• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

چرا میوه خشک گرونه؟

  • کد خبر : 307101
  • 25 مهر 1401 - 12:29
چرا میوه خشک گرونه؟

از نظر خیلی از افراد قیمت میوه خشک بالاست یا به عبارت ساده تر میوه خشک گرونه؟؟ خیلی از افراد که برای اولین بار است به قیمت میوه خشک می رسند می گویند چرا میوه خشک گرونه؟؟ در پاسخ به این سوال باید در ادامه طبق تحقیقاتی که در  سادینو انجام دادیم دلیل این موضوع […]

  • از نظر خیلی از افراد قیمت میوه خشک بالاست یا به عبارت ساده تر میوه خشک گرونه؟؟

    خیلی از افراد که برای اولین بار است به قیمت میوه خشک می رسند می گویند چرا میوه خشک گرونه؟؟

    در پاسخ به این سوال باید در ادامه طبق تحقیقاتی که در  سادینو انجام دادیم دلیل این موضوع را توضیح دهیم و همچنین بررسی کنیم واقعا میوه خشک گران است یا خیر!

    آیا از روند تولید میوه خشک اطلاعی دارید چون این موضوع بهتر قیمت میوه خشک را مشخص می کند.

    میوه خشک چیست و چگونه تولید می شود؟

    شاید خیلی از افراد از میوه خشک و مراحل تولید آن اطلاع نداشته باشند به همین خاطر فکر می کنند که میوه خشک گران است. این توضیحات باعث می شود تا بیشتر به قیمت میوه خشک پی ببرید.

    میوه خشک شده از میوه تازه به دست می آید. در طی فرایندی توسط دستگاه خشک کن یا نور خورشید و … میوه تازه به میوه خشک تبدیل می شود.

    میوه های خشک به دو دسته کلی میوه خشک سنتی و صنعتی تقسیم می شوند. این دسته به شیوه تولید میوه خشک بر می گردد.

    بگذارید با ذکر یک مثال توضیح دهم میوه ای مثل زرآلو از زمان های بسیار دور به صورت طبیعی و زیر نور آفتاب خشک میشدند که این روش خشک کردن سنتی محسوب میشده که تا کنون هنوز ادامه دارد و بسیار پر طرفدار است.

    برای دریافت قیمت قیسی خشک درجه یک در بازار روی لینک کلیک کنید.

    در روش خشک کردن صنعتی که منظور ما خشک کردن به وسیله دستگاه خشک کن است. ابتدا میوه ای مثل سیب را به صورت ورقه ای برش می زنند و سپس در سینی های دستگاه خشک کن می چینند و پس از مدت زمانی که بستگی به میوه دارد میوه تازه به میوه خشک شده با رطوبت کم تبدیل می شود.

    یکی از راه های خرید با قیمت مناسبتر خرید میوه خشک عمده است برای اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید :

    https://sadinofruit.com/product-category/dried-fruit-bulk/

    حالا می رسیم به این سوال :

    آیا میوه خشک واقعا گرونه؟

    این مورد را هم با ذکر مثال توضیح میدهیم تا به بهترین شکل به جواب سوال خود برسید؟

    میوه ای مثل سیب را در نظر بگیرید که می خواهیم 10 کیلو از این میوه را به سیب خشک تبدیل کنیم. ابتدا باید پوست میوه ها گرفته شود و سپس میوه ها برش داد شوند و به صورت ورقه ای درآیند و هسته میوه هم جدا شود. هم این موارد وزن میوه را تا همین جا بین 1 تا 2 کیلو کم می کند. سپس این برش ها در دستگاه خشک کن قرار داده می شوند تا بعد از 8 الی 12 ساعت خشک شوند (این تایم برای خشک کردن سیب مناسب است میوه های دیگر تایم متفاوتی برای خشک کردن دارند که تجربی است و بستگی به دستگاه خشک کن نیز دارد).

    بعد از اینکه سیب خشک شده را از دستگاه خارج کردیم با ترازو آن را وزن می کنیم. وزن محصول خشک بین 800 تا 1200 گرم است که ما اگر میانگین در نظر بگیریم از هر 10 کیلو سیب تازه 1 کیلو گرم سیب خشک به دست می آید.

    حالا همه اینها را توضیح دادیم تا به موضوع مهم محاسبه قیمت برسیم !

    محاسبه قیمت میوه خشک و نتیجه گیری

    به فرض مثال اگر قیمت هر کیلو سیب در بازار 10 هزار تومان باشد. پس قیمت 10 کیلو گرم سیب که معادل یک کیلو سیب خشک است 100 هزار تومان است. که این عدد بدون در نظر گرفتن هزینه آّب و برق و گاز و کارگری و سود کسب و کار است که اگر این موارد به آن اضافه شود قیمت محصول بیشتر می شود. پس اگر قیمت  سیب خشک در بازار 140 هزار تومان است در حقیقت گران نیست بلکه مراحل تولید سیب خشک به صورت واضح این موضوع را توضیح می دهد که این عدد معقول است.

    برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قیمت میوه خشک (میوه خشک بسته بندی – میوه خشک مخلوط) روی لینک زیر کلیک کنید قیمت انواع میوه خشک در سایت میوه خشک سادینو به صورت به روز قرار داده شده است:

    https://sadinofruit.com/price-dried-fruit

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۰ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=307101

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم