• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

چرا سازمان ها به شرکت های مشاوره مدیریت نیاز دارند؟

  • کد خبر : 236395
  • 19 اردیبهشت 1400 - 10:08
چرا سازمان ها به شرکت های مشاوره مدیریت نیاز دارند؟

فهرست محتوا سازمان ها و مشاغل مختلف اغلب با نیاز به بهبود عملکرد مواجه هستند. در اکثر اوقات بهترین مدیریت های ارشد نیز با داشتن سطح بالای سرمایه گذاری در یک تجارت، نمی تواند به تنهایی در بهینه ترین وضعیت پیشروی داشته و شناسایی نقاط ضعف، پتانسیل های پیشرفت و پیشتیبانی در حل مشکلات به […]

فهرست محتوا

  • سازمان ها و مشاغل مختلف اغلب با نیاز به بهبود عملکرد مواجه هستند. در اکثر اوقات بهترین مدیریت های ارشد نیز با داشتن سطح بالای سرمایه گذاری در یک تجارت، نمی تواند به تنهایی در بهینه ترین وضعیت پیشروی داشته و شناسایی نقاط ضعف، پتانسیل های پیشرفت و پیشتیبانی در حل مشکلات به عنوان یک نیاز واقعی در هیئت مدیره مطرح خواهد بود. راه حل مناسب و کارآمد برای تسلط بر اوضاع و عبور دادن سازمان ها از دوره های بحرانی، نیاز به رشد، راهکارهای جذب سرمایه و … استخدام تیم های مشاوره مدیریت تخصصی است. اما ببینیم اصلی ترین دلایل استخدام مشاور مدیریت چیست و چرا سازمان ها با همراه ساختن مشاوره مدیریت در ساختار سازمانی خود و فرآیندها، به میزان بهره وری بالاتری دست می یابند.

    در ادامه با ما همراه باشید.

    دلایل نیاز سازمان ها به مشاوره مدیریت

    با مطالعه و مروری بر دلایل نیاز سازمان ها به مشاوره مدیریت، ضرورت کمک گرفتن از تیم های مشاوره مدیریت چون تیم مشاوره مدیریت غزال را بهتر آنالیز کرده و اثرگذاری ورود تیم های مشاوره به فرایند سازمانی را درک خواهیم کرد.

    مدیریت

    1.      سازمان ها یک نگاه بیرونی نیاز دارند

    زمانی که در سازمان مسائل و چالش هایی به وجود می آید و تیم ها برای مدتی طولانی روی یک پروژه کار می کنند، نیاز به یک نگاه بیرونی دارند تا مسائل را بهتر آنالیز کرده و از مشکلات و نقاط ضعف و پتانسیل های قوت، گزارشی کامل داشته باشد. به ویژه هنگام تصمیم گیری ها، سخت به این موضوع نگاه بیرونی یک مشاور، نیاز خواهد بود. قطعا تیم های سازمانی و تیم های مدیریت دیدگاهی در مورد چگونگی حل مسائل خود دارند، اما باید اطمینان حاصل کنند که آن چه فکر می کنند و در خصوص آن برنامه ریزی کرده اند، کاملا صحیح است. بنابراین شرکت های مشاوره مدیریت تخصصی، بهترین راه حل برای مرور کردن کل فرآیند و برجسته کردن مشکلات، ارائه راه حل های مناسب برای چالش ها و … در چنین شرایطی هستند.

    2.      سازمان ها به دو اسبه تاختن، نیاز دارند

    بعضی اوقات، مشکلات و چالش هایی که یک سازمان نیاز به حل آن ها دارد، از اهمیت حیاتی برای کل بدنه سازمان برخوردار هستند، اما لزوما نیروی انسانی کافی برای تمرکز بر روی این مسائل وجود ندارد. نیروها و کارکنان در سازمان ها، باید بر کارها و مسئولیت های قطعی خود تمرکز داشته باشند و پروژه های جدید معمولا نیاز به اولویت بندی مسئولیت های اصلی شغلی کارکنان یا حتی تغییر کل شرح وظایف آن ها دارند. استخدام کارکنان جدید برای پر کردن این خلاء ها نیز همیشه منطقی نیست، به ویژه هنگامی که بسیاری از این ها پروژه های یک باره هستند. در مواردی از این دست، مشاوران مدیریت به عنوان نیروهای تخصصی موقت و بسیار ماهر، به سازمان ها خدمات خود در حوزه مشاوره مدیریت را ارائه داده و بسیار ارزان تر از استخدام تمام وقت افراد متخصص جدید، چالش های به وجود آمده را مرتفع خواهند ساخت.

    3.      سازمان ها مهارت های تخصصی نیاز دارند

    دلیل دیگر و احتمالا شایع ترین دلیل استخدام شرکت های مشاوره مدیریت، دستیابی به مجموعه مهارت های ویژه ای است که ممکن است در داخل سازمان وجود نداشته باشد. تعامل با یک شرکت مشاوره امکان دسترسی به گروهی از متخصصان را فراهم می کند که مهارت های مختلفی از طراحی فرآیندها تا اصلاح ساختار مالی سازمان را دارا هستند.

    4.      سازمان ها می خواهند در یک منطقه امن قرار بگیرند

    مطمئنا مواقعی وجود دارد که سازمان ها بر یک مساله یا پروژه چالش برانگیز کار می کنند، تصمیم گیری یا انجام اقدامات لازم بدون گرفتار شدن در سیاست های فرآیندی یا مالی نادرست، بسیار پرریسک است. شرکت های مشاوره مدیریت در این مواقع، بهترین راه حل های مناسب، با کمترین میزان ریسک را ارائه داده و هدایت سازمان از میان امواج ریسک ها را برعهده خواهد گرفت. به این ترتیب می توان انتظار داشت که حداکثر بهره وری در مقابل کمترین میزان هدرروی سرمایه، منابع انسانی و زمان، اتفاق بیفتد.

    در حالی که نکاتی مثبت برای مقابله با چالش های داخلی سازمان شما وجود دارد (به عنوان مثال فرصت های رشد برای کارکنان فعلی، پیشرفت مهارت حل مشکلات یا صرفه جویی در هزینه)، مشاوره مدیریت حوزه ای است که توسط بسیاری از سازمان های مدرن به عنوان یک گزینه کارآمد تر مورد بررسی قرار گرفته است.

    مدیریت

    5.      سازمان ها به کاهش هزینه ها نیاز دارند

    یکی از بهترین تغییراتی که مشاوران مدیریت در الگوها و فرآیندهای سازمانی به وجود می آورند، کاهش هزینه های زائدی است که پیش از آن مدیریت به آن ها توجهی نداشته یا موفق به شناسایی آن ها نشده باشد. آنالیز فرآیندهای جاری سازمانی و فعالیت های آن، می تواند از سوی مشاوران، به کشف هزینه های اضافی و حذف آن ها منجر شود. تغییر استراتژی مالی از تغییرات جزئی تا کلی، چیزی است که از سوی مشاوران مدیریت حرفه ای، ارائه شده و می تواند در نهایت به کاهش هزینه ها و افزایش سودآوری ختم شود.

    6.      سازمان ها به دنبال افزایش بهره وری هستند

    با تلاش جمعی کارکنان سازمان و مدیران میانی و ارشد آن، سطحی از بهره وری قابل دستیابی خواهد بود، اما آیا این به اندازه کافی رضایت بخش است؟ به حتم پتانسیل های بیشتری برای بالا بردن سطح بهره وری وجود دارد. آیا می توان به این سطح بالاتر دست یافت؟ قطعا مشاوران مدیریت حرفه ای، مسیرهای دستیابی به افزایش میزان بهره وری و کسب سود بالاتر را تعریف و ترسیم خواهند کرد.

    7.      سازمان ها نیاز به بهینه سازی فرآیند استخدام دارند

    فرآیند استخدام سازمانی یکی از چرخه های حیات و شریان های اصلی به حساب می آید. با تحول فرایند جذب و استخدام و استانداردسازی مجدد آن، متناسب با نیازها و چهارچوب های سازمانی، می توان ورودی منابع انسانی را به شکلی قابل توجه بهبود بخشیده و به همان تناسب از بهره وری بالاتری برخوردار شد.

    بهترین زمان استخدام شرکت مشاوره مدیریت

    بهترین زمان برای استخدام یک شرکت مشاوره زمانی است که شما می خواهید یک ابتکار عمل مدیریت تغییر را در مقیاس وسیع اجرا کنید، اما دانش کافی در زمینه توسعه و اجرای تغییر ندارید. استخدام یک شرکت مشاوره نه تنها می تواند به شما کمک کند سریعتر به نتیجه دلخواه خود برسید، بلکه می تواند خطر را محدود کرده و هزینه های مربوط به آزمایش و خطای داخلی را کاهش دهد.

    در شرایط اقتصادی کنونی، مهم است که مشاغل راه های برجسته سازی، تشدید فعالیت ها و افزایش درآمدهای خود را در حالی که هزینه ها را پایین نگه می دارند، پیدا کنند. از آن جایی که بسیاری از مشاغل برای پیشی گرفتن در میدان و بازار رقابت تلاش می کنند، فعالیت های روزمره این تجارت ها برای مشغول نگه داشتن مدیریت بیش از اندازه کافی است، به ویژه در سازمان های بزرگتر که حجم کاری مدیران ارشد، به مراتب بالاتر است. در چنین موقعیتی کمک گرفتن از شرکت های مشاوره مدیریت، می تواند بهترین فرصت برای افزایش بهره وری در کنار کاهش هزینه ها و بهبود فرآیندها را رقم بزند. برای دریافت مشاوره اولیه از بهترین شرکت مشاوره مدیریت تخصصی در کشور، با شرکت مشاوره مدیریت غزال در ارتباط باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=236395

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم