• امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

پیشنهاد عیدی وزیر کار به کارگران در هفته کارگر

  • کد خبر : 343644
  • 03 اردیبهشت 1403 - 19:19
پیشنهاد عیدی وزیر کار به کارگران در هفته کارگر

عضو کانون شورای اسلامی کار البرز امیدواری خود را بیان کرد که در هفته کارگر، با افزایش معنی‌دار حق مسکن، خبر خوبی به کارگران داده شود. به گزارش خبرنگاران اقتصادی ,  تاکید کرد که دستمزد کارگران کفایت مالی برای هزینه‌های مسکن آن‌ها را ندارد. تامین مسکن برای افراد جامعه اکنون یکی از چالش‌های اساسی مردم […]

  • عضو کانون شورای اسلامی کار البرز امیدواری خود را بیان کرد که در هفته کارگر، با افزایش معنی‌دار حق مسکن، خبر خوبی به کارگران داده شود.

    به گزارش خبرنگاران اقتصادی ,  تاکید کرد که دستمزد کارگران کفایت مالی برای هزینه‌های مسکن آن‌ها را ندارد. تامین مسکن برای افراد جامعه اکنون یکی از چالش‌های اساسی مردم است، به‌ویژه جامعه کارگری.

    در حالی که هفته کارگر فرا رسیده، اصلانی امیدوار است که اگر نیتی برای کمک به جامعه کارگری و حل مشکلات آن وجود دارد، مسئله حق مسکن به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد و وزیر کار عیدی مناسبی به کارگران در این هفته بدهد.

    وی افزود: “در زمان تصویب افزایش حداقل دستمزد ۱۴۰۳، گروه کارگری امضا نکردند و امیدوار بودند افزایش به اندازه تورم تعیین شود تا بخشی از مشکلات جامعه کارگری حل شود، اما این اتفاق نیفتاد.”

    اصلانی اظهار کرد: در این روزها در شبکه‌های اجتماعی، شایعاتی درباره احتمال تغییرات در دستمزد و پیشنهاداتی برای افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن کارگران مطرح شده است. به نظر می‌رسد برخی اعضای شورای عالی کار بدون دعوت رسمی به وزارت کار دعوت شده و در یک جلسه نظرخواهی شرکت کرده‌اند. اما این در شبکه‌های اجتماعی به این شکل منتشر شده که بعضی از نمایندگان کارگری صورت جلسه را امضا کرده‌اند، به شرطی که حق مسکن ۳۵ درصد و سایر سطوح مزدی یک درصد افزایش پیدا کند.

    او افزود: اما کانون عالی شورای اسلامی کار کشور پیامی در شبکه‌های اجتماعی ارسال کرده و هرگونه شرکت نمایندگان کارگری در چنین جلسه‌ای و امضای صورت‌جلسه جدید را تکذیب کرده است. همچنین رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران اعلام کرده که چنین صورت‌جلسه‌ای را امضا نکرده و پیشنهاد افزایش ۳۵ درصدی حق مسکن توسط دولت مطرح شده است.

    اصلانی با بیان اینکه تغییر در مصوبه دستمزد در حال حاضر ممکن نیست، گفت: بسیاری از کارخانه‌ها و بنگاه‌ها مصوبه دستمزد را پس از ابلاغ بخشنامه از سوی وزیر کار اجرا کرده‌اند. بنابراین، اگر تغییراتی در دستمزد اتفاق بیافتد، تنها می‌توان در مورد حق مسکن تغییرات اعمال کرد، زیرا این مورد تنها آیتمی است که در شورای عالی کار تغییر نکرده است. همچنین، برای اجرای هرگونه تغییرات، تصویب هیات وزیران لازم است.

    وی تأکید کرد: به نظر می‌رسد با توجه به تورم و نارضایتی جامعه کارگری از دستمزد، وزارت کار و تشکل‌های کارگری در تلاش هستند تا با افزایش حق مسکن، دستمزد را افزایش دهند.

    دبیر کانون شورای اسلامی کار البرز تأکید کرد: بحث دستمزد از تمام مطالبات کارگری مهم‌تر است. او امیدوار است که در هفته کارگر، با افزایش معنی‌دار حق مسکن، خبر خوبی به کارگران داده شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=343644

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم