• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

چرا در انتخاب هدایای مدیریتی توجه به تیپ شخصیتی مدیران مهم است؟

  • کد خبر : 254226
  • 19 مهر 1400 - 13:20
چرا در انتخاب هدایای مدیریتی توجه به تیپ شخصیتی مدیران مهم است؟

فهرست محتوا هر هدیه‌ای ذات و شخصیت منحصربه فرد خود را دارد که باید به آن توجه داشت. حتی در ورای خودکاری ساده نیز مفهومی نشسته که باید با شخصیت مخاطب سازگار باشد. همین امر سبب شده است که پیوندی ناگسستنی میان هدایای تبلیغاتی و تیپ شخصیتی مخاطبان ایجاد شود. اگر تا به حال به […]

فهرست محتوا

  • هر هدیه‌ای ذات و شخصیت منحصربه فرد خود را دارد که باید به آن توجه داشت. حتی در ورای خودکاری ساده نیز مفهومی نشسته که باید با شخصیت مخاطب سازگار باشد. همین امر سبب شده است که پیوندی ناگسستنی میان هدایای تبلیغاتی و تیپ شخصیتی مخاطبان ایجاد شود.

    اگر تا به حال به این موضوع دقت نکرده‌اید، احتمالا جواب خوبی از تاثیر هدایای تبلیغاتی در کسب و کار خود نیز دریافت نکرده‌اید. اما زمان آن رسیده است که این موضوع را مهم بدانید و با آگاهی در مسیر تهیه هدایای تبلیغاتی گام بردارید.

    پیش از هر چیز باید این نکته را یادآور شویم که هدف اصلی هدایای تبلیغاتی تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان شماست.

    درواقع شما با هدایای تبلیغاتی نه تنها به دنبال ایجاد حس خوب در مخاطب هستید بلکه، هزینه می‌کنید که مخاطبان زیادی را به سوی کسب و کار خود جذب کنید. هدایای تبلیغاتی همانند آهنربایی هستند که مخاطبان را به سوی کسب و کار شما می‌کشانند. برای این که قدرت این آهنربا بیشتر باشد، باید توجه ویژه ای به ارزشمندی هدایا داشته باشید.

    در انتخاب هدایای تبلیغاتی شخصیت مدیران را در نظر بگیرید!

    اما چرا به این اندازه باید به ویژگی‌های شخصیتی مخاطبان توجه داشته باشیم؟ بیایید برای لحظه‌ای فراموش کنیم که هدف از این هدایا تبلیغات و معرفی کسب و کار شما است. با هدیه دادن اولین چیزی که به مخاطب یادآوری می‌کنید، ارزش اوست.

    بنابراین این ارزش‌گذاری شما است که احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. حال تصور کنید هدیه‌ای که به مخاطب می‌دهید، با روحیات او سازگار نباشد؛ در این صورت بدون شک این هدیه هیچ احساسی را در مخاطب شما برنمی‌انگیزد. اینجا همان نقطه‌ای است که دیگر هیچ تاثیری از هدیه‌ای که داده‌اید در کسب و کار خود دریافت نمی‌کنید.

    نکته اصلی در تهیه هدایای تبلیغاتی این است که تنوع زیادی پیش روی شما قرار دارد؛ اما شما این امکان را ندارید که برای هر فرد هدیه‌ای جداگانه انتخاب کنید.

    یکی از دغدغه‌های مجموعه‌ها و سازمان ها این است که برای افراد با ویژگی‌های شخصیتی خاص مانند مدیران که تحت تاثیر قرار دادن آن‌ها نیز بسیار مهم است، باید چه کنیم؟

    حال دیگر متوجه شده‌اید که انتخاب هدایای مدیریتی متناسب با تیپ شخصیتی مدیران به چه اندازه اهمیت دارد. اما احتمالا الان چراغ دیگری در ذهن شما روشن شده است؛ این که برای مدیران با شخصیت‌های متفاوت باید چه هدیه‌ای تهیه کرد؟

    برای این که ذهن شما برای هدیه دادن به مدیران آماده شود، در ادامه ما شخصیت‌های مدیران را بررسی کرده‌ایم. با ما همراه باشید و گزینه‌های خوب در این مورد را بشناسید.

    انواع تیپ شخصیتی مدیران

    چرا در انتخاب هدایای مدیریتی توجه به تیپ شخصیتی مدیران مهم است؟

     مدیران جدی

    حتما شما نیز در کار خود با مدیران جدی و سخت‌گیر مواجه شده‌اید. معمولا این دسته از افراد خصوصیات اخلاقی خاصی دارند؛ اکثر آن‌ها شخصیت منظمی دارند. چنین شخصیت‌هایی بدون شک خیلی کمالگرا هستند و زمان و موقعیت برای آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

    اگر کمی به خصوصیات اخلاقی این افراد فکر کنید، متوجه می‌شوید که هدیه دادن به آن‌ها کار آسانی نیست؛ زیرا در این مسیر باید حتی نکات ریز را نیز در نظر داشته باشید. در هدیه دادن به این تیپ افراد نه تنها باید به نوع هدیه انتخابی، بلکه بسته‌بندی و نحوه ارائه آن نیز توجه داشته باشید.

    از این رو اگر لیستی از هدایای تبلیغاتی پیش روی شما باشد و خصوصیات اخلاقی مدیران جدی را در کنار هر یک از آن‌ها قرار دهید، در آخر گزینه‌های محدودی برای شما باقی می‌ماند. بهترین هدیه‌ای که می‌تواند توجه این دسته از افراد را جلب کند، هدایای رسمی و به روز است. به عنوان مثال، ست هدایای چرم شکیل؛ ست‌های دیجیتال، سایر ست های نفیس گزینه ایده‌آلی به نظر می‌رسند.

    از آن جایی که چنین شخصیت‌هایی بسیار جزئی‌نگر هستند، باید به سلامت و کیفیت هدایای انتخابی خود نیز توجه داشته باشید. برای جلب توجه بیشتر این مدیران به رنگ‌ها نیز دقت کنید. رنگ‌های مشکی، سفید، طلایی تک یا به صورت ترکیبی موفقیت شما را در این مورد تضمین خواهند کرد.

    مدیران به روز و فعال

    اگرچه این روزها همه ما درگیر دنیای تکنولوژی هستیم، اما در این میان مدیرانی هستند که تمام فعالیت و شغل آن‌ها به ابزارهای دنیای تکنولوژی گره خورده است. معمولا این افراد بیش از سایر مدیران به روز هستند. با توجه به این ویژگی‌ها چه چیزی بهتر از هدایای دیجیتالی می‌تواند روی این افراد تاثیر بگذارد؟

    اما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که یک هدیه دیجیتالی به تنهایی تاثیر چندانی روی این فرد نخواهد گذاشت؛ از این رو پک‌های دیجیتال انتخاب بهتری به نظر می‌رسند.

    موضوع به همین جا ختم نمی‌شود؛ از آن جایی که این مدیران خود در دنیای دیجیتال کار می‌کنند، معمولا آخرین مدل‌های ابزارهای دیجیتال را دارند. از این رو اگر می‌خواهید که به اندازه کافی روی شخص مورد نظر تاثیر بگذارید، باید سراغ گزینه‌های به روزتر و باکیفیت باشید.

    مدیران احساساتی

    هیچ گاه نباید احساسات مخاطب را نادیده گرفت. این مسئله زمانی که با افراد احساساتی مواجه می‌شوید، اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

    معمولا افرادی که احساساتی هستند، احساسات و عواطف آن‌ها حتی در محیط کار نیز نقش پررنگی دارد. بنابراین برای هدیه دادن به این افراد باید سراغ گزینه‌هایی بروید که با احساسات آن‌ها بیشتر ارتباط داشته باشد. هدایایی نوستالژیک و خاطره‌انگیز از جنس مهر هستند که احساسات زیادی در مخاطب ایجاد می‌کنند.

    مدیران خلاق

    بیایید نگاهی به مدیران خلاق بیندازیم؛ مدیرانی که بسیار پرجنب و جوش هستند و پیشرفت در کار برای آن‌ها اهمیت زیادی دارد. معمولا این دسته از افراد با هدایای معمولی تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند.

    در جلب توجه این مدیران تنها باید سراغ گزینه‌هایی بروید که متفاوت‌تر و جذاب‌تر هستند. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که جذابیت این هدایا به چشم خواهد آمد و توجه آن‌ها را جلب می‌کند. به این صورت به عمق ذهن فرد نفوذ کرده‌اید و اثری ماندگار به جا گذاشته‌اید.

    مدیرانی که به کم قانع نمی‌شوند

    حتما در اطراف خود مدیرانی را دیده‌اید که از هیچ تلاشی برای پیشرفت در کار خود مضایقه نمی‌کنند؛ این مدیران همان افرادی هستند که به کم قانع نیستند و پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری بالا می‌روند.

    معمولا تحت تاثیر قرار دادن این مدیران کار آسانی نیست؛ زیرا این افراد همه چیز را فراتر از کالایی ساده می‌بینند. از این رو اگر تحت تاثیر قرار دادن این شخصیت‌ها در کسب و کار شما اهمیت زیادی دارد، باید گزینه‌هایی عالی و بی نقص را انتخاب کنید. معمولا پک‌ها یا ست های مدیریتی برای این افراد انتخاب خوبی به شمار می‌آیند.

    مدیران محافظه‌کار

    معمولا افراد محافظه‌کار دایره صمیمیت محدودی دارند و به ندرت آدم‌ها را به مرز‌های دوستی و صمیمیت خود راه می‌دهند. اگر با چنین افرادی در ارتباط باشید، احتمالا نمی‌دانید که با چه هدیه‌ای او را تحت تاثیر قرار دهید.

    پیش از آن که در چالش هدیه تبلیغاتی مناسب برای این افراد گیر بیفتید. بهتر است که سراغ گزینه‌هایی بروید که در عین عمومیت لوکس‌تر باشند. معمولا صنایع دستی برای این افراد جذابیت زیادی دارند.

    اگر در انتخاب صنایع دستی موفق عمل کرده باشید، تاثیر آن را به خوبی در بازاریابی برند خود مشاهده خواهید کرد. حتی اگر شخصیت آن فرد به گونه‌ای باشد که از هدیه تبلیغاتی که به او داده‌اید در دفتر کار خود استفاده نکند، حتما در منزل از آن استفاده خواهد کرد.

    بهترین هدایای تبلیغاتی را در انتخاب کنید

    اگر کمی در مورد هدایای تبلیغاتی آگاه باشید، می‌دانید که رسالت این هدایا ماندگار کردن نام برند شما در ذهن مخاطب است. این موضوع نیز بدون توجه به خصوصیات اخلاقی مخاطب و در نظر گرفتن آن‌ها امکان‌پذیر نیست.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=254226

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم