• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

چرا نهنگ‌ها علیرغم ترس بازار از رکود به خرید بیت کوین ادامه می‌دهند؟

  • کد خبر : 317396
  • 21 اردیبهشت 1402 - 16:03
چرا نهنگ‌ها علیرغم ترس بازار از رکود به خرید بیت کوین ادامه می‌دهند؟

قیمت بیت کوین باوجود واکنش مثبت به کاهش نرخ تورم در شب گذشته، در پی انتشار شایعه فروش بخشی از بیت کوین‌های توقیف‌شده توسط دولت ایالات متحده سقوط کرد. با این حال، بررسی داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که د..

  • قیمت بیت کوین باوجود واکنش مثبت به کاهش نرخ تورم در شب گذشته، در پی انتشار شایعه فروش بخشی از بیت کوین‌های توقیف‌شده توسط دولت ایالات متحده سقوط کرد. با این حال، بررسی داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که در شرایطی که بازار از احتمال وقوع رکود اقتصادی می‌ترسد، نهنگ‌ها به خرید بیت کوین ادامه می‌دهند.

    به گزارش نیوزبی‌تی‌سی، در این شرایط، تنها یک گروه از سرمایه‌گذاران ترسی از خود نشان ندادند: نهنگ‌ها. سرمایه‌گذاران بزرگی که پول زیادی دارند، یکی از قابل اعتمادترین شاخص‌های زمان مناسب برای خرید بیت کوین هستند. اکسل آدلر (Axel Adler)، تحلیلگر آن‌چین می‌گوید:

    روند انباشت و توزیع بیت کوین، بدون تغییر ادامه دارد. بازیکنان بزرگ همچنان به خرید بیت کوین از بازیکنان کوچکتر ادامه می دهند.

    نمودار زیر نشان می‌دهد که سرمایه‌گذارانی با موجودی بیش از ۵٬۰۰۰ بیت کوین – در کنار سرمایه‌گذارانی باموجودی کمتر از ۱۰ بیت کوین – در طول ۳۰ و ۹۰ روز گذشته مقادیر سکه خریداری کرده‌اند؛ آن هم گروه‌های دیگر در حال فروش بوده‌اند.

    نمودار توزیع و انباشت بیت کوین بر اساس گروه‌های مختلف

    نهنگ‌های بیت کوین چه می‌دانند؟

    البته، تنها می‌توان حدس زد که نهنگ‌های بیت کوین چه می‌دانند که دیگران از آن آگاه نیستند. واقعیت این است که قیمت بیت کوین، پس از انتشار داده‌های شاخص مصرف‌کننده (تورم) روند صعودی داشت تا اینکه اخبار جعلی فروش بیت کوین توسط دولت ایالات متحده منتشر شد.

    اما، اعلام نرخ تورم در روز گذشته می‌تواند پیامد‌های گسترده‌تری نسبت به آن چیزی داشته باشد که در نگاه اول آشکار است. مدتی است که بازار روی چرخش زودهنگام سیاست پولی بانک مرکزی ایالات متحده شرط‌بندی کرده است. بازار اکنون انتظار دارد که نرخ بهره تا پایان سال حداقل ۳ کاهش ۰.۲۵ واحدی داشته باشد و ۴.۲۵ تا ۴.۵درصد برسد.

    در حالی بحران بانکی ایالات متحده این انتظار را تقویت می‌کند، به نظر می‌رسد که نهنگ‌ها به بلوف فدرال رزرو – تداوم روند افزایش نرخ بهره تا پایان سال – اهمیتی نمی‌دهند. همان طور که تونی اسپیلوترو (Tony Spilotro)، سردبیر و تحلیلگر تکنیکال نیوزبی‌تی‌سی اخیراً خاطرنشان کرد که تصمیم‌گیری فدرال رزرو مبتنی بر اندیکاتورهای گذشته‌نگر است. او نوشت:

    شاخص قیمت مصرف‌کننده، یک اندیکاتور گذشته‌نگر است. در مقابل، بازار سهام نمونه یک شاخص آینده‌نگر است.

    چارلی بیللو (Charlie Bilello)، استراتژیست ارشد بازار در کریتیو پلنینگ در توییتر تأکید کرد که شاخص قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده از ۹.۱درصد در ژوئن (خرداد) سال گذشته به ۴.۹درصد در آوریل (فروردین) کاهش یافته است. به گفته این تحلیلگر مشهور، دلیل این کاهش، نرخ تورم کمتر در بخش نفت کوره، بنزین، خودروهای فرسوده، تأمین گاز، مراقبت‌های پزشکی، پوشاک، خودروهای نو، مواد غذایی بخش خانگی و برق است.

    تغییرات نرخ تورم نسبت به مدت مشابه پارسال

    نرخ تورم در بخش حمل‌ونقل، غذای خارج از خانه و مسکن از ژوئن (خرداد) گذشته افزایش یافته است، اما کاهش در سایر مؤلفه‌های اصلی این افزایش‌ها را خنثی کرده است. این واقعیت که شاخص تورم اصلی ایالات متحده (به استثنای غذا و انرژی)، نسبت به مدت مشابه سال همچنان در سطح ۵.۵درصدی باقی ‌مانده، در درجه اول به‌دلیل تورم بخش مسکن، رشد ۸.۱درصدی نسبت به سال گذشته است. به گفته بیللو:

    در حالی که تورم واقعی اجاره‌بها مدتی است که کاهش یافته است، چرا شاخص قیمت مصرف‌کننده در بخش مسکن در حال افزایش است؟ شاخص قیمت مصرف‌کننده مسکن یک شاخص گذشته‌نگر است که تورم واقعی بخش مسکن را در سال۲۰۲۱ و نیمه اول سال ۲۰۲۲ به‌شدت کمتر نشان می‌دهد.

    بیللو افزود که پس از یک روند افرایشی، شاخص قیمت مصرف‌کننده مسکن اولین کاهش خود از ۸.۲درصد در ماه مارس (اسفند) – بالاترین سطح خود از سال ۱۹۸۲ – به ۸.۱درصد در ماه آوریل (فرودین) نشان داد. اگر در نهایت تورم مسکن به اوج خود برسد، تأثیر زیادی بر تورم کلی خواهد داشت؛ زیرا مسکن بیش از یک‌سوم این شاخص را تشکیل می‌دهد.

    آیا تورم به‌سرعت در حال کاهش است؟

    توماس لی (Thomas Lee)، مدیر بخش تحقیقات فانداستراتس عقیده که تورم سریع‌تر از آنچه مردم تصور می‌کنند در حال کاهش است و این باعث می‌شود که توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو برای سرمایه‌گذاران راحت‌تر شود؛‌ زیرا منجر به آسیب کمتری خواهد شد.

    از نظر لی، این یکی از پیامدهای مهم گزارش دیروز شاخص قیمت مصرف‌کننده برای ماه آوریل (فروردین) است. کارل کوئینتانیلا (Carl Quintanilla) خاطرنشان می‌کند:

    تورم ۴۰درصد از سبد شاخص‌ قیمت مصرف‌کنند در حال کاهش است که می‌تواند پیشرفتی بزرگ باشد. تورم مسکن و غذا در حال کاهش نیست، حتی اگر گزارش کنونی این را نشان دهد؛ زیرا در این صورت، تورم ۵۰درصد دیگر از این سبد نیز کاهش می‌یافت.

    همانطور که لی پیش‌بینی کرده بود، کاهش سریع نرخ تورم می‌تواند برای منجر به رشد بیت کوین شود. با این همه، در حالی که سرمایه‌گذاران خرد به‌دلیل ترس از رکورد اقتصادی قریب‌الوقوع توام با تورم زیاد در حال فروش بیت کوین‌های خود هستند، نهنگ‌ها از این فرصت برای برداشت استفاده می‌کنند.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=317396

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم