• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

چرا امروزه برای انجام امور بانکی شماره شبا اهمیت دارد؟

  • کد خبر : 312103
  • 20 اسفند 1401 - 2:25
چرا امروزه برای انجام امور بانکی شماره شبا اهمیت دارد؟

فهرست محتوا چرا شماره شبا اهمیت دارد؟ گرفتن شماره شبا ساده‌ترین راه برای انجام هر نوع خدمات بانکی است. با گرفتن شماره شبا، نیازی به نام بانک، کد شعبه، نوع حساب یا هر چیز دیگری ندارید و تنها با در اختیار داشتن این کد 24رقمی می‌توانید هر مقدار پول را سریع‌تر از راه‌های دیگر به حساب […]

فهرست محتوا

  • چرا شماره شبا اهمیت دارد؟ گرفتن شماره شبا ساده‌ترین راه برای انجام هر نوع خدمات بانکی است. با گرفتن شماره شبا، نیازی به نام بانک، کد شعبه، نوع حساب یا هر چیز دیگری ندارید و تنها با در اختیار داشتن این کد 24رقمی می‌توانید هر مقدار پول را سریع‌تر از راه‌های دیگر به حساب مقصد انتقال دهید. علاوه بر این، هزینه جابه‌جایی پول در روش کارت به کارت پلکانی محاسبه می‌شود و اگر قصد انتقال مبلغ زیادی را داشته باشید، باید کارمزد بالایی پرداخت کنید. اما انتقال پول با شماره شبا، هزینه پایین‌تری هم از دیگر روش‌های انتقال پول در سیستم بانکی دارد. جدای از همه این مزایا، شماره شبا برای هر فرد منحصربفرد است و حتی اگر شماره‌ای را اشتباه بزنید، امکان اشتباه در انتقال حساب و واریز پول به فرد دیگر وجود ندارد و تراکنش شما تا زمانی که شماره شبا صحیح را وارد نکنید، انجام نمی‌شود

    چرا از شماره شبا استفاده می‌‌کنیم؟

    گرفتن شماره شبا هر بانکی که در آن حساب دارید و از آن استفاده می‌کنید، این روزها اهمیت زیادی برای انجام کارهای بانکی دارد. احتمالا تا الان با سامانه تسویه ناخالص آنی و سامانه پایاپای الکترونیک که بین مردم به ساتنا و پایا معروف هستند، پول جابه‌جا کرده‌اید. برای انتقال پول با هر کدام از این دو حواله الکترونیکی، نیاز به داشتن شماره شبا دارید. امروزه در سیستم بانکی، دانستن شماره شبا برای انجام کارهای بانکی – مخصوصا انتقال پول – یک ضرورت است. پس اگر هنوز شماره شبا بانک خودتان را نگرفته‌اید یا دنبال دانستن مزایای انجام کارهای بانکی با شماره شبا هستید، کافی است وارد سایت « رسید 24 » شوید و تنها طی مدت چند ثانیه آن را بگیرید.

    .

    شماره شبای تمام بانک‌ها

    انتقال پول از طریق شماره شبا از هر بانکی به بانکی دیگر امکان‌پذیر است. کافی است شماره شبا مقصد را داشته باشید. دیگر اهمیتی ندارد که شماره شبا متعلق به کدام بانک است و حساب شما به کدام بانک تعلق دارد. خیلی‌ از کاربران بانکی هم ترجیح می‌دهند براساس شماره شبا کارهای بانکی‌شان را انجام بدهند، اما هنوز نمی‌دانند شماره شبا بانکی‌ را از چه طریقی بگیرند، یا در زمان انتقال وجه چون کد ۲۴رقمی شبا را در اختیار ندارند، مجبور به استفاده از روش‌های دیگر انتقال پول می‌شوند. پس اگر دنبال گرفتن شماره شبا با شماره کارت یا شماره حساب هر کدام از بانک‌ها هستید، برای دریافت شماره شبا تمام بانک‌ها، تنها کافی است همراه کارت بانکی خودتان وارد سایت رسید 24 شوید و با دادن شماره کارت، شماره شبا را از رسید 24 بگیرید.

    موارد استفاده شماره شبا

    شماره شبا این روزها موارد استفاده زیادی دارد. مهمترین دلیل استفاده مردم از شماره شبا برای جابه‌جایی پول و انتقال وجه در شبکه بانکی است. انتقال پول با استفاده از شماره شبا هم کارمزد خیلی پایین‌تری نسبت به دیگر روش‌های انتقال پول دارد، هم با سرعت بیشتری پول را به حساب مقصد انتقال می‌دهد. مثلا اگر پول‌ را با شماره شبا ساتنا کنید، در لحظه به حساب مقصد منتقل می‌شود. البته شماره شبا موارد استفاده دیگری هم دارد؛ مثلا برای گرفتن سود سهام عدالت باید به سامانه سجام بروید و شماره شبا حساب بانکی‌تان را اعلام کنید. یادتان باشد امکان تغییر حساب بانکی برای گرفتن سود سهام را هم دارید، تنها کافی است شماره شبا بانک مقصد خودتان را ویرایش کنید.

    یکی از مزیت‌های خیلی مهم درباره شماره شبا، پیدا کردن نام صاحب حساب از روی شماره منحصربفرد شبا هر فرد است. گاهی مواقع پولی به حساب‌تان می‌آید که نمی‌دانید چه کسی آن را به حسابتان واریز کرده است. کافی است اطلاعات بانکی حسابی که برایتان پول ریخته را در بخش استعلام شماره شبا سایت «رسید 24» وارد کنید. یادتان باشد پیش از گرفتن استعلام شماره شبا، عضو «رسید 24» شوید. عضویت رسید 24 هم زمانی از شما نخواهد گرفت. بعد هم امکان تبدیل شماره کارت و شماره حساب به شماره شبا را در تمام بانک‌ها از طریق رسید 24پیدا می‌کنید. بعد از زدن دکمه «تبدیل»، تمام اطلاعات حساب بانکی مانند شماره ۲۴ رقمی شبا، شماره کارت، شماره حساب، نام صاحب حساب و البته فعال یا غیرفعال بودن حساب به شما نمایش داده می‌شود.

    آیا شماره شبا روی کارت نوشته شده؟

    بعضی بانک‌ها در چند سال اخیر روی کارت‌های عابربانکی که برای مشتریان خود صادر می‌کنند، شماره شبا را هم چاپ می‌کنند و در اختیار مشتری قرار می‌دهند. اما برخی بانک‌ها هم این کار را نمی‌کنند. همیشه یکی از سوالاتی که برای افراد پیش می‌آید، این است: چطور شماره شبا بگیریم؟ تبدیل کردن شماره کارت یا شماره حساب به شماره 24 رقمی شبا، راحت‌ترین روش‌های گرفتن شماره شبا محسوب می‌شوند. البته اگر در شرایطی هستید که به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق تلفن‌ گویا و سامانه پیامکی هم شماره شبا حساب بانکی‌تان را بگیرید؛ هرچند گرفتن شماره شبا از طریق تلفن گویا و پیامک، معطلی زیادی دارد و گاهی ممکن است مدت‌ها در صف انتظار تلفن گویا بایستید و ته‌اش هم بدون نتیجه‌ای خاص وقت‌تان را هدر داده باشید. برای همین بهترین روش ورود به سایت «رسید 24» و تبدیل شماره کارت به شبا است. تا یادمان نرفته بگوییم گرفتن یک شماره شبا – فرقی نمی‌کند متعلق به کدام بانک باشد- برای شما هیچ هزینه‌ای ندارد و کاملا رایگان امکان تبدیل شماره کارت به شبا را خواهید داشت. اما برای کارت‌های بعدی باید هزینه معمول و اندک آن را پرداخت کنید. کافی است شماره حساب یا شماره کارتی که قصد انتقال پول به آن دارید، در اختیارتان باشد.

    آموزش گرفتن شماره شبا:

    برای گرفتن شماره شبا از سایت «رسید 24» وارد سایت شوید.
    بعد از ورود به بخش تبدیل‌های شبا، امکاناتی مانند تبدیل شماره کارت به شبا، شماره کارت به شماره حساب ( کارت به حساب ) و استعلام شماره شبا وجود دارد. برای گرفتن شماره شبا روی پنجره «کارت به شبا» بزنید. بعد هم در کادر مخصوص شماره کارتتان را زده و روی قسمت «تبدیل» کلیک کنید.
    بعد از زدن روی پنجره «تبدیل»، تمام اطلاعات حساب بانکی مانند شماره 24رقمی شبا، شماره کارت، شماره حساب، نام و نام خانوادگی صاحب حساب و البته فعال یا غیرفعال بودن حساب بانکی به شما نشان داده می‌شود.

    .

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=312103

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم