• امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

چگونه مبلغ یارانه عید فطر را با کد دستوری مشخص استعلام کنیم؟

  • کد خبر : 343222
  • 20 فروردین 1403 - 12:16
چگونه مبلغ یارانه عید فطر را با کد دستوری مشخص استعلام کنیم؟

مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشته است که استعلام مبلغ یارانه عید فطر از طریق کد دستوری خاصی انجام می‌شود. او افزوده که طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نیز با استقبال گسترده‌ای مواجه بوده است. این طرح منجر به افزایش فعالیت کارخانجات مواد غذایی شده و باعث کاهش […]

  • مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشته است که استعلام مبلغ یارانه عید فطر از طریق کد دستوری خاصی انجام می‌شود. او افزوده که طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک نیز با استقبال گسترده‌ای مواجه بوده است. این طرح منجر به افزایش فعالیت کارخانجات مواد غذایی شده و باعث کاهش نقدینگی در بازار شده است.

    یحیوی، مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی، ادامه داده و گفته است که در طرح فجرانه الکترونیک، یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین نیازهای غذایی هر فرد شامل مواردی مثل گوشت مرغ و قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است. این یارانه با توجه به اختلاف قیمت‌ها با قیمت روز، از محل اعتبار جدید دولت تامین خواهد شد.

    او ادامه داده و اظهار کرده است که براساس این طرح، خانوارها باید قیمت سال ۱۴۰۱ را پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن با قیمت روز از محل یارانه دولت تأمین می‌شود. با اعتبارات موجود، یک خانواده ۴ نفره در طول روزهای آینده مبلغی حدود ۲ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان به عنوان یارانه نقدی و تشویقی دریافت خواهد کرد.

    ایشان ادامه داده و گفته است که از زمان شروع طرح فجرانه، دولت بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان را برای این طرح صرف کرده است که این مبلغ متناظر با اعتبار تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی است.

    این مشاور بیان کرده است که همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، مرحله دوم طرح فجرانه از ۱۸ اسفندماه اجرا می‌شود و در این طرح هر کالا اعتبار خاص خود را دارد.

    مردم مجاز به خرید از هر برندی هستند، اما باید دقت داشته باشند که در طرح فجرانه الکترونیک باید قیمت مبنای سبد را خودشان پرداخت کنند تا بتوانند مبلغ ۲۲۰ هزار تومانی را دریافت کنند. طرح فجرانه الکترونیک هر ماه سه بار اجرا می‌شود و مردم می‌توانند از ۱۸ تا ۱۷ ماه بعد از آغاز هر دوره از این طرح خرید کنند.

    در ابتدای اجرای طرح، برخی فروشگاه‌ها تخلف کردند و سعی کردند مردم را مجبور به خرید از برندهای خاصی کنند. اما بلافاصله پس از شناسایی این تخلفات، فروشگاه‌های متخلف مسدود شدند و امکان فروش کالابرگ از آنها گرفته شد. در حال حاضر، ۲۱۰ هزار فروشگاه و دو فروشگاه بزرگ اینترنتی به این طرح متصل هستند.

    مشاور معاون امور رفاهی و اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشته که در طرح فجرانه، مجموعاً ۴۴ هزار میلیارد تومان کالا خریداری شده است. او همچنین توجه مردم را به این نکته جلب کرده است که در صورت مواجهه با تخلفات مانند اجبار به خرید از برندهای خاص یا گرانفروشی، می‌توانند آن را گزارش کنند.

    مقدار باقیمانده یارانه فجرانه را می‌توانید با استفاده از کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* چک کنید. این کد نشان می‌دهد که چه مقدار از اعتبار کالابرگ فجرانه باقی‌مانده است. همچنین می‌توانید از برنامه کاربردی موبایل خود هم برای چک کردن اعتبار یارانه فجرانه استفاده کنید.

    از سوی دیگر، شرط خرید حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه فجرانه حذف شده است و مقدار یارانه تشویقی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

    سبد ۱۱ قلمی یارانه فجرانه شامل مواردی مانند گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است. قیمت این سبد با قیمت‌های سال ۱۴۰۱ محاسبه شده و مابه‌التفاوت آن با قیمت روز از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود.

    زمان شارژ کارت‌های سرپرستان خانوار برای یارانه فجرانه بین ۱۸ تا ۲۰ هر ماه است و این شارژ تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

    یارانه تشویقی ادامه دارد. طرح فجرانه برای مدت سه ماه اجرا می‌شود، از ۱۸ بهمن‌ماه شروع شده و تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

    نیازی نیست که افراد به صورت یکجا اعتبار خود را خرید کنند. مشمولان یارانه فجرانه می‌توانند طی یک ماه و به مرور زمان، با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به طرح خریدشان را انجام دهند.

    در مورد خرید اقلام یارانه فجرانه، هر یک از این اقلام اعتبار تشویقی مشخصی دارند که در صورت خرید، اعتبار تشویقی فقط برای آن قلم خریداری شده محاسبه می‌شود.

    برای مثال، می‌توانید هر نوع مرغ، حتی مرغ‌های بسته‌بندی تکه‌شده را خریداری کنید و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. همچنین، می‌توانید به جای خرید گوشت یخ زده، گوشت گرم را خریداری کنید، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که دولت قیمت مبنای گوشت یخ زده را در نظر گرفته و مابه‌التفاوت قیمت گوشت یخی و گوشت گرم را باید خودتان پرداخت کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343222

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم