• امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

چگونه یوان چین حواله کنیم؟

  • کد خبر : 317943
  • 28 اردیبهشت 1402 - 13:48
چگونه یوان چین حواله کنیم؟

فهرست محتوا حواله پول در دنیای تجارت امروزه، انجام معاملات مختلف بین المللی با کمک حواله ارز انجام می شود. در حقیقت،  فروشنده یا خریدار کالا و خدمات مبلغ توافق شده را به حساب بانکی شرکای تجاری خود در کشورهای متصل به شبکه بین المللی به صورت الکترونیکی حواله می کند. به زبان ساده، حواله […]

فهرست محتوا

  • حواله پول

    در دنیای تجارت امروزه، انجام معاملات مختلف بین المللی با کمک حواله ارز انجام می شود. در حقیقت،  فروشنده یا خریدار کالا و خدمات مبلغ توافق شده را به حساب بانکی شرکای تجاری خود در کشورهای متصل به شبکه بین المللی به صورت الکترونیکی حواله می کند. به زبان ساده، حواله روش پرداختی است که از طریق آن افراد می توانند به راحتی ارز خود را در نقاط مختلف دنیا مبادله کنند.

    از آنجایی که کشور چین بزرگترین شریک تجاری کشور ایران است، حواله ارزی یوان بسیار رواج پیدا کرده است. به عبارت دیگر، حواله یوان به چین یکی از موضوعات ضروری تجاری است که به دلیل حضور پرشمار ایرانیان به وجود آمد. مهاجرت یا تحصیل تعدادی از ایرانیان در چین، حواله یوان بین دو کشور را به امری ضروری تبدیل کرده است.

    ارتباطات نزدیکی که بین چین و ایران وجود دارد و همچنین عدم تحریم ایران توسط چین، امکان تسهیل ارسال حواله را به وجود آورده است. در واقع به دلیل تحریم‌هایی که برای کشور ایران از طرف آمریکا و برخی کشورهای اروپایی وجود دارد، ارسال حواله را پرریسک کرده است. یعنی در ارسال حواله‌ها این امکان وجود دارد که حساب یا حواله بلوکه شود. در این صورت ضرر هنگفتی به شخص ارسال‌کننده یا دریافت‌کننده وارد می‌شود. اما عدم تحریم ایران توسط چین باعث شده تا متقاضیان با خیال راحت و بدون ترس از بلوکه شدن حساب، حواله‌ها را ارسال کنند. همین موارد باعث شده تا حواله یوان انتخاب مناسبی برای تراکنش‌های بین‌المللی باشد. بنابراین، استفاده از حواله های چینی برای انتقال پول به این کشور یکی از راه های ارزان و سریع است و همچنین در زمینه تجارت، نرخ حواله به یوان نسبت به سایر حواله ها مناسب‌تر است. به همین دلیل مورد استقبال بسیاری از تجار ایرانی قرار گرفته است.

     

    مزایای حواله یوان به چین

    ارسال یوان به چین اولین گام در مبادله با تاجران چینی است و همچنین مهم‌ترین مرحله تجارت است. حواله واحد پولی چین به چند دلیل مهم است:

    • حواله نامحدود
    • سودآوری بالای حواله‌های یوان به چین در مقایسه با سایر ارزها
    • با استفاده از یک حساب تجاری ثبت شده در چین، حواله ارزی یوان به سهولت قابل انجام است.
    • ارسال یوان به چین از چندین بانک معتبر چینی، احتمال بروز مشکلات را به صفر می رساند.
    • امکان پرداخت معادل ریالی پول چین از طرقی شرکت های بازرگانی واسطه

     

    دردسرهای انتقال یوان به چین

    هنگامی که یوان به چین ارسال می شود، مالیات دریافت می شود زیرا یوان پول ملی چین است. برخی از شرکت های معروف چینی و بین المللی ترجیح می دهند به جای یوان دلار یا یورو برایشان ارسال شود و در صورت ارسال یوان باید 10 تا 20 درصد ریال بیشتری نسبت به دلار و یورو پرداخت کنید. برای حل این مشکل سرمایه داران ایرانی از طریق هنگ کنگ و دبی حواله ارسال می کنند. از طرفی، با توجه به اینکه قیمت حواله یوان امروز بازار همواره در حال تغییر است بهتر است برای انجام حواله پس از اطمینان از قیمت، حواله را در همان لحظه به انجام برسانید.

    همچنین، برای ارسال یوان به چین، نام گیرنده یا صاحب حساب مورد نیاز است و این مشکل ایجاد می کند؛ زیرا معمولا فقط تصویر نام گیرنده موجود است. از آنجایی که حواله های یوان به چین به جای حساب تجاری به حساب شخص ارسال می شود، این نوع حواله از حواله های دلاری و یورویی ریسک بیشتری دارد.

    نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، حواله یوان سفید است. حواله یوان سفید یا یوان تمیز نوعی از حواله است که مبدأ و سپرده گذار آن مشخص است ولی هیچ مسئولیتی در قبال بسته شدن حساب گیرنده ندارد. اگرچه برای انتقال یوان سفید هزینه کمتری دریافت می شود، اما بدون ریسک نیست و امکان بلوک شدن پول شما وجود دارد.

     

    روش های انتقال واحد پولی چین

    اگر شما هم برای تجارت یا مهاجرت نیاز به حواله یوان دارید، باید با روش های ارسال حواله ارزی به چین آشنا باشید. در این مقاله شما با انواع روش های حواله ارزی چین آشنا خواهید شد.

     

    1. حواله یوان با حساب شخصی

    داشتن حساب بین المللی یکی از بهترین راه های ارسال پول به چین است. برای ارسال پول به چین با استفاده از این روش، باید یک حساب بانکی در این کشور ایجاد کنید. مزیت این روش این است که می توانید از چین به حساب بانکی مورد نظر خود پول انتقال دهید. این امر امنیت پرداخت شما را افزایش می دهد و مانع از بلوک پول شما در هر مرحله از انتقال می شود.

    برای افتتاح حساب در چین، باید این کار را شخصاً انجام دهید. برای افرادی که ویزای این کشور دارند، کار آسانی است، اما برای افرادی که ویزای چین ندارند، این روند پیچیده می شود. در این مراحل می توان به گرفتن وکیل معتبر در چین یا استفاده از ویزای موقت برای افتتاح حساب در یکی از بانک های چین اشاره کرد.

    انتقال پول از حساب چینی خود به ایران نیز نیازمند داشتن حساب بین المللی برای تبدیل ریال شما به یوان یا دلار است. همچنین، برای این کار می توانید به یک موسسه مالی مراجعه کنید و مبلغی را که می خواهید به شماره حساب بین المللی خود انتقال دهید.

     

    1. حواله سوئیفت یوان (SWIFT Transfer)

    امروزه ارسال پول به چین از طریق سایت های آنلاین یکی از محبوب ترین راه ها برای افرادی است که قصد مهاجرت یا تجارت با این کشور را دارند. بهترین گزینه برای حواله یوان استفاده از سوئیفت است. البته این روش برای کسانی که می خواهند پول زیادی را به چین منتقل کنند توصیه می شود. در واقع، این روش برای حواله مبالغ بالای ده هزار دلار است زیرا کارمزد مناسبی دارند.

    اگر می خواهید با استفاده از سوئیفت حواله یوان به چین داشته باشید، بهتر است به یک موسسه بازرگانی معتبر مراجعه کنید. سپس از طریق حساب بانکی آن موسسه پول را به حساب خود در چین واریز کنید. ارسال به چین از طریق سوئیفت سه تا پنج روز کاری طول می کشد. در نظر داشته باشید که استفاده از این روش به دلیل امنیت بالا می تواند هزینه های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

     

    1. حواله وسترن یونین (Western Union)

    روش حواله وسترن یونین یک روش عالی برای ارسال فوری یوان چین محسوب می شود. زیرا وسترن یونیون سریعترین راه برای انتقال پول در سراسر جهان بدون نیاز به حساب بانکی است. وسترن یونیون یک مؤسسه آمریکایی است که خدمات انتقال وجه و همچنین انتقال پول شخصی به تمام نقاط جهان به استثنای کشورهای تحریم شده را در کمترین زمان ممکن ارائه می کند.

    در حقیقت، تحریم های اعمال شده بر خزانه بانکداری ایران از سمت آمریکا، تاجران ایرانی را با دردسر روبه رو کرده است. با این حال، صرافی‌های مجاز و معتبر دارای کارگزاری‌هایی در کشورهای مختلف از جمله کشور چین هستند. این امر باعث شده است که به آسانی از طریق این صرافی ها با ارائه اطلاعات مربوط به گیرنده ارز، نام شهر و مبلغ درخواستی در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به تبادلات ارزی مورد نیاز خود نمود.

    چگونه یوان چین حواله کنیم؟

    کارمزد حواله به چین

    کارمزد حواله یوان به چین به عواملی نظیر مبلغ حواله و روش حواله بستگی دارد. به عنوان مثال اگر برای انتقال یوان در بانک های چین یک حساب داشته باشید، می توانند به راحتی از حساب خود در این بانک به حساب مشتری خود در این بانک انتقال دهید. در این تراکنش عادی شما می توانید حواله یوان بدون کارمزد داشته باشد. اما اگرشخص دریافت کننده وجه در بانک شما حساب بانکی نداشته باشد، برای حواله یوان باید کارمزد پرداخت شود.

    در روش حواله یوان به چین از طریق صرافی ها یا موسسات بازرگانی مجاز، تجار با افتتاح حساب در یکی از بانک های چینی می توانند به راحتی از صرافی درخواست کنند تا مبلغ درخواستی را به حساب مورد نظر واریز کنند. صرافی ها و موسسات می توانند در اسرع وقت از طریق حساب های بانک های چین با یک انتقال ساده از حساب به حساب، مبلغ درخواستی مشتری را واریز کنند. اگر تاجر و صرافی در یک بانک حساب داشته باشند یا حواله به یوان باشد، کارمزد این انتقال به یوان در مبالغ بالا رایگان خواهد بود. اما اگر بانک ها متفاوت باشند یا حواله در مبالغ کم انجام شود، مبلغ ناچیزی برای حواله بانکی از تجار کسر می شود.

     

    ایمن‌ترین روش حواله یوان کدام است؟

    همانطور که دلایل زیادی برای ارسال پول به خارج از کشور وجود دارد، راه های زیادی نیز برای انجام آن وجود دارد. در حالی که امنیت حواله پول برای فرستندگان اهمیت زیادی دارد، این بدان معنا نیست که سرعت کمتر اهمیت دارد. در واقع، برای حواله یوان چین شما می توانید از حساب شخصی خود به صورت مستقیم استفاده کنید و یا این کار را به شرکت های بازرگانی بسپارید. اگرچه حواله یوان از طریق حساب شخصی خیلی سریع تر صورت می گیرد، ریسک بالای عدم امکان پیگیری در صورت بروز مشکل در تراکنش نیز وجود دارد. بنابراین، ایمن ترین راه حواله یوان به چین بهرمندی از خدمات موسسات بازرگانی باتجربه در این حوزه است، اگرچه می تواند زمانبر باشد.

    دولت چین انتقال پول به حساب های به دست آمده از پولشویی، قاچاق مواد مخدر و ارز حاصل از فروش برخی ارزهای دیجیتال را غیرقانونی می داند. از آنجایی که اکثر صاحبان حساب حواله یوان شخصی هستند، برای حواله یوان به چین، باید نام دارنده حساب را همراه با اطلاعات فرستنده داشته باشید تا سرمایه خود را از دست ندهید.

    گاهی اوقات به دلیل نقض سقف تراکنش در چین با مسدود شدن حساب های افراد مواجه می شویم. فروشندگان چینی از حساب های شخصی برای ارسال یوان استفاده می کنند تا از پرداخت مالیات اجتناب کنند. این اقدام گاهی اوقات با بسته شدن حساب هدف به دلیل عدم رعایت قوانین دولت چین در مورد محدودیت روزانه تراکنش برای افراد همراه است. بنابراین، استفاده از حساب تجاری برای خرید کالا، علاوه بر اطمینان از بلوکه نشدن پول، امکان پیگیری و ثبت شکایت در صورت قصور فروشنده را نیز فراهم می کند.

    در نهایت باید بگوییم که می توانید با استفاده از شرکت های بین المللی که تجربه زیادی در این زمینه دارند، ریسک ارسال یوان به چین را کاهش دهید. بازرگانی مهیر با سال ها تجربه در حواله ارز، فرآیند حواله یوان را برای شما آسان می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت bazarganimahir مراجعه کنید و یا با مشاوران بازرگانی مهیر که به صورت 24 ساعت، همه روزه آماده ارائه مشاوره و خدمت هستند، در ارتباط باشید.

     

    برچسب ها : فرآیند حواله یوان به چین,حواله یوان سفید,مزیت حواله یوان,پول چین

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=317943

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم