی را ارائه می‌دهند؟

    خدمات متنوعی که توسط این دستگاه ارائه می‌شود موجب گسترش کاربردهای کش‌لس در مشاغل مختلف شده است. به‌طوری‌که درمراکز مختلفی شاهد استفاده از آن‌ها هستیم. از جمله خدماتی که توسط خودپردازهای غیر نقدی ارائه می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

    ·       خدمات غیر نقدی مثل خرید شارژ، پرداخت قبض و کارت شارژ

    ·       ارائه خدمات غیر نقدی بانکی مثل خدمات کارتی، خدمات بدون کارت و صورت حساب، انتقال وجه

    ·       خدمات ارزش افزوده مثل خدمات کارت بلیت و تیکت مخصوص رستوران‌ها، مراکز هنری، مراکز خرید، شبکه حمل و نقل و بارکد خوان

    ·       پرداخت تسهیلات با کارت‌های شتابی و داخلی

    ·       و …

    مزایای دستگاه کارت به کارت یا کش لس

    کاربرد دستگاه کارت به کارت و استقبال خوبی که از آن صورت گرفته است به دلیل مزایای بی‌نظیر این دستگاه است. از مهم‌ترین مزایای این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

    ·       کاربر پسند بودن رابط دستگاه

    ·       نصب و راه اندازی بسیار ساده و راحت

    ·       سرعت بالا در انجام تراکنش‌ها

    ·       امنیت بالای دستگاه

    ·       قیمت مقرون به صرفه

    ·       برخورداری از ابعاد کوچک تر در مقایسه با دستگاه خود پرداز

    ·       کنترل حجم بالای ترافیک تراکنش‌های غیر نقدی

    ·       ارائه 24 ساعته خدمات بانکی

    ·       امکان احراز هویت بیومتریک ( با اثر انگشت)

    ·       امکان نصب و راه اندازی آسان در مراکز تفریحی، تجاری و فروشگاهی

    کاربرد دستگاه کش‌لس در کسب وکارهای کوچک و متوسط

    چگونه می‌توان برای دریافت دستگاه کش‌لس اقدام نمود؟

    برای خرید دستگاه کارت به کارت یا همان خودپردازهای غیر نقدی همانند سایر خودپردازهای معمولی باید به یکی از شعب بانکی که می‌خواهید سوئیچ بانکی خود را از آن تهیه کنید مراجعه نمایید. البته نیاز است که به یکی از شرکت‌های معتبر فروشنده دستگاه کش‌لس نیز مراجعه کنید.

    علاوه بر این باید تمامی قوانین و مقررات مربوط به شعبه بانکی و شرکت را اجرا نمایید. با توجه به اینکه جابه‌جایی وجه نقد در این دستگاه‌ها صورت نمی‌گیرد و تامین امنیت آن‌ها خیلی ساده‌تر است، واگذاری کش‌لس‌ها نیز راحت‌تر انجام می‌شود.

    توجه داشته باشید که ثبت سفارش و درخواست دستگاه کیوسک غیر نقدی باید حتما مدارک مورد نیاز را به هنگام مراجعه به شعبه بانک و شرکت عرضه کننده دستگاه همراه داشته باشید.

    مدارک مورد نیاز برای دریافت دستگاه کش‌لس


    •    
    کارت ملی شناسنامه و کپی آن
    •    
    سند و اجاره نامه مکانی که می‌خواهید دستگاه کش‌لس را در آنجا نصب کنید و کپی آن
    •    
    افتتاح حساب در شعبه بانک مورد نظر
    •    
    نداشتن سوء پیشینه
    •    
    تاییدیه معتمدین محل برای تایید حسن شهرت شغلی
    •    
    ضمانت سوئیچ بانکی

    کاربرد دستگاه کش‌لس در کسب وکارهای کوچک و متوسط

    کاربردهای کیوسک غیر نقدی

    ·       پرداخت قبوض

    ·       انتقال وجه

    ·       ارائه تمامی خدمات بانکی و تراکنش‌های غیر نقدی

    ·       دریافت مانده حساب یا موجودی

    ·       بررسی گردش‌های مالی

    ·       پرداخت تسهیلات

    ·       خرید شارژ تلفن همراه

    ·       خرید شارژ کارت‌ها

    ·       خدمات کارتی و بدون کارت صورت حساب

    ·       خدمات ارزش افزوده

    ·       خرید بلیط مترو و اتوبوس

    ·       اشغال کردن فضای بسیار کم

    کاربرد خودپرداز غیر نقدی بسیار گسترده است و می‌توان به راحتی آن را در مکان‌های اداری یا تجاری مختلف راه اندازی نمود. از جمله این امکان می‌توان به کلینیک، املاک، مزون لباس، مطب، آرایشگاه، نمایشگاه ماشین و سایر اصناف و فروشگاه‌ها اشاره نمود.

    قیمت دستگاه کش لس

    اکنون که با کاربرد دستگاه کارت به کارت آشنا شدید شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که قیمت این دستگاه‌ها چقدر است؟ خرید این دستگاه‌ها نسبت به دستگاه‌های خودپرداز می‌تواند خیلی مقرون به صرفه باشد. در تعیین قیمت این دستگاه‌ها عوامل مختلفی موثراند که از جمله آن‌ها می‌توان به جنس بدنه کش لس، مانیتور، وسایل جانبی مثل موس، کیبورد ترک بال و اسپیکر و پرینتر اشاره نمود. دستگاه‌های کش‌لس دیواری خیلی ارزان تر از مدل ایستاده هستند. علاوه بر موارد ذکر شده کشور سازنده و برند دستگاه نیز در تعیین قیمت نهایی آن موثر است.

    چگونه برای کسب وکار خود یک دستگاه کش‌لس مناسب انتخاب کنیم؟

    نحوه انتخاب دستگاه کش‌لس مناسب برای هر کسب وکار باید با توجه به سایز آن صورت بگیرد. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند و کسب وکارهای بزرگ معمولا به انواع ثابت (کیوسکی و دیواری) نیازمند هستند. این در حالی است که برای کسب وکارهای کوچک و سیار کش لس‌های جیبی سیار گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

    سخن پایانی

    امروزه اکثر کسب وکارها به دنبال روش‌های نوین پرداخت هستند تا به این ترتیب بتوانند میزان تراکنش‌های تجاری خود را از نظر مبلغ و تعداد بهبود ببخشند. دستگاه‌های کش‌لس برای کسب وکارها مزایای بسیاری دارند و به سادگی راه اندازی می‌شود. با نصب این دستگاه‌ها کسب وکارهای کوچک و بزرگ از پرداخت مالیات معاف می‌شوند و یک امتیاز بزرگ برای آن‌ها محسوب می‌شود. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه‌های پرداخت غیر نقدی کافی است به وب سایت تهران خودپرداز مراجعه نمایید.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=320436

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم