• امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
5

کابینت روکش چوب چیست؟ قیمت کابینت روکش چوب همراه معرفی مزایا و معایب آن

  • کد خبر : 255051
  • 24 مهر 1400 - 15:44
کابینت روکش چوب چیست؟ قیمت کابینت روکش چوب همراه معرفی مزایا و معایب آن

کابینت روکش چوب به دلیل مزایای متعدد و فراوانی که به همراه دارد به عنوان یکی از پرطرفدارترین کابینت‎‌های موجود شناخته می‌شود. این کابینت‎‌ها می‌توانند بسته به سلیقه‌ی مشتریان، فضایی کلاسیک یا مدرن و حتی نئوکلاسیک را به وجود بیاورند. بنابراین می‌توان گفت که در هنگام انتخاب این محصولات متقاضیان و مشتریال از لحاظ طراحی […]

  • کابینت روکش چوب به دلیل مزایای متعدد و فراوانی که به همراه دارد به عنوان یکی از پرطرفدارترین کابینت‎‌های موجود شناخته می‌شود. این کابینت‎‌ها می‌توانند بسته به سلیقه‌ی مشتریان، فضایی کلاسیک یا مدرن و حتی نئوکلاسیک را به وجود بیاورند. بنابراین می‌توان گفت که در هنگام انتخاب این محصولات متقاضیان و مشتریال از لحاظ طراحی با محدودیت روبرو نیستند. کابینت روکش چوب در واقع برای افرادی که علاقمند به زیبایی طبیعت هستند و دوست دارند بخشی از این طبیعت را در منزل خود داشته و از دیدن آن لذت ببرند گزینه‌‎ی بسیار مناسبی خواهد بود. چرا که این روکش‌‎های برگرفته از چوب، با به همراه داشتن خطوط تنه‌‎ی درختان، همواره یادآور طبیعت و جنگل می‌‎باشند. اما خرید این کابینت‎‌ها همواره نیازمند آشنایی با نکات متعددی درباره‎‌ی مزایا، معایب و قیمت و نحوه‎‌ی تولید آن‎‌ها می‎‌باشد. با ما همراه باشید تا با کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوعات زمینه‎‌ی خریدی موفق و رضایت بخش را فراهم آورید.

    کابینت‎‌ها همواره از جمله اجزای جداناپذیر بخش اصلی هر خانه یعنی آشپزخانه‎‌ی آن می‎‌باشند. این اجزای ارزشمند به دلیل قابلیتی که در نگهداری وسایل و مرتب نشان دادن فضای هر خانه دارند، توانستند در طی سالیان متمادی در هر خانه‎‌ای حضور داشته باشند. اما این ابزار ارزشمند با گذشت زمان با علم و فناوری همراه گشته و تغییر و تحولات گوناگونی یافته‎‌اند. به گونه‌‎ای که دیگر تنها به عنوان وسیله‎‌ای جهت نگهداری وسایل استفاده نمی‌شود بلکه نقش مؤثری را در دکوراسیون داخلی هر منزل ایفا کرده و به عنوان یکی از عوامل بسیار مهم در زیبایی منازل شناخته می‌شود. با توجه به این نقش کابینت‎‌ها، بسیاری از تولید کنندگان سعی نمودند که تنوع محصولات خود را چه از لحاظ رنگ و چه از لحاظ طرح و جنس ارتقا دهند تا کلیه‎‌ی مشتریان با هر سبک و سلیقه‌‎ای بتوانند از این محصولات بهره‌مند شوند.

    بنابراین در هنگام انتخاب کابینت‎‌های مد نظر خود معمولاً با مدل‌‎های متفاوتی از قبیل کابینت روکش چوب، هایگلاس، چوبی، ام دی اف، ممبران و… روبرو خواهید شد که گاه انتخاب از میان این حجم از تنوع کار مشکلی خواهد بود. از این رو جهت سهولت در انتخاب کابینت‎‌ها در این مقاله به بررسی یکی از بهترین مدل‌‎های موجود یعنی نوع روکش چوبی این کابینت‎‌ها پرداخته‌‎ایم تا بعد از آشنایی با ابعاد مختلف و متفاوت این کابینت در خصوص سفارش و تهیه‌‎ی آن به راحتی تصمیم‌گیری نمایید.

    آشنایی با کابینت‌‎های روکش چوب

    همان طور که از نام کابینت‌ روکش چوب مشخص است، تنها بخش رویی این کابینت‎‌ها از جنس چوب بوده و بدنه‎‌ی آن‌‎ها معمولاً از جنس ام دی اف می‎‌باشد. با استفاده از کابینت‎‌های روکش چوب به راحتی می‌توان از طرح طبیعی آن لذت برد و از مزایای متعدد آن استفاده نمود و افرادی که به نزدیک‌سازی این کابینت‌‎ها به سبک مدرن، علاقمند هستند، با رنگ زدن و انجام تغییراتی در آن می‌توانند هم مقاومتش را افزایش دهند و هم در قالب و طرح دلخواه خود آن را ایجاد نمایند. توجه شود که جنس این کابینت‎‌ها بسته نوع ام دی اف به کار رفته و کیفیتی که دارد متفاوت بوده و می‌تواند درجات ضعیف تا قوی داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که در انتخاب و خرید این کابینت‌‎ها حتماً در خصوص نوع ام دی اف به کار رفته و کیفیت آن پرس و جو کنید تا بهترین محصول را تهیه کرده باشید.

    جهت آشنایی بیشتر با کابینت روکش چوب کلیک کنید

    تفاوت کابینت‎‌های روکش چوب با نوع چوبی آن

    یکی از مسائل مهمی که در خصوص کابینت‌های روکش چوب مطرح می‌شود این است که این کابینت‎‌ها چه تفاوتی با نوع چوبی دارند و چرا در دسته‎‌ی جداگانه‎‌ای قرار می‌گیرند؟ در پاسخ باید عرض کنیم که کابینت‌‎های چوبی تماماً از جنس چوب بوده و در تمامی بخش‎‌ها حتی نواحی ابزار خورده شاهد چوب خواهیم بود؛ این درحالیست که تنها بخش چوبی کابینت‎‌ روکش چوب، قسمت رویی این محصولات و آن هم در حد چند میلیمتر می‌‎باشد. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که این کابینت‌‎ها در مقابل کابینت‎‌های تماماً چوب بسیار مقرون به صرفه‌‎تر بوده و برای افرادی که از بودجه‌‎ی کافی برای تهیه کابینت‎‌های چوبی برخوردار نیستند ولی تمایل به استفاده از این سبک کابینت‌‎ها دارند، گزینه‎‌ی بسیار مناسبی خواهد بود.

    چگونگی ساخت کابینت‌‎های روکش چوب

    در بخش‎‌های قبل اشاره نمودیم که کابینت‎‌های روکش چوب تماماً از جنس چوب نیستند و فقط بخش رویی و روکش آن چوبی است. کابینت‌سازان برای یک دست کردن کابینت و چسباندن روکش‎‌های چوبی، پس از سمباده کاری ام دی‎‌ اف یا بدنه اصلی کابینت، اقدام به پخش چسب‌‎های مخصوص بر روی این بدنه می‌کنند. بعد از این مرحله روکش‎‌های چوب را بر اساس طرحی که دارند و متناسب با آن کنارهم قرار داده و سپس به چسب کاری این روکش‌‎ها می‎‌پردازند. پس از آغشته کردن روکش و گذشت چند دقیقه از این کار روکش‎‌ها را بر روی ام دی اف قرار داده و با کمک دستگاه پرس فیکسشان می‌کنند. به این ترتیب روکش‌‎های به شکل تمیز و منظمی بر روی کابینت‎‌ها قرار گرفته و شکل یک کابینت روکش چوب را برای ما ایجاد می‌کنند و درصورت نیاز به تغییر و رنگ‌کاری بنا به سلیقه‌ی مشتری، تولیدکنندگان به سمباده کاری و استفاده از رنگ‎‌های مخصوص جهت یکسان سازی تمامی بخش‌‎های کابینت‎‌ها می‌پردازند. توجه داشته باشید که روکش‎‌ها تنها بر روی درب و سطح‌‎های صاف قرار می‌گیرند و محل‎‌هایی که ابزار می‌خواهد از جنس ام دی اف هستند.

    جهت مشاهده نمونه کارکابینت روکش چوب کلیک کنید

    کابینت روکش چوب چیست؟ قیمت کابینت روکش چوب همراه معرفی مزایا و معایب آن

    استفاده از کابینت‎‌های روکش چوب و کمک به حفظ طبیعت

    بعد از آشنایی با کابینت ‎روکش چوب و تفاوتی که با نوع تماماً چوب دارند حتماً متوجه شده‌‎‌اید که در نوع روکش چوب برخلاف چوبی از میزان چوب بسیار کمتری استفاده می‌شود که مصرف چوب کمتر به معنی قطع درختان کمتر و حفظ طبیعت اطرافمان می‌‎باشد. به همین دلیل اگر از علاق‎مندان حفظ محیط زیست هستید پیشنهاد می‌کنیم که با انتخاب کابینت‌‎های روکش چوب به جای نوع چوبی مانع از قطع درختان بیشتر شوید. در واقع کلیه‎‌ی افرادی که تمایل به استفاده از نمای لوکس در منزل خود دارند و یا دوست دارند بخشی از زیبایی طبیعت را در منزل خود احساس کنند می‌توانند با انتخاب و خرید کابینت‎‌های روکش چوب به جای نوع چوبی هم به حفظ طبیعت کمک کرده و هم از نمای لوکس و زیبای روکش چوب در منزل خود استفاده نمایند.

    مزایای کابینت‎‌های روکش چوب

    آشنایی با مزایای متعدد کابینت روکش چوب یکی دیگر مسائل تأثیرگذار در بر طرف کردن تریدهایی که در این حوزه وجود دارد بوده و زمینه‎‌ی تصمیم‌گیری درست و خریدی موفق و رضایت بخش را به وجود خواهد آورد. از جمله مزایای این کابینت‌‎های می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

    • مقاومت مطلوب؛ یکی از مزایای کابینت‌‎های روکش چوبی (خصوصاً آن‎‌هایی که در تولیدشان از رنگ‎‌های پلی استر و پلی اورتان استفاده می‌شود) مقاومت بسیار خوبشان در برابر رطوبت می‌‎باشد. این کابینت‌‎ها تا زمانی که دچار خراشیدگی و آسیب نشوند، می‌توانند مقاومت مناسبی را در برابر آب و رطوبت ایجاد کنند. از طرف دیگر از آنجایی که کابینت روکش چوب، سراسر از چوب نیست، برخلاف کابینت‎‌های چوبی، محلی برای لانه‌سازی و حضور حشرات هم نخواهد بود.
    • زیبایی و لوکس بودن؛ این محصولات از نظر زیبایی می‌توانند همانند یک کابینت چوبی، لوکس بودن و زیبایی را برای یک منزل به ارمغان بیاورند و منجر به تکمیل دکوراسیون داخلی منزل شوند. تنها کافی است که در طرح  و نقش و رنگ به درستی انتخاب شوند تا بتوانند جلوه‌‎ی زیبا و چشمگیری را ایجاد کنند.
    • قیمت مقرون به صرفه؛ یکی از مزایای بسیار مطلوب کابینت‎‌های روکش چوب قیمت بسیار مناسب آن در برابر کابینت‎‌های تمام چوب می‌‎باشد. در حقیقت با توجه به مصرف پایین چوب‎‌های طبیعی در این محصولات قیمت کابینت روکش چوب نیز بسیار پایین‌‎تر و مقرون به صرفه‌‎تر نسبت به کابینت‎‌های چوبی خواهد بود. در واقع کلیه‎‌ی افرادی که تمایل به استفاده از نمای لوکس کابینت چوبی در منزل خود دارند می‌توانند این نما را با استفاده از کابینت‎‌های روکش چوب با قیمت پایین‎‌تری برای منزل خود فراهم آورند.
    • امکان ایجاد طرح‌‎های مختلف در آن؛ از آنجایی که مغزی این کابینت‎‌ها از نوع ام دی اف است و ابزار خور خوبی دارد، محدودیتی بابت اجرای طرح مورد نظر مشتری وجود نداشته و به گونه‎‌ای به راحتی می‌توان سفارشات را اجرا نمود.

    معایب کابینت‎‌های روکش چوب

    مسلماً سازه‎‌های انسانی خالی از عیب نبوده و علی‌رغم پیشرفت دانش بشری باز هم معایب خاصی را به همراه دارد که کابینت روکش چوب از این قاعده مستثنی نیست و هر چند کم، می‌تواند معایبی را چه برای مصرف کنندگان و چه برای تولیدکنندگان ایجاد نماید.

    • قیمت این نوع کابینت‌‎؛ در واقع اگر چه قیمت کابینت‎‏‌‎های روکش چوب نسبت به نوع چوبی بسیار مقرون به صرفه و مناسب است اما در مقایسه با دیگر انواع کابینت، این محصولات از قیمت بالاتری برخوردار بوده و در دسته‎‌ی کابینت‎‌های گران‌قیمت قرار می‌گیرند.
    • انتخاب‎‌های محدودتر؛ از آنجایی که در انواع دیگر کابینت‌‎ها، معمولاً روکش‎‌های به کار رفته در آن‌‎ها صنعتی هستند از تنوع بسیار بالایی در رنگ و یا طرح روبرو خواهیم بود؛ اما با توجه به طبیعی بودن قسمت سطحی کابینت روکش چوب، نباید انتظار گستردگی زیادی از طرح و رنگ را داشته باشیم. چرا که این روکش‎‌های چوبی برگرفته از درختان بوده و چوب درختان تنوع بالایی را در اختیار ما قرار نمی‌دهد. هر چند که می‌توان با رنگ این تنوع را افزایش داد ولی باز هم نسبت به محصولات صنعتی از تنوع پایین‎‌تری برخوردار است.
    • تخصصی بودن تولید این کابینت‎‌ها؛ تولید روکش چوب بسیار نازک و ظریف و نصب آن بر روی کابینت نیازمند تخصص و مهارت ویژه‎‌ای است که ممکن است هر کس از عهده‎‌ی آن بر نیاید. به همین دلیل کلیه‌‎ی مراحل تولید تا نصب روکش بر روی کابینت‎‌ها می‎‌بایست با دقت و اهتمام بیشتری توسط تولیدکنندگان صورت بگیرد.
    • نیاز به مراقبت بیشتر؛ همان طور که عرض نمودیم کابینت روکش چوب از مقاومت خوبی در برابر رطوبت برخوردار است اما با این حال به دلیل نازک بودن لایه‎‌ی روکش چوب به کار رفته در آن‎‌ها بهتر است از تماس طولانی مدت آب با این محصولات جلوگیری شود.

    جهت اطلاع از قیمت کابینت روکش چوب کلیک کنید

     

    کابینت روکش چوب چیست؟ قیمت کابینت روکش چوب همراه معرفی مزایا و معایب آن

    نکاتی در خصوص خرید کابینت‎‌های روکش چوب

    در تهیه و خرید کابینت روکش چوب نکات متعددی مطرح می‌شود که توجه به این نکات می‌تواند در خرید بهتر و رضایت بخش‌‎تر رهنمود باشد. از این‌رو توصیه می‌کنیم که نکاتی که عرض می‌کنیم را به خاطر سپرده و در هنگام خرید این محصولات به کار بگیرید.

    • انتخاب مرکزی مناسب؛ با توجه به افزایش تقاضای کابینت‎‌های‌‎ مدل روکش چوب و… افراد زیادی در این حوزه وارد شده و شروع به تولید محصولات مختلف نموده‌‎اند. از این‌رو در این میان افراد سودجویی هستند که با تولید اجناس بی‎‌کیفیت به سودآوری خود و ایجاد ضررهای مالی متعددی در مردم می‌‎پردازند. اما چیزی که اهمیت دارد این است که شما از میان این تولیدکنندگان مرکزی را که به تولید با کیفیت‎‌ترین روکش و کابینت می‌‎پردازند را انتخاب نموده و آن را تهیه نمایید.
    • مقایسه‎‌ی محصولات و مراکز مختلف؛ یکی دیگر مسائل تأثیرگذار فراهم آوردن زمینه‎‌ی خریدی موفق مقایسه‌‎ی سایت‎‌ها و مراکز مختلف تولیدی و البته محصولاتی که توسط آن‎‌ها ارائه می‌شود می‌‎باشد. از طریق این کار می‌توان هم به قیمت واقعی محصولات دسترسی پیدا کرد و هم بهترین مرکز و کابینت روکش چوب را انتخاب نمود.
    • ست نمودن سبک کابینت‎‌ها با لوازم منزل؛ در انتخاب کابینت‎‌ها همواره تلاش کنید تا سبک گزینه‎‌ی مورد نظر شما با سبک لوازم منزلتان ست باشد. یعنی اگر مبلمان و یا پرده و دیگر وسایلتان به سبک کلاسیک تمایل دارد کابینت‌‎های خود را هم در همان سبک و اگر به سبک مدرن نزدیک است نیز در همان سبک به انتخاب و تهیه‌‎ی کابینت‎‌ها بپردازید، تا از ایجاد بی‎‌نظمی و شلختگی در ظاهر منزل جلوگیری کرده باشید.

    در صورت تمایل به خرید و انتخاب محصولاتی نظیر کابینت روکش چوبی می‌توانید به سایت نوین کابین”https://novincabinco.com/”، ارائه دهنده‎‌ی انواع کابینت با طراحی و متریال متفاوت، مراجعه نمایید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=255051

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم