• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

چگونه درگاه پرداخت امن را از درگاه پرداخت اینترنتی جعلی تشخیص دهیم؟

  • کد خبر : 268928
  • 28 آذر 1400 - 8:46
چگونه درگاه پرداخت امن را از درگاه پرداخت اینترنتی جعلی تشخیص دهیم؟

فرض کنید که می‌خواهید برای اولین بار از یک فروشگاه آنلاین خرید کنید، چطور می‌توانی به آن فروشگاه اینترنتی اعتماد کنید! اغلب خریداران نظرات قبلی دیگر مشتریان را بررسی می‌کنند، اما اگر کسب و کار انلاین خود را تازه راه‌اندازی کرده باشید، آیا شخصی در مورد محصولات شما نظر داده است یا تجربه قبلی مشتری […]

  • فرض کنید که می‌خواهید برای اولین بار از یک فروشگاه آنلاین خرید کنید، چطور می‌توانی به آن فروشگاه اینترنتی اعتماد کنید! اغلب خریداران نظرات قبلی دیگر مشتریان را بررسی می‌کنند، اما اگر کسب و کار انلاین خود را تازه راه‌اندازی کرده باشید، آیا شخصی در مورد محصولات شما نظر داده است یا تجربه قبلی مشتری با جستجو در اینترنت قابل مشاهده است؟ طبیعتا خیر. در این صورت مسلم است که هیچ بازخوردی از مشتری در مورد محصولات شما وجود ندارد. آیا در چنین شرایطی باز هم می‌توانیداعتماد مشتریان بالقوه‌ی خود را برای خرید از وب سایت یا فروشگاه آنلاین خود جلب کنید؟ این همان دغدغه‌ای است که درصد بسیار زیادی از فروشندگان آنلاین با آن مواجه هستند. اگر مشتری وجود نداشته باشد، جلب اعتماد کار بسیار سختی خواهد بود. خوشبختانه روش های مختلفی برای جلب اعتماد مشتری وجود دارد که استفاده از درگاه پرداخت امن و معتبر یکی از آن‌هاست. با این حال هنگام طراحی وب سایت برای کسب و کار آنلاین خود، با چالش‌هایی مانند انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی مناسب برای کاهش خطر فیشینگ روبه‌رو هستید.

    نحوه‌ی تشخیص درگاه پرداخت اینترنتی امن

    وبسایت های زیادی وجود دارند که با جعل سایت های پرداخت بانکی، اطلاعات کارت اعتباری کاربران را به سرقت می برند. به همین دلیل، بسیاری از کاربران از پرداخت های آنلاین می ترسند. با کمی دقت می توانید این مشکل را حل کنید. راه های مختلفی برای بررسی اعتبار صفحه پرداخت آنلاین و محافظت از اطلاعات شما وجود دارد. برای پرداخت آنلاین باید برخی از اطلاعات خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل موارد زیر است:

    • شماره کارت
    • رمز کارت دوم (PIN2)
    • کد اعتبار سنجی دوم CVV2
    • تاریخ انقضا کارت
    • ایمیل
    • صفحه کلید امن
    • نکات ایمنی

    چگونه درگاه پرداخت امن را از درگاه پرداخت اینترنتی جعلی تشخیص دهیم؟

    برای این که احتمال به سرقت رفتن اطلاعات کارت بانکی مشتریان را کاهش دهیم، و خودمان نیز در دام این ماجرا گرفتار نشویم باید چند نکته را به خاطر داشته باشیم که در ادامه برخی از مهم‌ترین آن‌ها را بررسی کرده ایم:

    آدرس صفحات پرداخت در مرورگر: یکی از راه های شناسایی این صفحات، آدرس وب سایت یا همان URL است که باید اطمینان حاصل شود که آدرس اصلی درگاه اینترنتی بوده و حاوی حروف بیش‌تر، کم‌تر یا متفاوت نباشد. به عنوان مثال اگر به آدرس صفحه پرداخت آنلاین دقت کنید، به راحتی خواهید دید که تمامی صفحات تایید شده توسط سیستم بانکی کشور عبارت shaparak.ir را در خود جای داده است. نکته بسیار مهم توجه به املای shapak.ir و بررسی تعداد حروف و املای آنه است. این مساله را نادیده نگیرید، چرا که برخی از وب سایت های جعلی با اعمال تغییرات ظریف در حروف shaparak.ir آدرس وب سایت اصلی را تغییر داده و به گونه ای متفاوت می نویسند. به عنوان مثال shaparaak.ir یا shapaarak.ir یا shaaparak.ir

    به روز رسانی صفحه پرداخت: یکی از راه های تشخیص صفحات جعلی، به روز رسانی یا رفرش کردن صفحه‌ی پرداخت است. اگر با این کار اعداد روی صفحه کلید مجازی تغییر نکنند، صفحه‌ای  که به آن هدایت شده اید جعلی است. به بیان ساده‌تر اگر قبلاً به صورت آنلاین خرید کرده اید، می دانید که می توانید هنگام وارد کردن اطلاعات بانکی خود از صفحه کلید استاندارد روی صفحه استفاده کنید. این کیبوردها برای ایمن سازی پرداخت های آنلاین طراحی شده اند. برای این کار باید روی آن کلیک کنید و نگاهی گذرا به اعداد و موقعیت آنها روی صفحه کلید بیندازید. سپس یک بار صفحه را Refresh کنید و دوباره روی آن کلیک کنید. در صورتی که مکان فعلی شماره ها با مکان قبلی (قبل از آپدیت) مطابقت نداشته باشد و بین آنها جابه جایی وجود داشته باشد، این درگاه پرداخت اینترنتی معتبر است در غیر این صورت به یک درگاه پرداخت اینترنتی جعلی هدایت شده‌اید.

    صحت‌سنجی صفحه پرداخت: گزینه دیگر این است که یک بار اطلاعات کارت بانکی خود را نادرست و جابه جا وارد کنید، چنانچه پیغام خطا دریافت کردید، به این معنی است که صفحه ای که در آن هستید یک درگاه پرداخت اینترنتی امن است.  برای اعتبارسنجی و ایمن نگه داشتن اطلاعات کارت بانکی خود در صفحه پرداخت آنلاین خود، عمداً اطلاعات کارت بانکی خود را فقط یک بار وارد کنید، به عنوان مثال: چهار رقم اول شماره کارت خود را به درستی و مابقی را اعداد دیگری ثبت کنید، اگر این صفحه پرداخت به سیستم بانکی کشور متصل باشد، بلافاصله با پیغام خطا یا شماره کارت نامعتبر یا توضیحی مشابه مواجه خواهید شد.

    درگاه پرداخت اینترنتی امن زرین پال

    در دنیایی که هوش مصنوعی و فناوری با سرعت نور در حال پیشرفت است، کلاهبرداران اینترنتی می توانند به راحتی به اطلاعات حساب های بانکی نفوذ کرده و مشکلاتی را برای افراد و مشاغل ایجاد کنند. به همین دلیل، به عنوان یک صاحب کسب و کار آنلاین که جابجایی و مسدود کردن وجه در حساب شما منجر به ضرر مالی قابل توجهی می شود، باید در انتخاب درگاه وب سایت خود و استفاده از امن ترین درگاه پرداخت آنلاین در سایت خود بسیار دقت کنید.

    برای افزایش امنیت اطلاعات کارت بانکی خود، هنگام پرداخت آنلاین، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از وب سایت ها و فروشگاه های آنلاینی که دارای علامت اعتماد یا مجوز پرداخت آنلاین هستند خرید کنید و در شروع پرداخت به دنبال حروف https و شاپرک باشید. آدرس صفحه در مرورگر شما زرین پال به عنوان درگاه پرداخت امن خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه می دهد. درگاه پرداخت امن یکی از مهمترین خدمات زرین پال است و با هدف بهبود روند مالی شرکت ها و افزایش فروش محصولات آنها نصب شده است. یکی از مهم ترین کارکردهای درگاه پرداخت آنلاین زرین اینترنتی پال، راهنمایی خریدار به سریع ترین درگاه پرداخت با بالاترین نرخ تراکنش موفق است.

     

    زرین‌پال سریع‌ترین روش‌های خدمت‌رسانی به کاربران و پشتیبانی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. پاسخ‌گویی به نیاز افراد، هم برای پذیرندگان زرین‌پال و هم برای افرادی که حساب کاربری یا عضویت زرین‌پال ندارند یکسان است و تفاوتی در نوع ارائه‌ی خدمات پشتیبانی وجود ندارد، بنابراین تمام افراد می‌توانند هر گونه پرسش یا درخواستی دارند، به صورت 24 ساعت شبانه‌روز، حتی در ایام غیر اداری و روزهای تعطیل رسمی عنوان کنند. لازم به توضیح است که اگر کاربر زرین‌پال باشید می‌توانید در پنل کاربری خود، با انتخاب گزینه‌ی تیکت جدید، پرسش خود را مستقیما با کارشناسان واحد امور مشتریان زرین‌پال در میان بگذارید و به تاریخچه‌ی تمام پیام‌های ارسالی به همراه پاسخ آن‌ها دسترسی داشته باشید تا در صورت نیاز برای مشاهده‌ی مجدد پاسخ، و استفاده از راهنمایی کارشناسان، آن‌ها را مرور کنید.

    در حقیقت زرین پال گذرگاهی امن و مستحکم، برای عبور کسب و کارها از موانعی است که در دنیای تجارت آنلاین با آن مواجه می‌شوند. بر همین اساس می‌توان تمام محصولاتی که توسط زرین پال طراحی و عرضه شده‌اند را بهترین راهنما تلقی کرد که در طول مسیر رشد، همراه و هم‌پای کسب و کارهاست؛ از جمله درگاه پرداخت اینترنتی که بهترین گزینه برای دارندگان وب‌سایت فروشگاهی است و با کاهش میزان خطا هنگام انجام پرداخت مشتریان، باعث افزایش تراکنش‌های موفق خریداران می‌شود. علاوه‌بر این می‌توان از زرین لینک، به عنوان محصولی دیگر از زرین پال یاد کرد که مختص کسب و کارهایی‌ست که وب‌سایت ندارند و به طرق دیگری کسب درآمد می‌کنند، به‌ویژه آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرام، کانال‌های فروش تلگرامی و دیگر پلتفرم‌های خرید و فروش.

    یکی دیگر از سرویس‌های زرین‌ پال افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) است. کلیه افراد و کاربران با معرفی زرین پال به سایر کسب و کارها می‌توانند در 20٪ از کارمزد تراکنش‌های پرداختی به زرین پال شریک شوند.

    استفاده از کلیه خدمات و سرویس‌های زرین‌ پال در بستر اپلیکیشن، یکی دیگر از امکانات زرین پال است که موجب می شود کاربران پرداخت کننده بدون ترک برنامه و یا بازی در حال اجرا به صفحه پرداخت هدایت شده و پرداخت خود را نهایی سازند.

    یکی دیگر از سرویس‌های زرین پال امکان دریافت شماره شبا است. گاها برای نقل و انتقال وجه در سیستم‌های بانکی کشور نیاز به شماره شناسه حساب بانکی ایران (شبا) است اما شیوه متداول انتقال وجه به روش کارت به کارت باعث شده است تا بسیاری از کاربران بانکی به اطلاعات شماره کارت خود بیشتر از شماره شبا دسترسی داشته باشند. در چنین مواردی می‌توان به سادگی با استفاده از سرویس دریافت شماره شبا زرین‌پال، در عرض چند ثانیه با استفاده از شماره کارت، شماره شبا حساب بانکی را دریافت کرد. برای این کار باید کاربران ابتدا وارد صفحه دریافت شماره شبا زرین پال شده و بعد از انتخاب بانک مورد نظر، با طی کردن مراحل خواسته شده شماره شبا حساب بانکی خود را مشاهده کنند.

    درگاه پرداخت زرین پال گزینه مناسبی برای کسب و کارهایی است که قصد دارند در سریع ترین زمان ممکن درگاه پرداخت امن و مطمئن دریافت کنند و به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته از خدمات و پشتیبانی مخصوص بهره‌مند شود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به شبکه های اجتماعی به آدرس www.instagram/zarinpal.com  و یا وب‌سایت زرین پال (zarinpal.com) مراجعه کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۵ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=268928

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم